Min kära vinterbil (745 GLE -90) som rullat 2000 problemfria mil för mej på sina totala 44000 har börjat få rediga spöken i automatlådan (min första automat btw
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Efter dagens kamremsbyte har lådan börjat och "växla av sej själv", jo visst det är ju en automat... men på plan raksträcka i runt 100 kan den få för sej att både kasta in 2, 3 och 4 lite som han vill under körningen vid någorlunda konstant gas, vid inbromsning från t.ex 90 på 2500rpm och ett lätt tryck på bromen växlar han ner och varvar upp till ca 3500, 4an verkar dessutom särskilt svår att hålla kvar. Ibland känns det även som han inte kan bestämma sej vilken växel som skall ligga i.
Växlingarna känns fortfarande bestämda och "rappa". Kontrollerat oljenivån som verkar OK, oljan luktar inget bränt vad jag kan känna.
Är rätt grön på automater då det är min första, enligt förra ägaren skall oljan i lådan varit bytt för något år sedan, om man nu kan lita på det :S.
Fick bilen för 2000:- och står med en trasig automat jävligt nära graven
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Någon hjälpsam Volvoägare som har tips på vad det kan vara?
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Filmade skiten på väg hem till Mölndal ikväll, håller hyfsat stadig gas och vid mitten "svajjar" varvräknaren då han inte kan bestämma växel..
http://klockenstein.mine.nu/temp/perm/sketautomat.avi