Ang aktiviteter i GBGområdet

Är du intresserad av att åka på träffar? Kolla då in här vad som skrivs om de träffar som finns att besöka.
Användarvisningsbild
charm76
Uppkörning
Inlägg: 385
Blev medlem: 26 sep 2010, 23:20
Kör: 740GL, 945GL, 944SE
Ort: Göteborg. Medlemsnr 350

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av charm76 »

Underbart att det blev lite diskussion i denna tråden till slut! Jag bor ju själv i Gbg, inte alltför långt ifrån "taz" närmare bestämt, och erkänner att det var enormt bekvämt med Eriksbergsträffarna.
Håller med om att det varit lite stillastående med att åka på träffar, kan bara se till mig själv... Jag har haft stillastående bilar även jag! Men nu rullar iaf en av dem, även om det är ett rullande projekt o inte ser så mkt ut just nu. Men det är ju det som är lite av tjusningen med träffarna också. Man åker på en träff o tjötar, kommer med tips osv och vid nästa träff ser man hur mkt alla faktiskt gör med sina bilar bilar! Vi ska faktiskt vara stolta över att vi tar vara på denna enorma del av svensk industrihistoria.

Jag har anmält mig till både S-sund, Tjörn o T-hättan. Jag är som sagt väldigt sällskapssjuk efter att ha varit inlåst i garaget hela vintern... :mrgreen:

Hur har vi det med medlemmar neråt Halland till egentligen? Eller bor de flesta uppåt Bohuslän till? Vi har ju t ex en enorm, fin parkering vid Freeport i Kungsbacka... Bilia ligger intill, jag kan kolla med dem om de kan ha lite extraöppet för vår skull om intresset finns från medlemmar.. Ska reka om det är så om vi kan få möjlighet att grilla lite där också.
Har många idéer i huvudet, måste bara kolla om det är okej att vara där innan jag säger för mkt. Detta ovan var bara ett förslag på geografisk spridning.
Vit 740 GL -88b 37000 mil B230FS (a k a Friheten)
Vit 940 SE -93 24500 mil B230FD (a k a Pärlan/Pärlepojken)
Röd 945 GL -94 45000 mil B230FD (a k a Kärleken)
Blå 945 2,3 s ltt -97 27700 mil B230FK (a k a Farbror Blå)

tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av tubbe »

charm76 skrev: Jag är som sagt väldigt sällskapssjuk efter att ha varit inlåst i garaget hela vintern... :mrgreen:
BRA! då är vi två! [thum] [lol] att umgås med trevliga människor kan man ju aldrig få nog av!

charm76 skrev:: Hur har vi det med medlemmar neråt Halland till egentligen? Eller bor de flesta uppåt Bohuslän till? .
I Halland var det väl bara ToXtreme som varit aktiv här på forumet vad jag vet. Han försökte flera ggr få till träffar där nere men det vart noll respons.
Uppe i Bohuslän är det lika segt där med. Fattar bara inte, så volvotätt som det är här uppe, pga närheten till Torslanda.
Vi är väl bara 5 aktiva från detta landskap.
Och vart alla Göteborgare håller hus fattar jag inte.......

Användarvisningsbild
charm76
Uppkörning
Inlägg: 385
Blev medlem: 26 sep 2010, 23:20
Kör: 740GL, 945GL, 944SE
Ort: Göteborg. Medlemsnr 350

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av charm76 »

tubbe skrev:
charm76 skrev: Jag är som sagt väldigt sällskapssjuk efter att ha varit inlåst i garaget hela vintern... :mrgreen:
BRA! då är vi två! [thum] [lol] att umgås med trevliga människor kan man ju aldrig få nog av!

