Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Jag testade lite snabbt innan med min 850 Turbo -96. Det tog 5.1 sekunder att accelerera från 80km/h till 130km/h. Jag ska testa ett par gånger till för att se om jag kan få en bättre tid.
Min GLE gör 80-120 på ca 8 sek. Kanske lite mer med stora fälgarna. Svårt o testa, för de finns ingen plan väg här ikring testat en gång åt båda hållen på en sträcka jag tyckte va plan... 8.7 åt ena hållet 7.7 åt andra...
Edit: Testade med ett extraktorgrenrör också framför mitt simons 2,5", i stort sett ingen skillnad...
Hellquist skrev:Jag testade lite snabbt innan med min 850 Turbo -96. Det tog 5.1 sekunder att accelerera från 80km/h till 130km/h. Jag ska testa ett par gånger till för att se om jag kan få en bättre tid.
MVH Fredrik
ofan, måste få han å gå bättre mellan 4-5000 allså, e din chippad eller?
Andreas_ace: ja ligger allså på trean i 80 och sen stampar fullt
JE Jr skrev:Finns en gammal tråd om 80-120 tror jag.
Min GLE gör 80-120 på ca 8 sek. Kanske lite mer med stora fälgarna. Svårt o testa, för de finns ingen plan väg här ikring testat en gång åt båda hållen på en sträcka jag tyckte va plan... 8.7 åt ena hållet 7.7 åt andra...
Edit: Testade med ett extraktorgrenrör också framför mitt simons 2,5", i stort sett ingen skillnad...
Haha, min tjej mätte när jag körde 80-130 på trean.. 14 sekunder ungefär (+1 / -1)!
Nåt måste vara fel Lär mäta lite seriösare nångång.
Hellquist skrev:Jag testade lite snabbt innan med min 850 Turbo -96. Det tog 5.1 sekunder att accelerera från 80km/h till 130km/h. Jag ska testa ett par gånger till för att se om jag kan få en bättre tid.
MVH Fredrik
ofan, måste få han å gå bättre mellan 4-5000 allså, e din chippad eller?
Ja, jag har ny mjukvara från Autotech, 3" avgassystem från turbon och sportluftfilter.
JE Jr skrev:Finns en gammal tråd om 80-120 tror jag.
Min GLE gör 80-120 på ca 8 sek. Kanske lite mer med stora fälgarna. Svårt o testa, för de finns ingen plan väg här ikring testat en gång åt båda hållen på en sträcka jag tyckte va plan... 8.7 åt ena hållet 7.7 åt andra...
Edit: Testade med ett extraktorgrenrör också framför mitt simons 2,5", i stort sett ingen skillnad...
Haha, min tjej mätte när jag körde 80-130 på trean.. 14 sekunder ungefär (+1 / -1)!
Nåt måste vara fel Lär mäta lite seriösare nångång.
Nästan Samma här ca 14sek! (Då med flygande start )
John skrev:det här blir ju en nackdel för oss med turbo, då har man ju spoolupen ett litet tag innan effekten kommer jämfört med en sugmotor.
ska testa nån dag!
Det är väl snarare motorvarvet som måste stämma, ligger man i 80 på trean och stampar på så har man ju det varvtalet som turbon kan ladda fullt på och då snackar man ju tiondels sekunder i spool-up. Ligger man på 1500varv och trampar fullt kan ju inte turbon ge fullt laddtryck förrän vid ett visst varvtal, i mitt fall 2700.
Skaffade GPS och testade min holk vilket klargjorde det jag länge misstänkt, hastighetsmätaren visar c:a 7-9km/h för mycket när jag testade och fick "exakta" fakta med gps'n. Så nu undrar jag, mäter alla ni med hastighetsmätaren eller använder någon gps? Resultaten kan ju bli lite olika. Skillnaden är ju inte så stor men... -Nä'e jag har inte testat acc i min holk ännu, kör med automat så resultaten lär väl bli därefter antar jag?
Skaffade GPS och testade min holk vilket klargjorde det jag länge misstänkt, hastighetsmätaren visar c:a 7-9km/h för mycket när jag testade och fick "exakta" fakta med gps'n. Så nu undrar jag, mäter alla ni med hastighetsmätaren eller använder någon gps? Resultaten kan ju bli lite olika. Skillnaden är ju inte så stor men... -Nä'e jag har inte testat acc i min holk ännu, kör med automat så resultaten lär väl bli därefter antar jag?
Om hastighetsmätaren visar lika mycket fel vid 80 som vid 130 så borde inte resultatet skilja i nån större omfattning.