Informationstråd VROM 2012 - Ny info, 8/8!

Är du intresserad av att åka på träffar? Kolla då in här vad som skrivs om de träffar som finns att besöka.
Bear
Revisor
Inlägg: 3590
Blev medlem: 09 jan 2006, 15:32
Kör: 960 US. 850 T5 US.
Ort: Göteborg

Re: Informationstråd VROM 2012 - Ny info, 8/8!

Inlägg av Bear »

snusarn skrev:Jag har den gamla banderollen..
jag kommer försöka va där till 06.30 iaf, ev tidigare.
Bra Snusarn!

HenrikG: Hur tänker du kring bemanning av klubbtältet, hur många går åt där?

/Björn
Volvo - Let your Swede out

Användarvisningsbild
Maxwell
Kassör & Medlemsansvarig
Inlägg: 6254
Blev medlem: 03 jul 2006, 15:58
Kör: En Volvo i taget.
Ort: Volvos huvudstad, Göteborg! Medlemsnummer: 183 Styrelseledamot i VROM
Kontakt:

Re: Informationstråd VROM 2012 - Ny info, 8/8!

Inlägg av Maxwell »

Får vi hit ett tält så hade det varit kanon! Isf tycker jag det räcker med en gubbe åt gången där, och att man kanske kan stå en timme i taget eller något sådant. Förra året var ju våran plats i det gemensamma klubbtältet till största delen obemannad och det kanske inte är så bra, jag kan lätt tänka mig att stå där en timmer eller så.

Banderollerna är ju givna, de kan vi ju sätta på staketet som förra året.
Bild
760 GLE -88 // S90 3.0 -97

Bear
Revisor
Inlägg: 3590
Blev medlem: 09 jan 2006, 15:32
Kör: 960 US. 850 T5 US.
Ort: Göteborg

Re: Informationstråd VROM 2012 - Ny info, 8/8!

Inlägg av Bear »

Maxwell skrev:Får vi hit ett tält så hade det varit kanon! Isf tycker jag det räcker med en gubbe åt gången där, och att man kanske kan stå en timme i taget eller något sådant. Förra året var ju våran plats i det gemensamma klubbtältet till största delen obemannad och det kanske inte är så bra, jag kan lätt tänka mig att stå där en timmer eller så.

Banderollerna är ju givna, de kan vi ju sätta på staketet som förra året.
Amen! Dessutom verkar vi ju bli ytterligare 1-2 pers än de som vi har anmält för söndagen, så bemanningen för klubbtältet bör inte vara hotad :)

/Björn
Volvo - Let your Swede out

Zibbe
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 4495
Blev medlem: 23 dec 2003, 13:37
Kör: ej, pallbockracing!

Re: Informationstråd VROM 2012 - Ny info, 8/8!

Inlägg av Zibbe »

Bear skrev:
Zibbe skrev:Jag har klubbens två banderoller, dem tar jag med mig, planerar att vara nere runt 7-8 på söndagen. Ett av klubbens tält finns hos Hesselgren i Stockholm.
Vart ska klubbens bilar stå? Samma plats mot staketet som förra året?
Bra! Gällande uppställning så är det bestämt att det blir mixat, vill man stå tillsammans så kör man in tillsammans.
Sedan så får varje klubb ha en bil på en plats bredvid tälten, alltså ungefär där vi stod förra året, där bör vi ha det bästa klubben har! Personligen tänker jag med den fina 760 Turbo 84:an med 7000 mil på mätaren som vi tidigare har haft med i sammanhang där ute! Tankar kring detta?

/Björn

Okay, jag tycker vi stod bra vid staketet förra året, dels blir det inte lika möe spring runt bilarna och så var det lätt att sätta upp dem mot staketet.
Jag, perra och Thunberg åker 740, 945 Polar och 780 ner, det vore kul att samla klubbilarna intill varann. :)

Jag har vart på Ide-reklam idag där jag köpte banderollerna, de har ingen form av stativ/ställning, så te vallåkra får jag göra som senast, köpa kvastskaft och måla silver eller svarta, det får fungera.

Den där 760n låter najs. :)
Bild
| För stort antal fordon... |

Bear
Revisor
Inlägg: 3590
Blev medlem: 09 jan 2006, 15:32
Kör: 960 US. 850 T5 US.
Ort: Göteborg

Re: Informationstråd VROM 2012 - Ny info, 8/8!

Inlägg av Bear »

Zibbe skrev:
Bear skrev:
Zibbe skrev:Jag har klubbens två banderoller, dem tar jag med mig, planerar att vara nere runt 7-8 på söndagen. Ett av klubbens tält finns hos Hesselgren i Stockholm.
Vart ska klubbens bilar stå? Samma plats mot staketet som förra året?
Bra! Gällande uppställning så är det bestämt att det blir mixat, vill man stå tillsammans så kör man in tillsammans.
Sedan så får varje klubb ha en bil på en plats bredvid tälten, alltså ungefär där vi stod förra året, där bör vi ha det bästa klubben har! Personligen tänker jag med den fina 760 Turbo 84:an med 7000 mil på mätaren som vi tidigare har haft med i sammanhang där ute! Tankar kring detta?

/Björn

Okay, jag tycker vi stod bra vid staketet förra året, dels blir det inte lika möe spring runt bilarna och så var det lätt att sätta upp dem mot staketet.
Jag, perra och Thunberg åker 740, 945 Polar och 780 ner, det vore kul att samla klubbilarna intill varann. :)

Jag har vart på Ide-reklam idag där jag köpte banderollerna, de har ingen form av stativ/ställning, så te vallåkra får jag göra som senast, köpa kvastskaft och måla silver eller svarta, det får fungera.