charm76 skrev:: Hur har vi det med medlemmar neråt Halland till egentligen? Eller bor de flesta uppåt Bohuslän till? .
I Halland var det väl bara ToXtreme som varit aktiv här på forumet vad jag vet. Han försökte flera ggr få till träffar där nere men det vart noll respons.
Uppe i Bohuslän är det lika segt där med. Fattar bara inte, så volvotätt som det är här uppe, pga närheten till Torslanda.
Vi är väl bara 5 aktiva från detta landskap.
Och vart alla Göteborgare håller hus fattar jag inte.......
Nä där står även jag som ett frågetecken. Ska försöka få med grannen med 945an o grannen mitt över lekplatsen.
Men som du nämner tidigare, folk har ju jobb o familj osv... Men nån enstaka träff borde ju hinnas med en liten stund!
Jag är på, tänkte börja spåna på ett litet kalendarium för 2013 så vi är redo nästa säsong.
Men först blir det sängen o några timmars sömn!
Vit 740 GL -88b 37000 mil B230FS (a k a Friheten)
Vit 940 SE -93 24500 mil B230FD (a k a Pärlan/Pärlepojken)
Röd 945 GL -94 45000 mil B230FD (a k a Kärleken)
Blå 945 2,3 s ltt -97 27700 mil B230FK (a k a Farbror Blå)

tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av tubbe »

har några frågor jag tycker vi skall diskutera:

hur skall vi göra med det här i fortsättningen?
någon som är intresserad av att hålla i träffarna i gbg-området?
jag kan vara med och hjälpa till, men vill se yngre krafter som träffansvariga.

men problemet ligger ju inte i att det inte finns folk som arrangerar träffar. näe då. :roll: Det har ju gjorts försök både här och där,
problemet är ju att folk inte dyker upp. oavsett var det fixas en träff så blir det dålig uppslutning.

Varför har det blivit såhär på bara något år?
Låt oss diskutera varför det blir så dålig uppslutning.
För bara några år sedan kunde vi dra ihop träff varje gång i u-a och det kom minst 5-6 bilar varje gång, trots skitväder.


Det är ju ingen ide att vi utser träffansvariga och att frivilliga ställer upp, om folk inte ids komma på träffarna.
Kanske är det lika bra att lägga ner all sådan verksamhet.

Vi är ju några träffsugna här i området, frågan är då bara VAR vi skall ha våra träffar.
Min tanke med Kungälv var att det skulle vara närmare för ganska många.
Men göteborgarna lyser ju helt med sin frånvaro. Så även på Eriksberg. Det kanske inte är någon ide att ordna något för den regionen?
De dyker ändå inte upp.
Skall vi återgå till Uddevalla istället då? Hellre en träff med 4-5 i U-A än att dra ihop gång efter gång lite söderut och ingen ids dyka upp.

Har dragit ihop till tre träffar nu.
Kungälv nr1 blev lyckad men det var alldeles för dålig uppslutning mot vad jag räknat med.
Stenungsund var ju bara två intresserade av.
Kungälv i morgon är ingen intresserad av.
Och ändå är det bästa tänkbara tid på året, soligt o fint, folk har semester.


Vad tycker ni?
1. Varför håller träffintresset på att dö ut?
2. Var skall vi ha våran västkustträff?
3. Eller skall vi helt och hållet lägga ner allt sådant här och istället bara fixa spontanträffar oss träffsugna emellan?

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av F_Pettersson »

tubbe skrev:har några frågor jag tycker vi skall diskutera:

hur skall vi göra med det här i fortsättningen?
någon som är intresserad av att hålla i träffarna i gbg-området?
jag kan vara med och hjälpa till, men vill se yngre krafter som träffansvariga.

men problemet ligger ju inte i att det inte finns folk som arrangerar träffar. näe då. :roll: Det har ju gjorts försök både här och där,
problemet är ju att folk inte dyker upp. oavsett var det fixas en träff så blir det dålig uppslutning.

Varför har det blivit såhär på bara något år?
Låt oss diskutera varför det blir så dålig uppslutning.
För bara några år sedan kunde vi dra ihop träff varje gång i u-a och det kom minst 5-6 bilar varje gång, trots skitväder.


Det är ju ingen ide att vi utser träffansvariga och att frivilliga ställer upp, om folk inte ids komma på träffarna.
Kanske är det lika bra att lägga ner all sådan verksamhet.

