Ang aktiviteter i GBGområdet

Är du intresserad av att åka på träffar? Kolla då in här vad som skrivs om de träffar som finns att besöka.
Användarvisningsbild
charm76
Uppkörning
Inlägg: 385
Blev medlem: 26 sep 2010, 23:20
Kör: 740GL, 945GL, 944SE
Ort: Göteborg. Medlemsnr 350

Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av charm76 »

Är det bara jag som undrar vart våra söndagar på Eriksberg tagit vägen? Har ni möjligen tröttnat på BK's burgare? :wink:
Finns det någon som helst aktivitet i GBGområdet som är lite mer kontinuerliga? Har jag missat det får ni sluta hemlighålla det för mig... ;)
Vi kanske behöver slita på varann varje helg, även om det är mysigt... Så ett par ggr/mån kanske räcker?
Jag är gärna med och styr upp temakvällar där vi samlas i någons garage och studera tändstiften i minsta detalj, och jag tycker det är synd att sommer hinner rinna ifrån oss, man kan ju ses o grilla eller nåt annat o bara tjöta skit och komma in i gemenskapen som en klubb faktiskt ger.

Är det någon mer än jag som är intresserad av att dra igång nåt lite mer seriöst i Gbgområdet?

Jag är bara nyfiken och sällskapssjuk efter en hel vår inlåst i garaget... ;)

Hör av er här i tråden om ni vet nåt alt har nån idé

Kram Charloottr
Vit 740 GL -88b 37000 mil B230FS (a k a Friheten)
Vit 940 SE -93 24500 mil B230FD (a k a Pärlan/Pärlepojken)
Röd 945 GL -94 45000 mil B230FD (a k a Kärleken)
Blå 945 2,3 s ltt -97 27700 mil B230FK (a k a Farbror Blå)

tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av tubbe »

Mkt märkligt att du inte fått någon enda kommentar på ditt inlägg.
Har alla här på västkusten mist träfflusten?
Hade vart kul att iaf göra en one-off träff nu i sommar, där vi kunde visa upp bilarna,
sitta och umgås och äta lite gott.

Själv orkar/kan jag inte dra i träffar längre, så som jag gjorde i Uddevalla,
men är gärna med och hjälper till lite grann.

BK kanske inte var optimalt träffmässigt för oss som bor utanför stan.
Då hade det tom kanske vart bättre att ha den i tex Kungälv, vid fästningen tex.

Är det inte någon enda här som känner för en sommarträff?

En kul grej hade ju vart att samlas en onsdag och sedan åka kortege upp till Broträffarna.
Då visar vi upp vår klubb och ni får en chans att titta på gammelvolvos.

الأمازون
Färsk användare
Inlägg: 61
Blev medlem: 30 okt 2011, 17:06
Kör: Lugnt & sakta

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av الأمازون »

tubbe skrev: ... En kul grej hade ju vart att samlas en onsdag och sedan åka kortege upp till Broträffarna.
Då visar vi upp vår klubb och ni får en chans att titta på gammelvolvos.
Fin idé, för det brukar vara många Volvoägare som träffas med varierande årsmodeller och varianter vid Tjörnbron, men det är enbart Onsdagar JÄMNA veckor som träffarna är.

Kan rekommenderas ! :wink:


Mvh الأمازون
...som kör en gammal sliten 940... Men den är betald och MIN ! :-)

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av F_Pettersson »

Alltid sugen på träffar men är många inbokade träffar redan. Fixa en träff i kungälv så dyker jag upp ;)
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

niroc1989
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2145
Blev medlem: 09 aug 2009, 20:41
Kör: Volvo
Ort: Västkusten

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av niroc1989 »

minns dom gammla goda tiderna i uddevalla :P... nu för tiden är det svårt o dra o fixa nåt mest stora träffar som lockar har jag märkt. sen kan man ju fråga sig ja grejar nu för tiden mest för min egna skulle inte för andras inte ofta nån vill träffas endå... folk håller endå på med sina egna bilar eller har egen bekantskaps krets ja har ju inte så stor krets inom just greja med bilar så jag mekar ju mest själv samt få som vill snacka om bilar... det kanske man kan tacka internet för? mest uppdatera sin projekt tråd :P...

jag har försökt dra i lite träffar i uddevalla men det har inte blivit något inte p.g.a deltagar antalet utan mest att andra saker har krockat för oss som skall träffas....

men jag svamlar nog bara :P hehe är nog på en ltie större träff på tjörn.... förutsatt att bilen inte krånglar då :P...
Bil jag gärna hade ägt en tidig Volvo 765 Turbo Intercooler.

