Vilken olja ska jag använda mig av?
Hur mycket går åt?
Är det packningar till båda pluggarna man ska byta?
Hur får man i oljan i lådan när det inte går att hälla?
Några frågor men får jag dom besvarade så klarar jag det nog galant

Tack så länge!
Volvo245GLT skrev:Ja som sagt så går det med en vanlig 6-kantshylsa också, men pluggarna brukar sitta ganska ordentligt och en vanlig hylsa kan gå sönder om man måste ta i.
Någon tipsade om en oljesug från Biltema.. Om det är 20-718 för 79:90 kr så glöm den direkt, om du inte laddar upp med dubbla mängden olja så klart! Hälften kommer nämligen att spruta ut ur andra änden och rakt i brukarens ansikte, på kläderna, garagegolvet, bilens underrede och alla andra möjliga ställen där det inte ska vara olja.
Rena skräpet!! Jag kanske hade maximal otur med mitt exemplar, men kvalitén på det verktyget är genuint usel...
Något du kan styrka?Bear skrev:M47 skall ha fullsyntet och inget annat, M46 ATF.
Nja "inget annat" är det väl inte men Volvo nu för tiden rekommenderar helsyntet motorolja.Andreas_ace skrev:Något du kan styrka?Bear skrev:M47 skall ha fullsyntet och inget annat, M46 ATF.
Även manualer säger att det ska vara F/G
Helsyntet motorlja är säkerligen det bästa, men argumentet "inget annat" är ganska starkt påstående