EkF skrev:Ta en titt till när du får ordning på bilen, vatten kan sätta sig ganska bra i all dämpull!
Slutade ryka nästan omgående efter vattenpumpsbytet vart klart
Men det visade sig att det inte var vattenpumpen som lät,utan spännaren till kamremmen,tur man hade en sån liggandes i garaget så det var ju snabbt gjort att byta den. Och nu vet man ju iallafall att vattenpumpen är ny och fräsch. Fattar inte bara varför man byter kamremmen men inte spännaren,kostar ju inte en förmögenhet att köpa spännaren också och det tar 5 minuter högst att byta den...
Jaja,provturen gick bra iallafall. Provade gasa lite och laddtrycket steg uppemot 1.8 bar och då började det knattra i motorutrymmet så det var bara att släppa gasen och justera ner laddtrycket till 0.5 bar tills vidare. Men jag upplevde bilen som slöare nu än med original turbon,men det kanske inte blir nån större skillnad förrens man bytt spridarna,luftmassemätaren,intercoolern och chippen?
Nästa lön så får det bli en beställning på spridare och eventuellt anpassade chip. Ska man satsa på Vikingchip eller chip från KL racing? En del säger att KLs funkar bra och en del säger att det bara är skit,men man vet inte riktigt vad man ska tro. På KL så får man bränsle och tändchip för 1500:- medans Viking vill ha 2500 för de anpassade.