Vi är ju några träffsugna här i området, frågan är då bara VAR vi skall ha våra träffar.
Min tanke med Kungälv var att det skulle vara närmare för ganska många.
Men göteborgarna lyser ju helt med sin frånvaro. Så även på Eriksberg. Det kanske inte är någon ide att ordna något för den regionen?
De dyker ändå inte upp.
Skall vi återgå till Uddevalla istället då? Hellre en träff med 4-5 i U-A än att dra ihop gång efter gång lite söderut och ingen ids dyka upp.

Har dragit ihop till tre träffar nu.
Kungälv nr1 blev lyckad men det var alldeles för dålig uppslutning mot vad jag räknat med.
Stenungsund var ju bara två intresserade av.
Kungälv i morgon är ingen intresserad av.
Och ändå är det bästa tänkbara tid på året, soligt o fint, folk har semester.


Vad tycker ni?
1. Varför håller träffintresset på att dö ut?
2. Var skall vi ha våran västkustträff?
3. Eller skall vi helt och hållet lägga ner allt sådant här och istället bara fixa spontanträffar oss träffsugna emellan?

Kan ju bara skriva åt mig. just nu har jag semester då fungerar det att åka på träffar på vardagar. annars ser det ganska mörkt ut om den inte är på Fredag eller lördag,söndag. Kommer gå ner lite i arbetstid nu så Tisdagar kommer jag vara helt ledig. så då fungerar ju Måndagar även för mig.

Ang träffintresset tror jag fler o fler hellre åker på en träff där alla bilmärken kan komma på eller att det finns något inkluderat som pris eller annat. Tyvärr. Sen ang det låga deltagarantalet kan också bero på att många inte känner till "klubben" och att det ordnas träffar för dem inte är här inne utan bara på "garaget" tpc" eller inte använder sej av internet spec mycket.

Måste kanske annonsera om träffarna på fler sätt och andra forum också för att öka antalet?

jag tycker kungälv är en väldigt bra och mysig plats och det är inte så jätte långt att åka heller. Längre än till uddevalla men står ju hellre på en "mysig" plats med typ "borgen" som bakgrund än tex affärscentrum som torp. Man vill ju ha lite go känsla när man åker på träff också :)

Ordna en omröstning när det passar flest att komma? vardagar eller helgdagar och se när de kna komma mest folk. Det kan ju inte passa alla varje gång. Tycker inte heller den måste vara varje månad utan kanske varannan månad ist så kanske de kommer fler pga de för är den varje månad så kanske många tänker jag kan åka nästa gång ist och struntar i de.

Ordnar vi såna här träffar och slänger ut på forum så blir det ju ändå vi som vill ha träffar som kommer och då blir de ju ändå lite bara för oss om de inte kommer fler än 7 bilar. bortsett från att det inte är en spontanträff.

Jag kan gärna hjälpa till med detta men gör det inte själv då det är för mycket jobb med detta och kanske inte kan närvara varje gång. med tanke på att jag bli farsa snart så kommer tiden tryta till detta att åka på träffar också. Men som sagt. Hjälper gärna till att ordna en träff och lägga ut trådar om detta samt ev samanordna karavaner just till tex kungälvsträffen då :)

Oavsett så måste vi börja samarbeta som har träffar i närområdet så vi kan få till träffar där antalet är mer än 3 bilar :)

Nu blev det nästan en hel roman men hoppas någon orkar läsa ;)
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

Användarvisningsbild
zappe
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2292
Blev medlem: 11 mar 2005, 19:05
Kör: Volvo 945 GL
Ort: Göteborg Medlemsnummer:503 Kör: Vit Volvo 945
Kontakt:

Sv: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av zappe »

Jag tycker det skulle vara roligt och trevligt att åka till Kungälv på t ex fredagar, då andra dagar är jobbigast eftersom man jobbar som man gör å så.. Framförallt hade det varit roligt om det kom fler! Har passerat Eriksberg enstaka söndagar och nästan ingen volvo har stått där vi brukar stå..

Så fredagar passar mig bäst. Och Kungälv är helt klart intressant för att få dit mer folk!

