Var sjutton lägger man den här tråden nu då? Nåväl, moderatorerna får flytta den isf! Hur som helst.
Jag håller på att hjälpa far min att renovera sin "avställningsskadade" Volvo 740 GL -90 inför försäljning.
Nu visar det sig att signalhornen, eller ja, kontakterna till dessa, har rostat sönder.....
Frågan är nu; Var får man tag på dessa?
Enligt far måste det vara Bosch Original med runda kontakter. Han köpte någon variant från Biltema, men dessa hade andra kontakter, och fungerade således inte.
Var får man tag på Bosch Original idag? Alternativt om dessa inte finns; Hur bär man sig åt då?
"Något" rostiga......
De nya som inte fungerade
Volvo 740 GL -90 - Var få tag på signalhorn?
-
- Klubbmedlem 2022
- Inlägg: 12
- Blev medlem: 18 jul 2019, 15:02
- Kör: 940 Classic -98
Volvo 740 GL -90 - Var få tag på signalhorn?
Kör: Volvo 850 2.5 SE - 96
Har även en fyrbent "irländsk Ferrari" jag pysslar med varje dag.
Har även en fyrbent "irländsk Ferrari" jag pysslar med varje dag.
-
- Klubbmedlem 2022
- Inlägg: 3686
- Blev medlem: 21 mar 2011, 11:30
- Kör: 745 GLE -88a
- Ort: Dala-Järna
Re: Volvo 740 GL -90 - Var få tag på signalhorn?
Enklast är väl att byta kabelskor alternativt köra adapterkablar om du inte vill klippa i originalhärvan.
Vet inte om det ens går att köpa signalhorn med runda stift längre
Vet inte om det ens går att köpa signalhorn med runda stift längre
Vem fan behöver turbo när det finns träskor
-
- Klubbmedlem 2022
- Inlägg: 12
- Blev medlem: 18 jul 2019, 15:02
- Kör: 940 Classic -98
Re: Volvo 740 GL -90 - Var få tag på signalhorn?
Såpass alltså...
Hoppades att vi skulle slippa kabelhärvorna och bara kunna slänga in nya fräscha.
Adapterkablar lät ju dock lite smidiga iaf!
Kör: Volvo 850 2.5 SE - 96
Har även en fyrbent "irländsk Ferrari" jag pysslar med varje dag.
Har även en fyrbent "irländsk Ferrari" jag pysslar med varje dag.
- Arly165
- Klubbmedlem 2022
- Inlägg: 4741
- Blev medlem: 13 aug 2005, 20:29
- Kör: 740 GLT 16 Valve
- Ort: Hässelby 165
- Kontakt:
Re: Volvo 740 GL -90 - Var få tag på signalhorn?
Jag hade bytt kabelskor. Rätt standard att få göra det då det alltid är sådan röta framme vid signalhornen på en 700 vagn. Har man lite elverktyg och kabel så slänger man snabbt ihop ett par adapterkablar om originalkablaget mot förmodan skulle vara friskt.
Nattsvart lack och kromad list på 89 årsmodell. Jag öser på för fullt i stan som en 50-tals rebell!