Hej
Hur mkt är det som behöver bytas / kompletteras för ett motorbyte från b230f maskin till en b230FK ?
Tänkte på kablaget i första hand
mvh
Robban
motorbyte b230f till b230fk
Re: motorbyte b230f till b230fk
Vilket sprut?
Är det LH 2.4 så är det bara att köra, du kanske behöver skarva/dra om sladden till amm, då den hamnar på andra sidan motorn.
Sen behöver du byta chip eller styrenhet, både sprut å gnista.
Var observant på motstånd i spridare bara
Är det LH 2.4 så är det bara att köra, du kanske behöver skarva/dra om sladden till amm, då den hamnar på andra sidan motorn.
Sen behöver du byta chip eller styrenhet, både sprut å gnista.
Var observant på motstånd i spridare bara
- Robban67
- Dags att bli medlem?
- Inlägg: 6761
- Blev medlem: 07 dec 2004, 20:34
- Ort: Stockholm / Västerhaninge
Re: motorbyte b230f till b230fk
HejEmEss skrev:Vilket sprut?
Är det LH 2.4 så är det bara att köra, du kanske behöver skarva/dra om sladden till amm, då den hamnar på andra sidan motorn.
Sen behöver du byta chip eller styrenhet, både sprut å gnista.
Var observant på motstånd i spridare bara
precis , glömde skriva det att LH 2,4 kommer sitta i ...
Okej, låter ju kanon om det skulle vara så enkelt ...
Jo , allting kommer plockas från 940 Ltt direkt över till den här bilen då det blir dags
så spridarmotståndet kommer med eller så blir det högohmsspridare från början , vi får se till höst / vintern då det blir aktuellt
Tack för snabbt svar
mvh
Robban
Re: motorbyte b230f till b230fk
Lycka till!
Kollade upp det här lite, b230f saknar knack berikning. En signal som skickas från ezk (stift 4) till lh (stift 28) när det råder kaos i förbränningsrummen. lh svarar då med att öka bränsle.
Har du tur finns kabeln där redan, annars får du dra en ny.
Kollade upp det här lite, b230f saknar knack berikning. En signal som skickas från ezk (stift 4) till lh (stift 28) när det råder kaos i förbränningsrummen. lh svarar då med att öka bränsle.
Har du tur finns kabeln där redan, annars får du dra en ny.
-
- Uppkörning
- Inlägg: 619
- Blev medlem: 30 jul 2007, 20:03
- Kör: 744 gl/e-turbo 89a
- Ort: Anneberg
Re: motorbyte b230f till b230fk
monterat ft/fk maskin i 2 gl bilar nu. du får skarva/förlänga lmm kabeln, och byta boxar, finns inte spridarmotstånd i en bil me b230f och du kan köra med orginal fk spridare utan att ha motstånd eller smälla i typ r spridare, kört me orginalspridare i 2 år utan problem funkar klockrent, undrar du nåt mer e de bara å fråga MVH Robban