Blev ett skumt inlägg, kan bero på att dottern tjötade :-P

Skickat från min LT15i via Tapatalk 2
http://www.teknikhype.se Först med det senaste! ;)

In The White
Moderator
Inlägg: 20137
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av In The White »

Nu gäller ju inte detta GBG området, men hoppas det är okay att jag blandar mig i här ändå? Annars får ni säga ifrån så raderar jag inlägget!

Jag ser ju exakt samma trend här nere på Österlen, det är i princip ingen uppslutning alls vad man än försöker ordna! För ett par år sedan gick det ju ändå
att få ihop tiotalet bilar, i dag får man vara glad om det blir två!

Vet inte om det är så att den nya generationen med bilintresse inte VILL träffas, eller det är något annat som gör det...
De flesta ur min egen generation (-70 tal) har ju tyvärr släppt hela den här biten med att hålla på med "gamla bilar", träffas lite spontant och ha kul.
Åtminstone när det gäller Volvo 7/900 bilar!

Tror även att många träffas i lite mindre mer sammansvetsade grupper, och anser det inte "lönt" eller lockande att åka några mil för att träffa andra "nya"
folk som försöker ordna något.

Lite tankar bara...

tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av tubbe »

jättebra att även du skriver IN THE WHITE. alla synpunkter välkomnas. och jag håller med dig helt och hållet i sak.
fortsätt skriv alla, så kanske vi får fram någon röd tråd genom alla inlägg

Användarvisningsbild
charm76
Uppkörning
Inlägg: 385
Blev medlem: 26 sep 2010, 23:20
Kör: 740GL, 945GL, 944SE
Ort: Göteborg. Medlemsnr 350

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av charm76 »

Ja, jag får försöka skriva ner några rader jag med, jag är ju från Gbg! Å trådskapare... :lol:

För mig, och jag vet att det även är så för ett par till som är kollegor till mig, så sätter oregelbundna arbetstider rätt mkt käppar i hjulet. Jag jobbar kvällar, varannan helg. Försöker verkligen komma på så många träffar som möjligt då jag tycker det är jätteroligt att träffa folk från klubben. Sista tiden har jag dessutom varit sjuk, de upptäckte en borreliainfektion så jag hoppas verkligen att det är den som förstört hela det senaste året i princip med att jag inte haft ork att göra så mkt, inte velat bestämma nåt då jag inte vetat hur jag mått... :(
Nu ska bara handen läka (en följd av borrelian, hudinflammation på handen) sen hoppas jag verkligen att jag är fit for fight igen!
Jag tillhör ju också de glada 70-talisterna, åker gärna på träffar o tjötar bort en stund med likasinnade.

Jag skulle kunna ta tag i en träff som är lite mer oregelbunden, men jag ser gärna att det skapas en kontaktlista med t ex smsmöjligheter då långt ifrån alla lever sitt liv på nätet (jag är en av dem o missade totalt tubbes inbjudan o deadline...). De flesta har ju trots allt en mobil, även om det inte är en smartphone. :mrgreen:

Personligen siktar jag på VROM 10-12/8 o sen hoppas jag på att taz tillställning den 17e blir av också.

Men som sagt; arbetstiderna sätter stopp för t ex varannan onsdag för mig, jag har lite svårt att bara ställa spårvagnen o säga "Tja, jag drar på Volvoträff nu!" Flextid existerar inte o inte heller kompledigt i dagsläget.
Framförhållning är A o O för mig, faktiskt. Så jag får en chans att planera, kolla schemat o fjäska med personalplaneringen... :mrgreen:

/C
Vit 740 GL -88b 37000 mil B230FS (a k a Friheten)
Vit 940 SE -93 24500 mil B230FD (a k a Pärlan/Pärlepojken)
Röd 945 GL -94 45000 mil B230FD (a k a Kärleken)
Blå 945 2,3 s ltt -97 27700 mil B230FK (a k a Farbror Blå)

niroc1989
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2145
Blev medlem: 09 aug 2009, 20:41
Kör: Volvo
Ort: Västkusten

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av niroc1989 »

jag läser tråden o funderar på vad jag skall svara återkommer nog senare om ja nu gör d men vill inflika med att jag läser iaf :P...
Bil jag gärna hade ägt en tidig Volvo 765 Turbo Intercooler.