Stavar som en kratta...

Användarvisningsbild
charm76
Uppkörning
Inlägg: 385
Blev medlem: 26 sep 2010, 23:20
Kör: 740GL, 945GL, 944SE
Ort: Göteborg. Medlemsnr 350

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av charm76 »

Jag blev också lite förvånad över det svaga intresset för att ses. Men visst, jag förstår att alla har ett eget liv o egna kompisar, men va fasen.. Klubben är ju på väg att dö ut som det är nu! Ska den överhuvudtaget överleva krävs ett krafttag från oss som har ett intresse för att bevara bilarna, de är ju trots allt en del av det svenska kulturarvet!
Dessutom krävs nog ett krafttag för att ändra inställningen, för som det är nu tror gemene man att klubben är för blöjraggare med toksänkta bilar o slutrör från biltema... No offense, men det är ju intre riktigt vad klubben är för, eller?? Iallafall jag har passerat både 20 o 30 o känner mig inte som en blöjraggare... :o

Ang träff så är det ju en stor Volvoträff i Stenungsund den 28 juli o VROM 10-12 augusti. Vad jag efterlyser är nåt mer regelbundet, för hur det än är så får man ju problem att lösa när man mekar själv... Kanske inte varje vecka, möjligen nån gång i månaden så länge som vädret tillåter?
Det hade varit trevligt att ses vid fästningen o dra gemensamt upp till Tjörn nån onsdag.
Hur många hade varit intresserade av att våldgästa Tjörnträffen? :D
PM:a mig, finns det intresse är jag beredd på att ta på mig att dra ihop det hela! (alc)
Vit 740 GL -88b 37000 mil B230FS (a k a Friheten)
Vit 940 SE -93 24500 mil B230FD (a k a Pärlan/Pärlepojken)
Röd 945 GL -94 45000 mil B230FD (a k a Kärleken)
Blå 945 2,3 s ltt -97 27700 mil B230FK (a k a Farbror Blå)

Volvoracing
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2973
Blev medlem: 10 nov 2003, 07:41
Kör: Volvo 940 TURBO -96
Ort: Gråbo

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av Volvoracing »

Jag tycker vi ska återuppliva dom vanliga söndagsträffarna på eriksberg! Dom flesta känner ju till nu vart det är och hur det funkar efter X-antal år där. Jag är helt klart intresserad av att börja komma dit igen...
VOLVO 940 TURBO -96

Användarvisningsbild
vbubbis
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2094
Blev medlem: 31 dec 2008, 23:04
Kör: s80 940 classic 508
Ort: ljungskile

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av vbubbis »

detta forum är dött inte många kvar nu så vi få som är kvar är ju så utspritt av landet så de finns ju inte så många som kan komma så, och som de har har sagt i en annan tråd här så börjar dom här bilarna väldigt gamla och o omordna folk man köper hellre en v/s70 nu för nu är dom billiga/bra pris på som första bil och de, men hade varit skoj och åkt te tjönträffen nån gång :) om de går bra att åka annat märk då min 940 är pallbock räser :oops:
garaget: http://www.garaget.org/vbubbis" onclick="window.open(this.href);return false;
msn: killen_188@hotmail.com
Bild

الأمازون
Färsk användare
Inlägg: 61
Blev medlem: 30 okt 2011, 17:06
Kör: Lugnt & sakta

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av الأمازون »

vbubbis skrev:...men hade varit skoj och åkt te tjönträffen nån gång :) om de går bra att åka annat märk då min 940 är pallbock räser :oops:
Bara trevligt om fler kommer, men har du med dig din 940 vid senare tillfälle, så är det ju bara bonus... :wink:


Mvh الأمازون
...som kör en gammal sliten 940... Men den är betald och MIN ! :-)

Användarvisningsbild
vbubbis
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2094
Blev medlem: 31 dec 2008, 23:04
Kör: s80 940 classic 508
Ort: ljungskile

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av vbubbis »

الأمازون skrev:
vbubbis skrev:...men hade varit skoj och åkt te tjönträffen nån gång :) om de går bra att åka annat märk då min 940 är pallbock räser :oops:
Bara trevligt om fler kommer, men har du med dig din 940 vid senare tillfälle, så är det ju bara bonus... :wink:


Mvh الأمازون
hehe :) blir dock inte för än nästa år men de gör ju iof lite att de blir spännande för dom på träffen och se den sen xD
garaget: http://www.garaget.org/vbubbis" onclick="window.open(this.href);return false;
msn: killen_188@hotmail.com
Bild

tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av tubbe »

Kul att det blir lite diskussion iaf.

