Får ej upp laddtrycket*Fixat*
Får ej upp laddtrycket*Fixat*
Gäller en 940T -93
Har haft problem i många år med att bilen spikar vid 0.7-0.8 och har nu äntligen löst problemet genom att byta tankpump.
Klockan är en hårdare från Gik liksom chippet också.Men hur mycket jag än skruvar så får jag inte upp trycket till mer än 0.8 och det sjunker vid längre belastning.jag har även provat pyst men kommer inte högre då heller.Chippet är gammalt som jag köpte för snart 9 år sedan.När jag köpte det sa dom att jag kunde ladda 0.8 så kan det vara någon spärr i det?
Annars vore jag tacksam för förslag på vad jag ska felsöka.
Har haft problem i många år med att bilen spikar vid 0.7-0.8 och har nu äntligen löst problemet genom att byta tankpump.
Klockan är en hårdare från Gik liksom chippet också.Men hur mycket jag än skruvar så får jag inte upp trycket till mer än 0.8 och det sjunker vid längre belastning.jag har även provat pyst men kommer inte högre då heller.Chippet är gammalt som jag köpte för snart 9 år sedan.När jag köpte det sa dom att jag kunde ladda 0.8 så kan det vara någon spärr i det?
Annars vore jag tacksam för förslag på vad jag ska felsöka.
Kan inte så mycket om sånt här...men nu får du ett förslag iaf
Tryckklockan och wastegaten kanske behöver en översyn, chippet påverkar väl bara bränslematningen? Tror inte den har nåt med laddtrycket att göra iaf
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Tryckklockan och wastegaten kanske behöver en översyn, chippet påverkar väl bara bränslematningen? Tror inte den har nåt med laddtrycket att göra iaf
2nd place is 1st loser
Dodge RAM2500HD -04
Tri-Star Ford F250HD -92
Volvo 740 GL/T -89
Volvo 740 Turbo -87
Volvo BM 400 Buster -69
Chevrolet Chevelle Malibu -69
Medlemsnummer 2006: 398 2007 o framåt: 53
Dodge RAM2500HD -04
Tri-Star Ford F250HD -92
Volvo 740 GL/T -89
Volvo 740 Turbo -87
Volvo BM 400 Buster -69
Chevrolet Chevelle Malibu -69
Medlemsnummer 2006: 398 2007 o framåt: 53
Tack kmx behöver alla förslag jag kan få.Klockan tror jag inte det ska vara några fel på för fjädern är jäkligt styv och jag fick slita bra för att få den över armen sen hjälpte det inget med t-kors heller.Hur ser man om det är fel på wastegaten?Var ute förut och plockade lös alla tryckslangar men hittade inget på dom.Fattar inte varför det inte går att få upp trycket.
jag ska prova rycka slangen till wastegaten imorrn då borde den ladda så mycket den kan men när jag pyste den så var det ett bra stort hål på t-kopplingen så det borde bli detsamma.Jag ska även prova och lägga tryck in i motorn imorrn för att se så det inte läcker nånstans vid insuget.Men frågan är om det går för trycket borde väll gå ut genom avgasventilerna,för det går väll inte att ställa motorn så alla är stängda?
Mockan skrev:sånt litet läckage ska inte spela nån större roll...
om du hakar lös armen till wastegaten då, vad laddar den då?
borde ladda obegränsat om jag tänkt rätt...
nej då laddar den ingenting, då avgaserna går förbi turbon ist.
om man ist skulle stänga luckan (dvs sätta fast armen konstant, så skulle turbon ladda "maximalt")
![Bild](http://www.forumbilder.se/images/rickardsignatur.jpg)
segdraget 765-88 t5-project, en massa skrotiga 740is och några v70is... toppat med några kingcabs!
Jag hade samma problem med mitt turbo tryck, att laddet sjönk vid längre belastning..
Då visade det sig att jag hade kopplat in Trycmätaren på fel slang, den som går till bränsle klockan![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Sen bytte ja å satte den på slangen vid turbon, å jädrar va snabbt å fint nålen rörde sig
å den höll trycket vid längre belastning.
Bara ett tips![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
MVH
Då visade det sig att jag hade kopplat in Trycmätaren på fel slang, den som går till bränsle klockan
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Sen bytte ja å satte den på slangen vid turbon, å jädrar va snabbt å fint nålen rörde sig
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Bara ett tips
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
MVH
-- Man lär så länge man leker --