Stavar som en kratta...

tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av tubbe »

har precis ställt in ännu en träff i Kungälv. Inte en enda intresserad. :roll:
Tycker det talar sitt tydliga språk.
Att fixa träffar på det här forumet är meningslöst.
Håller med flera tidigare talare, man får fixa det på annat sätt. Garaget tex. man når fler via det.
Och att man gör så som Donic o Vbubbis nu gör med Uddevallaträffarna, att alla är välkomna.
Hade uppe detta 2010 på ett "stormöte" vi hade i Uddevalla, att vi skulle bjuda in övriga volvoklubbar + TPC men blev nedröstad.
Men eftersom ni startar upp träffen på nytt i egen regi, så gör ni som ni vill. BRA INITIATIV!
Hoppas er träff lyckas. Önskar er all lycka till med den.
Slår den väl ut så anser jag att det räcker med den här på Västkusten.

Får ni ihop lite folk så kan man där på plats diskutera några one-off arrangemang medan det fortfarande är sommar.
Att ta det här över forumet är bortkastad tid.

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av F_Pettersson »

tubbe skrev:har precis ställt in ännu en träff i Kungälv. Inte en enda intresserad. :roll:
Tycker det talar sitt tydliga språk.
Att fixa träffar på det här forumet är meningslöst.
Håller med flera tidigare talare, man får fixa det på annat sätt. Garaget tex. man når fler via det.
Och att man gör så som Donic o Vbubbis nu gör med Uddevallaträffarna, att alla är välkomna.
Hade uppe detta 2010 på ett "stormöte" vi hade i Uddevalla, att vi skulle bjuda in övriga volvoklubbar + TPC men blev nedröstad.
Men eftersom ni startar upp träffen på nytt i egen regi, så gör ni som ni vill. BRA INITIATIV!
Hoppas er träff lyckas. Önskar er all lycka till med den.
Slår den väl ut så anser jag att det räcker med den här på Västkusten.

Får ni ihop lite folk så kan man där på plats diskutera några one-off arrangemang medan det fortfarande är sommar.
Att ta det här över forumet är bortkastad tid.

Tror man måste ha lite framförhållning bara, och som jag skrev tidigare, vi skulle slå ihop alla 3 träffpunkterna till en enda i kungälv någon gång och se hur de ser ut. Dock får de bli på helgen för min del.

Och finns de ingen "trevligare" plats man kan åka till i uddevalla än biltema? någon fin vy nånstans? ;)

Så jag tror faktiskt vi får planera in en kungälvsträff i slutet av augusti, kan du inte fixa en sådna tubbe? typ helgen efter Taz träff vore la perfekt att ha som avslutning :) Gärna helgen då annars kan jag ej komma.

Så drar vi i trådarna hos alla vi känner att komma som en stor go avslutning :) med karavaner från olika delar av Väst `?
och i så fall oavsett hur många som säger nej eller ja om att komma så ses vi som kommer iaf oavsett om vi är 2-4 bilar :D Vad säger ni?

Vore la kul? :D
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

In The White
Moderator
Inlägg: 20137
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av In The White »

Jag tror faktiskt att vi är så pass få 7/900 entusiaster som verkligen brinner för modellen, att det är svårt att få ihop något med någon större uppslutning
lokalt om man inte slår sig ihop med likasinnade med andra bilmärken och modeller. Jag tror på att börja vidga vyerna och få ihop träffar med exempelvis
både Volvo, SAAB m.fl... Bilmärket är kanske inte det viktigaste i träffsamanhang, det är det gemensamma bilintresset och ha kul!

Åter igen bara tankar...