Ang att visitera Tjörnträffen: är mitt förslag att vi ses på någon parkering alldeles innan.
Förslagsvis inne på Statoiltappen som ligger vid första bron.
Dumt att mötas upp i kungälv. Blir så mkt längre för oss att åka som bor norr om.
Handlar om 4-5 mil dit ner först.
Säg att vi ses halv 7 vid Statoil, och sedan åker i kortege upp. Hade vart häftigt [banana]

Förslag på arrangemang nr2:
Att vi någon gång ses vid Tjörnbroparkeringen då där inte är träff, därefter åker i kortege
ut över hela ön (Tjörn). Ställer upp bilarna vid Akvarellmuseet.
(näe, vi skall INTE gå in dit), men så allmänheten kan se dem.
Där har de gjort en gångbro ut till en holme, där vi kan sätta oss med fikakorg och umgås.
Grilla är inte så lämpligt där. Tror de flesta skulle uppskatta detta. Iaf de som inte ser
havet och skärgården varje dag.

Förslag på träffarrangemang nr3:
Tror att veckoträffar, antingen varje vecka eller var 14:e dag vore lämpliga vid Kungälvs fästning.
Om jag inte missminner mig är där en parkering nedanför.
Och så finns det "Restaurang Gyllene Måsen" även i Kungälv.
(Enda skillnaden mot Uddevalla är att de har bättre kvalitet på käket)

Vi skall försöka träffas så folk ser oss och våra bilar, kanske kommer fram och pratar osv.
Fundera på dessa förslag, så kan jag skapa en träfftråd för det iaf.

Till:الأمازون
Då kanske vi har setts på broträffarna? Brukar du vara ofta där?

Till Vbubbis och alla andra utan 7/900 bil:
På våra träffar har man ju alltid varit välkommen oavsett vilken bil man har.
Det är DU och ditt intresse som räknas.
Syftet med träffarna framöver bör vara att skapa en gemenskap mellan oss som är här på forumet.
Inte några träffar i vem som har finast bil.

الأمازون
Färsk användare
Inlägg: 61
Blev medlem: 30 okt 2011, 17:06
Kör: Lugnt & sakta

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av الأمازون »

tubbe skrev: Vi skall försöka träffas så folk ser oss och våra bilar, kanske kommer fram och pratar osv.
Fundera på dessa förslag, så kan jag skapa en träfftråd för det iaf.

Till:الأمازون
Då kanske vi har setts på broträffarna? Brukar du vara ofta där?
Det händer lite då och då, varannan onsdag (jämna veckor) runt 18-tiden uppe vid utkiksplatsen / parkeringen vid Tjörnbron.


Mvh الأمازون
...som kör en gammal sliten 940... Men den är betald och MIN ! :-)

tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av tubbe »

de kör kl 19 vid tjörnbroträffarna, inget annat. (men en del är väl där innan)

Användarvisningsbild
Snusarn
Expert
Inlägg: 8508
Blev medlem: 16 maj 2003, 15:22
Kör: säkert..
Ort: Vänersborg Medlemsnummer 133 Kör: Saab 9-3 -02, Buick Park Avenue -92a VW Caddy pickup -97a

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av Snusarn »

Nu kan jag bara tala för mig själv..
som d ser ut nu så har jag fått jobb :D så träffar i veckorna e uteslutet för mig tyvärr , då jag skall upp runt 04 på mornarna, å e mycket trött när jag kommer hem efter heldagar ute på vägarne.. så orkar jag nog inte åka någon längre bit.
Men till stenungsund kan jag nog ta mig iaf 1 gång i månaden kanske 2 om vädret e på topp 8)
En tur till kungälv skulle för mig va bättre en fredag eller helg träff .
men jag e helt klart på att få till någon form av träffar igen , bra om där inte är någon biltema i närheten blir så mycke onödigt köpande då :wink:
Välkommen tebaka Tubbe [thum]
Vore ju trevligt om trollhätte träffen uppstod igen så kanske man kunde ses här eller runt lilla edet eller u-valla så d blir lite spridning å inte vissa hela tiden får den längsta biten att åka då det ofta hänger just på transport sträckan..
Jobbar på volvo.. dock bussar :)