Den där 760n låter najs. :)
Den platsen som högst troligast blir aktuell för oss är mellan husen där marknadssäljarna fanns förra året, att man ändrat om så här beror delvis på att vi av försäkringsskäl inte kan vara ute vid vattnet där de klassiska bilarna stod förra året.
När det är fullt där så blir det uppställning av bilar i närheten av grillen, alltså där vi stod 2010.
Volvo - Let your Swede out

Användarvisningsbild
Råda
Forumsfreak
Inlägg: 3069
Blev medlem: 11 feb 2006, 13:34
Kör: RWD
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Informationstråd VROM 2012 - Ny info, 8/8!

Inlägg av Råda »

Bear skrev:, att man ändrat om så här beror delvis på att vi av försäkringsskäl inte kan vara ute vid vattnet där de klassiska bilarna stod förra året.
Tråkigt :/

HenrikG
Sekreterare
Inlägg: 3429
Blev medlem: 10 mar 2003, 19:33
Kör: för lite..
Ort: Stockholm. Klubbens försäkringsansvarig för MHRF-försäkringen
Kontakt:

Re: Informationstråd VROM 2012 - Ny info, 8/8!

Inlägg av HenrikG »

Nu har jag varit in på jobbet och skrivit ut 20st liggande A4 av den typ som vi bl.a haft på malmby där man fyller i lite info om sin bil. Den har klubblogga längst upp och jag tar med dessa så att den som vill kan fylla i och pryda sin bil samt visa klubbtillhörighet.
Bild
Invecklare
780 -90, 945 -98, 944 -91, 744 -88, 745 -88, XC70 -13, V60 -18

Användarvisningsbild
Snusarn
Expert
Inlägg: 8508
Blev medlem: 16 maj 2003, 15:22
Kör: säkert..
Ort: Vänersborg Medlemsnummer 133 Kör: Saab 9-3 -02, Buick Park Avenue -92a VW Caddy pickup -97a

Re: Informationstråd VROM 2012 - Ny info, 8/8!

Inlägg av Snusarn »

:(
Pga jobb som dykt upp så kommer jag inte kunna närvara alls denna gång.
Jobbar på volvo.. dock bussar :)

Användarvisningsbild
Kim J
Dags att bli medlem?
Inlägg: 5148
Blev medlem: 27 nov 2004, 23:26
Kör: 264 Turbo -77
Ort: Göteborg!

Re: Informationstråd VROM 2012 - Ny info, 8/8!

Inlägg av Kim J »

Jag kommer imorgon under dagen, kör 260 men parkerar på besöksparkeringen :) .

Med vänliga hälsningar Kim
Bild

Zibbe
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 4495
Blev medlem: 23 dec 2003, 13:37
Kör: ej, pallbockracing!

Re: Informationstråd VROM 2012 - Ny info, 8/8!

Inlägg av Zibbe »

Kim J skrev:Jag kommer imorgon under dagen, kör 260 men parkerar på besöksparkeringen :) .

Med vänliga hälsningar Kim

Då ska jag kolla noga på den, jag saknar den. :P
Vi ses där nere. :)
Bild
| För stort antal fordon... |

Bear
Revisor
Inlägg: 3590
Blev medlem: 09 jan 2006, 15:32
Kör: 960 US. 850 T5 US.
Ort: Göteborg

Re: Informationstråd VROM 2012 - Ny info, 8/8!

Inlägg av Bear »

VROM är över! Om jag inte räknat helt galet så hade vi totalt under dagen 9 personer från klubben som hjälpte till! Oerhört bra jobbat! Detta noterades också bland övriga VROM-funktionärer och var mycket uppskattat!
Vädret var på topp och vi fick in fler bilar än vad vi räknat med, oklart i nuläget men jag gissar på runt 250-300 bilar.
Det gick dessutom smidigt när vi packa ihop och allt var klart ca 1 timme efter att träffen var över, även här var flera klubbmedlemmar hjälpsamma och ställde upp!

Tack för en mycket bra helg!

/Björn
Volvo - Let your Swede out

Användarvisningsbild
Maxwell
Kassör & Medlemsansvarig
Inlägg: 6254
Blev medlem: 03 jul 2006, 15:58
Kör: En Volvo i taget.
Ort: Volvos huvudstad, Göteborg! Medlemsnummer: 183 Styrelseledamot i VROM
Kontakt:

Re: Informationstråd VROM 2012 - Ny info, 8/8!

Inlägg av Maxwell »

Ja bra jobbat alla som var med, alla verkar ha varit mycket nöjda med våran insats!
Bild
760 GLE -88 // S90 3.0 -97

Aronsson93
Uppkörning
Inlägg: 386
Blev medlem: 22 jan 2011, 18:26
Kör: volvo 740/760/780
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Informationstråd VROM 2012 - Ny info, 8/8!

Inlägg av Aronsson93 »

Åkte ju aldrig på Vrom i år , finns det nån tråd med bilder där ifrån ?
Kör Volvo 740 GLE 1990 & Volvo 780 1990

Bjarte Kydland
Färsk användare
Inlägg: 4
Blev medlem: 18 maj 2006, 21:53

Re: Informationstråd VROM 2012 - Ny info, 8/8!

Inlägg av Bjarte Kydland »

Har lagt ut några bilder: http://forum.7900klubben.se/viewtopic.php?f=26&t=72365" onclick="window.open(this.href);return false;
Håpas og att flera legger ut bilder

Låst