Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Kevzan123 skrev:Jag har 91ans bara lite som skiljer sig.
Ja 90ans turbo front skulle funka
Då är det bara sätta 940-front då.
1990 sugis har en egen grill och huv. Sätter du 940-front på en sådan kommer inte bredden på pressvecken på huven att stämma. Så det ser inte bra ut sätta 940-front utan att byta huv då. Har du en 91-92 är det däremot inget att fundera på, byt.
Dust and dieselsmoke is what I'm living for...
Willys Jeep 194? - Volvo PV544 1965 - Opel Rekord 1968 - Opel Kadett 1974 - MB 240D 1979 - MB 230E 1985 - Datsun King Cab 1985 - Volvo S70 2,5SE 1997
Men vill man göra det seriöst så tar det nog en liten stund.
Byta strålkastare kan vem som helst göra, utan problem.
Däremot är det ju en fördel om allt blir bra gjort och korrekt inkopplat.
Därför borde det vara lättare att köpa en 940 från början anser jag.
Dimljus ska kopplas in, en H4 ska kompletteras med en till glödlampa.
Är dimljuskablar fördraget förresten?
En 940 borde gå att hitta för snudd på samma pengar som en del vill ha
för 1 par strålkastare, 1 par blinkers och en grill...
Annars är jag för 940-front, även om 740 börjar bli snudd på ovanlig...
V70 2.5 FT -12 (gas)
V70 2,5T AWD -05, Volvo 245 SE -93
V90 3.0 -98, Mazda 1300 -75 http://www.garaget.org/Ghurra
"If it ain't broken, dont fix it"
ääh dimljus använder man ändå inte så... även extra fjärrljus är onödigt, man använder så sällan helljus iaf sen är ju 740 turbo 90- stuket riktigt snyggt.
Hesselgren skrev:ääh dimljus använder man ändå inte så... även extra fjärrljus är onödigt, man använder så sällan helljus iaf sen är ju 740 turbo 90- stuket riktigt snyggt.
Bor man i stan så används inte helljus så ofta...
V70 2.5 FT -12 (gas)
V70 2,5T AWD -05, Volvo 245 SE -93
V90 3.0 -98, Mazda 1300 -75 http://www.garaget.org/Ghurra
"If it ain't broken, dont fix it"