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av F_Pettersson »

snusarn skrev:Nu kan jag bara tala för mig själv..
som d ser ut nu så har jag fått jobb :D så träffar i veckorna e uteslutet för mig tyvärr , då jag skall upp runt 04 på mornarna, å e mycket trött när jag kommer hem efter heldagar ute på vägarne.. så orkar jag nog inte åka någon längre bit.
Men till stenungsund kan jag nog ta mig iaf 1 gång i månaden kanske 2 om vädret e på topp 8)
En tur till kungälv skulle för mig va bättre en fredag eller helg träff .
men jag e helt klart på att få till någon form av träffar igen , bra om där inte är någon biltema i närheten blir så mycke onödigt köpande då :wink:
Välkommen tebaka Tubbe [thum]
Vore ju trevligt om trollhätte träffen uppstod igen så kanske man kunde ses här eller runt lilla edet eller u-valla så d blir lite spridning å inte vissa hela tiden får den längsta biten att åka då det ofta hänger just på transport sträckan..

Håller med snusarn, veckorna är uteslutet för min del också.

absolut kunna ta mig till stenungsunds och kungälv på träff :)

Jag försökte återuppliva träffen här men känns rätt meningslöst när det är du och jag snusarn då vi träffas annars ändå så då kan man ändå ringa till varandra och ses som vanligt som vi gör i dagsläget. Skulle intresset finnas kan jag knåpa ihop en liten träff i trollhättan nu till nästa helg då det är fallens dagar ? Lördag blir det då i så fall.
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

Användarvisningsbild
vbubbis
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2094
Blev medlem: 31 dec 2008, 23:04
Kör: s80 940 classic 508
Ort: ljungskile

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av vbubbis »

jag kan nog på fallens dagar så :D
garaget: http://www.garaget.org/vbubbis" onclick="window.open(this.href);return false;
msn: killen_188@hotmail.com
Bild

niroc1989
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2145
Blev medlem: 09 aug 2009, 20:41
Kör: Volvo
Ort: Västkusten

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av niroc1989 »

är inte mycket av stan avstängd på fallens dagar eller är ja ute o snurrar :P hehe... jo är på någon träff smidigt vore som sagt nära e6 eller nåt men tjörn låter bra typ träffas på tappen där som tubbe nämnde...

tubbes alternativ antingen nr 1 eller 2 då tycker jag...

o som snusarn sa välkommen tebaks tubbe!!

möjligtvis stenungsund eller ljungskile XD...

kungälv åker ja inte te lite för långt :P...
Bil jag gärna hade ägt en tidig Volvo 765 Turbo Intercooler.

Stavar som en kratta...

tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av tubbe »

Snusarn och Donic: TACK så mkt. Det värmer. (mer än ni anar)

Trist att det även i Trollhättan dog ut. Jag förstår det faktiskt inte. Det finns volvoägare i varenda byhåla,
varför skall det vara så svårt att få dem till en träff?

Jättebra om ni ordnar lite fler träffar, på lite fler ställen och på olika veckodagar, så har folk lite att välja på.
Vet ju av erfarenhet att vissa kan enbart vardagar, pga familjeliv på helger, medan andra bara kan helger.
Man kan ju inte få det att passa alla om man arrangerar en träff.
Då är det ju bra om ni i Trollhättan kör på helger, så kanske vi kan få till något på veckorna här nere.
Det ger jag mig inte in på...än..iaf......men tänkte göra ett försök med två engångsträffar för att testa intresset.

Jag har skapat en tråd för träffar här ute på kusten:

http://forum.7900klubben.se/viewtopic.php?f=86&t=72189

Gå nu in och "anmäl" er ni som kan. Hade vart kul om så många som möjligt mötte upp nu på onsdag.

