Har oxå funderat på detdär! Tokslitna motor/växellådskuddar skulle ju kunna vara en orsak. Men bör inte vara det i mitt fall eftersom jag bytte dom förra sommarn (Scan-Tech från mekonomen på motorkuddarna och biltemas på växellådan har ja för mig).. En annan sak jag funderat på är att det ju tydligen genom åren funnits lite olika utföranden på kardanlagerhållare, kanske skiljer det i höjd mellan dom(?) Som sagt ett mysko problem detta iaf men hoppas jag nu löst det i och med bytet av centreringsbussningen & shimsningen. Helt klart har den inte centrerat förut för det var hyfsat mkt glapp i den!
Och som tips kan ja säga att det är bra att ha en Dremel eller liknande till hands så man kan slipa upp ett spår i den gamla bussningen & klyva den för att få ut den - För att försöka gripa tag i den med rörtång och dra ut den är bara att glömma! Sedan sandpapper/smärgelduk för att slipa bort alla eventuella grader & slagmärken efter att man våldat ut den är ett måste då passformen verkligen är astajt när man ska ha i den nya. Fetta in ordentligt och använd inte hammare direkt mot bussningen! Helst gummiklubba eller nåt att lägga mellan - Kompisen hade fått hem några utstansade aluminiumbitar från jobbet ca 2mm tjocka, funka bra för detta ändamål
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tålamod gäller när man knackar in den nya bussningen, utsticket ska vara 4 mm då är den i bott, försök inte slå in den längre än så! Dvs knacka, mät, knacka lite till, mät, knacka, mät osv tills du kommer så nära 4mm som möjligt
mvh Fogel