945, B230FK, manuell, 1996.
Knappade hem en farthållare på tradera för någon vecka sedan, idag monterades den (utan manual), men den fungerade ju såklart inte

Elen i min bil är fördragen och jag har gjort lite snabb felsökning, bla så hittades att en av vaccumkontakterna till pedalerna läcker, så jag pluggade båda kontakterna i felsökningssyfte framme vid pumpen, ingen skillnad.
Pumpen har två anslutningar, en vit och en svart, jag har provat ansluta klockan till båda utan resultat, jag har testat slangen och klockan och där är det tätt. Vilken är den rätta anslutningen? - uppdatering, det är den svarta anslutningen som är rätt.
Vaccumkontakterna vid pedalerna har ju också en varsin elanslutningar, jag hittade två kontakter till dessa under brädan och de kopplades in, men vad har de för funktion och är det kritisk att dessa fungerar för att farthållaren ska gå?
Jag kanske borde "plugga" även dessa två för att utesluta fel där då jag misstänker att kretsen ska vara sluten för funktion?
- uppdatering, kontakterna behövs för att pumpen ska gå och när någon av kontakterna bryts (pedal trycks ner) så stannar pumpen.
Spaken är svår att koppla in fel så i nuläget utesluter jag den.
Kontrollenheten pluggades in i kontaktstycket men räcker det, det är inte så att det ligger någon jordkabel till den som också måste letas fram och kopplas in? - uppdatering, den är bara att koppla in, ingen jordkabel finns.
Vet någon vilka stift på pumpen som jag kopplar + respektive - på för att felsöka ifall den går?