Användarvisningsbild
vbubbis
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2094
Blev medlem: 31 dec 2008, 23:04
Kör: s80 940 classic 508
Ort: ljungskile

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av vbubbis »

efter jag fick ett tips på ett ställa i uddevalla så ska jag åka kolla lite där imorgon hur de ser ut så då blir de en träff te här te
garaget: http://www.garaget.org/vbubbis" onclick="window.open(this.href);return false;
msn: killen_188@hotmail.com
Bild

Användarvisningsbild
zappe
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2292
Blev medlem: 11 mar 2005, 19:05
Kör: Volvo 945 GL
Ort: Göteborg Medlemsnummer:503 Kör: Vit Volvo 945
Kontakt:

Sv: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av zappe »

Ursäkta mig, men jag måste bara fråga, detta är inget negativt riktat mot någon, men när jag drog igång hallabalunset med lokal tv, då vallfärdades folk till Göteborg, måste det vara något så extravagant som tv för att folk ska komma till träffar i Göteborg? Jag kan villigt erkänna att jag är minst lika dålig på att åka till träffar, men det har med tid att göra, nu är iofs dottern äldre och det känns lättare att åka iväg MED henne.. Så en träff i Kungälv kanske varannan vecka hade varit intressant. Ang fallens dagar så kan jag absolut tänka mig att komma dit..

Välkommen tillbaka tubbe gubben!



Skickat från min LT15i via Tapatalk 2
http://www.teknikhype.se Först med det senaste! ;)

tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av tubbe »

Tack Zappe. [thum]

Tyvärr verkar du ha rätt i dina åsikter.
Samma med Stenungsundsträffen. Dit vallfärdar folk för att se stylade S40 med massa bling-bling.
Men på samma ort samlas varannan onsdag veteranvolvos i mkt finare skick och värde,
men då är det bara vi ägare som dyker upp, aldrig några åskådare.
Det är tydligen "extra-allt" som gäller för att folk skall lyfta på arslet och dyka upp.
Men de missar då det allra bästa med bilhobbyn, detta att träffa likasinnade. Jag må vara tjötig, men jag tar det igen:
Det är ju den biten som är det fina med hobbyn. Träffa folk med samma intresse. Och pga att man har ett gemensamt
samtalsämne så knyter man lätt kontakter.
Jag har aldrig åkt på någon av träffarna för att titta på bilarna, det kan jag göra hemma på ICAs parkering,
nej det är för att träffa alla fina och goa människor man lärt känna.
Uddevallaträffarna var underbara på så sätt, en gemytlig stämning när vi satt och käkade och man önskade att tiden inte gick så fort.
Saknar den tiden. :cry:

Men kan vi bara få igång någon stående träff i regionen igen, och att folk får höra att den är uppskattad, så kommer nog en del att dyka upp.

Användarvisningsbild
taz
Dags att bli medlem?
Inlägg: 7027
Blev medlem: 15 maj 2006, 14:12
Kör: Volvo 960
Ort: Göteborg

Re: Sv: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av taz »

zappe skrev:Ursäkta mig, men jag måste bara fråga, detta är inget negativt riktat mot någon, men när jag drog igång hallabalunset med lokal tv, då vallfärdades folk till Göteborg, måste det vara något så extravagant som tv för att folk ska komma till träffar i Göteborg? Jag kan villigt erkänna att jag är minst lika dålig på att åka till träffar, men det har med tid att göra, nu är iofs dottern äldre och det känns lättare att åka iväg MED henne.. Så en träff i Kungälv kanske varannan vecka hade varit intressant. Ang fallens dagar så kan jag absolut tänka mig att komma dit..

Välkommen tillbaka tubbe gubben!



Skickat från min LT15i via Tapatalk 2
Det var stört fräckt med lokal TV faktiskt!

Vad gäller träffandet så har jag och många jag känner ganska stora projeket och stillastående bilar, det bör ju bidra till att det inte åks på träffar. För ett par år sen så rullade min bil mer och även de jag umgicks med då hade bilar i trafik.
Bild
Only YOU can prevent forest fires.

tubbe
Forumsfreak
Inlägg: 3705
Blev medlem: 10 okt 2006, 21:09

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av tubbe »

men kom på träffarna ändå, även om det tom är i en Opel.
Det är ju gemenskapen inom klubben vi skall hålla liv i också.

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av F_Pettersson »

Tror mer det beror på att man inte kommer på veteranträffarna att man inte känner till de ;) tex dem annonserar ju inte om dem träffarna här inne eller på g.org eller liknande där många idag hänger. utan kanske bara på 140klubben osv. Vet om att en veteranbilsträff existerar och gör reklam för den kommer säkert fler.

Och jag kan säga att jag gillar iaf cleant stylade bilar mer än original bilar oavsett bilmodell och årsmodell ;)
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Ang aktiviteter i GBGområdet

Inlägg av F_Pettersson »

Nu ligger det uppe en träff i trollhättan på lördag ;) Kolla tråden i kommande träffar ;)
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

Skriv svar