Grenröret alltså rören mellan toppen och turbon är extremt viktigt, det kan vara en bidragande orsak.
Spikar det kommer tändningsboxxen att knackreglera, inte säkert att du märker det. Men vid knackregering tappar man fruktansvärt mycket effekt.
Turbobyte till 19t på 940 med b230fk
Re: Turbobyte till 19t på 940 med b230fk
Original grenröret har jag läst mig till att det funkar bra upp till 300hk. Men som sagt,jag tror mycket på att original katten stryper mycket. Sen kör jag fortfarande med ett vanligt trimchip,inget sånt anpassat chip än,och inget tändchip heller
Är så kluven på om jag ska chansa på chip från KL eftersom en del säger att dom funkar bra och en del säger att det är skit bara.
Är så kluven på om jag ska chansa på chip från KL eftersom en del säger att dom funkar bra och en del säger att det är skit bara.
Re: Turbobyte till 19t på 940 med b230fk
Jag tror jag skrev det tidigare men jag lägger min röst på viking! Det är beprövade grejer som man vet kommer funka.
Re: Turbobyte till 19t på 940 med b230fk
Okay. Men hur får jag tag på han? Har både mailat och ringt flera gånger utan svarLehto skrev:Jag tror jag skrev det tidigare men jag lägger min röst på viking! Det är beprövade grejer som man vet kommer funka.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Re: Turbobyte till 19t på 940 med b230fk
Jag maila han i Juni och då fick jag då svar i alla fall.w300i skrev:Okay. Men hur får jag tag på han? Har både mailat och ringt flera gånger utan svarLehto skrev:Jag tror jag skrev det tidigare men jag lägger min röst på viking! Det är beprövade grejer som man vet kommer funka.
Re: Turbobyte till 19t på 940 med b230fk
Okay. Jag mailade han 10/8e och har inte fått nåt svar än :/Lehto skrev:Jag maila han i Juni och då fick jag då svar i alla fall.w300i skrev:Okay. Men hur får jag tag på han? Har både mailat och ringt flera gånger utan svarLehto skrev:Jag tror jag skrev det tidigare men jag lägger min röst på viking! Det är beprövade grejer som man vet kommer funka.
Re: Turbobyte till 19t på 940 med b230fk
Verkar vara klassikern med han, men om du väntar eller ringer 1 gång/vecka så kanske du når fram!
Re: Turbobyte till 19t på 940 med b230fk
Får göra såEkF skrev:Verkar vara klassikern med han, men om du väntar eller ringer 1 gång/vecka så kanske du når fram!
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Har ett irriterande luftläckage nånstans,och jag tror att det är de som orsakar min höga och pendlande tomgång. Startar man bilen så hör man ett visslande ljud bakom allt motorljud,och så har jag märkt att när man gasar på så hör man ett pysande ljud,och det är inte turboljudet jag menar,precis när laddet börjar komma så låter det som ett tjut som övergår till ljudet som uppstår när turbon suger in luft.
Det knepiga är att står bilen still på tomgång så ligger tomgången aldrig på mer än 1000rpm,oftast ligger den på 7-800 rpm. Men så fort man har bilen i rullning så vägrar den sjunka under 2000rpm förrns man stannat bilen,då sjunker den fint ner till där den ska vara. Precis som att fartvinden sugs in nånstans? Har tagit bort spjällhuset och tomgångsmotorn och gjort rent dom,även kollat så spjället klickar när man börjar vrida på det och den klickar nästan direkt. Har också gått över varenda slang med startgas utan minsta lilla reaktion,har även sprejat på spridarna och mot insugspackningen utan resultat.
Re: Turbobyte till 19t på 940 med b230fk
Kolla insugspackningen, den hade halvt sugits in på min motor.
Den hade lagt sig så perfekt så den blev en vissla, och jävlar vad det lät!
Den hade lagt sig så perfekt så den blev en vissla, och jävlar vad det lät!