Användarvisningsbild
Maxwell
Kassör & Medlemsansvarig
Inlägg: 6253
Blev medlem: 03 jul 2006, 15:58
Kör: En Volvo i taget.
Ort: Volvos huvudstad, Göteborg! Medlemsnummer: 183 Styrelseledamot i VROM
Kontakt:

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av Maxwell »

Minst en veckas framförhållning får man nog räkna med att ha om man skall arrangera träffar, även om det är semestertider för vissa. Inte för att vara kritiskt mot dig Tubbe för du gör ett bra jobb, men det är nog lite väl naivt att tro på en stor uppslutning om man inte ens, som jag, hinner läsa det första inlägget om träffen innan den är inställd... :D
Bild
760 GLE -88 // S90 3.0 -97

tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av tubbe »

Taz skrev i denna tråden något om att det var träffgeneraler på G för Gbg och Västkusten.

http://forum.7900klubben.se/viewtopic.php?f=60&t=72195

Har det hänt något i detta ärende? Vilka personer ÄR det isåfall? Så man vet vem man skall ta kontakt med.
Jag har EVENTUELLT lite på gång, men är ju bra om man vet vem som är träffgeneral.
Det är ju ingen ide att utse någon/några om vi inte får veta vilka det är.

Användarvisningsbild
taz
Dags att bli medlem?
Inlägg: 7027
Blev medlem: 15 maj 2006, 14:12
Kör: Volvo 960
Ort: Göteborg

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av taz »

tubbe skrev:Taz skrev i denna tråden något om att det var träffgeneraler på G för Gbg och Västkusten.

http://forum.7900klubben.se/viewtopic.php?f=60&t=72195

Har det hänt något i detta ärende? Vilka personer ÄR det isåfall? Så man vet vem man skall ta kontakt med.
Jag har EVENTUELLT lite på gång, men är ju bra om man vet vem som är träffgeneral.
Det är ju ingen ide att utse någon/några om vi inte får veta vilka det är.
Fixat!

Hade hoppats det skulle komma in några fler.

http://forum.7900klubben.se/viewtopic.php?f=86&t=72499
Bild
Only YOU can prevent forest fires.

Gothicteo
Moderator
Inlägg: 2994
Blev medlem: 17 jan 2005, 17:43
Ort: Göteborg Volvo945se-96 Toyota Starlet-81 CitroenDSpecial-70 Folkrace 244 och E30
Kontakt:

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av Gothicteo »

oj vilken tråkig läsning...... är det så illa att 90% av sommarens träffar blivit inställda?
Jag sitter å minns den gamla goda tiden då jag hade hår och man kunde dra iväg ett gäng och lägga dimma i göteborgs hamn.....

Ska jag börja annonsera ut när och var jag kör folkrace så att det kan bli lite kul uppslutning på saker som inte bara är att sparka däck?
Tacklista : Domino, Volvo-Anders, Nmoen, Zappe, Fido, Micke_940T, Blackliner, MrZ, taz

In The White
Moderator
Inlägg: 20137
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av In The White »

Nu kanske inte jag skulle skriva här, då denna tråden gäller GBG området. Så hojta till om jag ska radera!

Här nere i sydöstra Skåne har det varit katastrofalt dåligt intresse och uppslutning, åtminstone när jag försökt ordna något.
Tror inte det hjälper vilken aktivitet det än må vara som anordnas. Man måste ju resa röven från stolen och släppa tangentbordet då, och det kan ju vara
jobbigt! Nu kanske detta låter överdrivet, men jag tror faktiskt att det ligger en hel del sanning i det! Bara att inse att bilintresset på det "VERKLIGA" planet
är för evigt förbi, till förmån för Facebook och dylika sidor...

tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av tubbe »

Tycker ditt inlägg passar ypperligt i tråden "white".

Tyvärr är det den utvecklingen (avvecklingen) du beskriver. De flesta som är aktiva med gammelbil-träffar inom volvovärlden är som yngst
i min ålder och sedan uppåt mot typ 75.
Bland ägare till 140 och modeller äldre än det så är det mkt tunnsått med ungdomar.
Vi snackar ofta om detta problem på våra träffar. Hur man skall få till ett nytillskott bland de yngre.
Men man kan ju inte bara sitta oja sig över problemet. Man måste ju göra något åt det.
Och till att lösa det är ju forum som detta bra, att diskutera div lösningar.

För visst finns det hopp. Se bara inom jänke-bils-världen. Där är det ingen brist på entusiaster och deltagare.
Allt från övervintrade raggare på +60 till tonåringar med första inköpa jänken.
Och träffar åker de på, trots att deras bilar drar 2-3 ggr så mkt som våra.

Det jag tror vi måste göra är att ha mer samarbete över klubbgränserna inom volvovärlden. Inte bara träffas modellvis.
Då får vi ihop mer folk till träffarna.
Även de andra klubbarna har ju problem med att få folk som engagerar sig i klubbverksamheten så lösningen kanske är en
stor volvoklubb istället för en för varje modell?

Men iaf att vi försöker dra igång träffar där alla modeller är välkomna. Säg tex fram tom S90/V90. Dvs alla RWD-Volvos.

Skall våran klubb vara den som tar första steget till det?

Kan man få ungdomarna i våran klubb att träffa ägarna till amazoner och pv:s så kanske de kan få upp ögonen för dessa
modeller som hobbybilar.

Men jag tror vi bör försöka få till lättsamma vår- och sommarträffar ihop med de andra volvoklubbarna.
Träffar som är spontana och inte kräver för mkt jobb. Då blir det svårt att få folk att ställa upp.
Något i stil med den mkt lyckade Kungälvsträffen vi hade i somras. Fast på ett ställe med mer plats.

Vad tycker ni andra? [chuck] För ni tycker väl något i ämnet?

In The White
Moderator
Inlägg: 20137
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av In The White »

Tror inte det hjälper med fler analyser här på forumet om hur man ska lösa detta "problemet".
Det enda som verkligen löser detta, är att komma på träffarna! Så enkelt är det!

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av F_Pettersson »

In The White skrev:Tror inte det hjälper med fler analyser här på forumet om hur man ska lösa detta "problemet".
Det enda som verkligen löser detta, är att komma på träffarna! Så enkelt är det!

+1. Sen en grej om alla aktiviteter är att om man bor på andra orter får man ta sig dit med i så fall. Finns vissa i tråden som aldrig varit i THN på träffarna fast sagt flera gånger de ska komma osv. även Uddevalla och Göteborg skulle jag tro det varit så.

Se till att kom på träffarna om ni sagt de och inte ändra er är en bra början ;)
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av F_Pettersson »

Vad tyst de blev nu då när jag kommenterade? Något emot de jag säger eller har jag rätt? mohahahahaha
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

In The White
Moderator
Inlägg: 20137
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av In The White »

Du skrämde alla till tystnad! Haha! :P
Nä men... Nu är jag och rotar i Göteborgarnas (med omnejd) teritorium igen, men det gäller ju samma principer i hela landet så...

Ett tips och råd är att komma på dom här mer informella träffarna, som vissa av oss försöker ordna! Där träffar man nya vänner och kan utbyta tankar
och idéer, samtidigt som man har kul ihop. Grilla korv, ta en kopp kaffe, eller vad fanken som helst! Samt att snacka om, och kolla på varandras bilar. Kan
det bli bättre... :wink:

Användarvisningsbild
vbubbis
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2094
Blev medlem: 31 dec 2008, 23:04
Kör: s80 940 classic 508
Ort: ljungskile

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av vbubbis »

jag hålla på och planerar på en träff snart i Kungälv eller gbg :)

Mvh
garaget: http://www.garaget.org/vbubbis" onclick="window.open(this.href);return false;
msn: killen_188@hotmail.com
Bild

Eirike93
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 709
Blev medlem: 26 nov 2012, 13:01
Ort: Kungälv

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av Eirike93 »

vbubbis skrev:jag hålla på och planerar på en träff snart i Kungälv eller gbg :)

Mvh
Jag kommer gärna iaf, bara det är en helg och minst 2v framåt :)
VW Golf TDI -06
VW Golf TDI Alltrack -16

Skriv svar