hur många HK..
hur många HK..
tjennare har en 745 tic -88 med b230et..
tänkte höra om någon vet på ett ungefär hur många hk den kan ligga på..
Chippad
3" från turbon utan katt
940 insug
940 grenrör
Trim60 turbo..
öppet filter
Tack på för hand..
tänkte höra om någon vet på ett ungefär hur många hk den kan ligga på..
Chippad
3" från turbon utan katt
940 insug
940 grenrör
Trim60 turbo..
öppet filter
Tack på för hand..
- Kaos
- Van forumsanvändare
- Inlägg: 1342
- Blev medlem: 28 jul 2004, 05:53
- Kör: Daff 343 ;)
- Ort: Mariestad
- Kontakt:
en bänkning kostar runt 1000kr så kommer du få ett bra svar. måste finnas ett gäng i gbg
Vill du nått, skicka PM. Kör: 343 GL-88, 764 TIC-88. Kolla in http://www.rsport.se
-
- Van forumsanvändare
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: 06 dec 2004, 18:41
- Kör: Fort
- Ort: Skövdeeee Meckar: 745 Turbo
Runt 200 hk
http://www.garaget.org/goofy" onclick="window.open(this.href);return false;
Volvo 745 T5-88
Volvo V70R-98
Volvo 745 T5-88
Volvo V70R-98
-
- Uppkörning
- Inlägg: 622
- Blev medlem: 25 maj 2004, 14:44
- Ort: Stockholm/Hagsätra Kör:744 GL Husaberg FE400 Yamaha Yzf1000R
- Kim J
- Dags att bli medlem?
- Inlägg: 5148
- Blev medlem: 27 nov 2004, 23:26
- Kör: 264 Turbo -77
- Ort: Göteborg!
Då lånar jag tråden lite
Vad tror ni om detta, bänkning skall göras till våren...
B230FT
V-kam
16T
Ljusblå 391cc spridare
960Lmm (012)
Ställbar linjär Bränsletrycksregulator (trycket inställt på 3.8bar)
3" avgassystem hela vägen
Öppet filter
Laddtryck 1.2bar...
Och JA, givetvis sitter det en bränslechip i bilen också !
Med vänliga hälsningar Kim
Vad tror ni om detta, bänkning skall göras till våren...
B230FT
V-kam
16T
Ljusblå 391cc spridare
960Lmm (012)
Ställbar linjär Bränsletrycksregulator (trycket inställt på 3.8bar)
3" avgassystem hela vägen
Öppet filter
Laddtryck 1.2bar...
Och JA, givetvis sitter det en bränslechip i bilen också !
Med vänliga hälsningar Kim
-
- Van forumsanvändare
- Inlägg: 1739
- Blev medlem: 16 maj 2005, 22:15
- Kör: V70RV70T5940T740T
- Ort: Jämshög
- Kontakt:
Kim J skrev:Då lånar jag tråden lite
Vad tror ni om detta, bänkning skall göras till våren...
B230FT
V-kam
16T
Ljusblå 391cc spridare
960Lmm (012)
Ställbar linjär Bränsletrycksregulator (trycket inställt på 3.8bar)
3" avgassystem hela vägen
Öppet filter
Laddtryck 1.2bar...
Och JA, givetvis sitter det en bränslechip i bilen också !
Med vänliga hälsningar Kim
250-270hk troligtvis.. kan vara mer kan vara mindre
Pannrum Racing - PRR
421hk@1.6bar, 6800rpm!!
SÖK FÖR HELVETE INNAN DU FRÅGAR!!!
421hk@1.6bar, 6800rpm!!
SÖK FÖR HELVETE INNAN DU FRÅGAR!!!
Bulan skrev:Kim J skrev:Då lånar jag tråden lite
Vad tror ni om detta, bänkning skall göras till våren...
B230FT
V-kam
16T
Ljusblå 391cc spridare
960Lmm (012)
Ställbar linjär Bränsletrycksregulator (trycket inställt på 3.8bar)
3" avgassystem hela vägen
Öppet filter
Laddtryck 1.2bar...
Och JA, givetvis sitter det en bränslechip i bilen också !
Med vänliga hälsningar Kim
250-270hk troligtvis.. kan vara mer kan vara mindre
ska nog vara lite gjort mer för att de ska vara 250 ärliga hk
fast jag vet ju inte, bilen är ju inte bänkad än så
Volvo 945
-
- Färsk användare
- Inlägg: 95
- Blev medlem: 02 nov 2003, 09:20
- Ort: göteborg
- Kontakt:
trim
jag gissar på ca 232hk samnt ett vrid på 298nm
för en helt orörd bil med båda chipen o laddtryck med 1,1 ger ca 218 samnt 290 nm med chip från autotech
för en helt orörd bil med båda chipen o laddtryck med 1,1 ger ca 218 samnt 290 nm med chip från autotech
- Kim J
- Dags att bli medlem?
- Inlägg: 5148
- Blev medlem: 27 nov 2004, 23:26
- Kör: 264 Turbo -77
- Ort: Göteborg!
Re: trim
turbodeath skrev:jag gissar på ca 232hk samnt ett vrid på 298nm
för en helt orörd bil med båda chipen o laddtryck med 1,1 ger ca 218 samnt 290 nm med chip från autotech
Det vridet ger jag inte mycket för!
Bänkade min röda 940 med "sämre" setup och ett kasst laddtryck på ca. 0.6 - 0.7bar, det resulterade i 304nm och 211hk på bakhjulen...
Skulle man mot all förmodan komma upp till närmare 230 "ärliga" hästar på drivhjulen,
så måste vridet vara betydligt mer än knappa 300 med tanke på tidigare set-up...
Med vänliga hälsningar Kim
Portar du toppen också så borde du ligga kring 280-300 HippomenesKim J skrev:Då lånar jag tråden lite
Vad tror ni om detta, bänkning skall göras till våren...
B230FT
V-kam
16T
Ljusblå 391cc spridare
960Lmm (012)
Ställbar linjär Bränsletrycksregulator (trycket inställt på 3.8bar)
3" avgassystem hela vägen
Öppet filter
Laddtryck 1.2bar...
Och JA, givetvis sitter det en bränslechip i bilen också !
Med vänliga hälsningar Kim
Har du V-kam måste du skaffa ett ställbart kamdrev så att du kan avancera kammen 3 grader.
Duvan - Still going strong!
- Kim J
- Dags att bli medlem?
- Inlägg: 5148
- Blev medlem: 27 nov 2004, 23:26
- Kör: 264 Turbo -77
- Ort: Göteborg!
Duvan skrev:Portar du toppen också så borde du ligga kring 280-300 HippomenesKim J skrev:Då lånar jag tråden lite
Vad tror ni om detta, bänkning skall göras till våren...
B230FT
V-kam
16T
Ljusblå 391cc spridare
960Lmm (012)
Ställbar linjär Bränsletrycksregulator (trycket inställt på 3.8bar)
3" avgassystem hela vägen
Öppet filter
Laddtryck 1.2bar...
Och JA, givetvis sitter det en bränslechip i bilen också !
Med vänliga hälsningar Kim
Har du V-kam måste du skaffa ett ställbart kamdrev så att du kan avancera kammen 3 grader.
Jaså, hur kommer det sig att man ska ställa kammen 3 grader?
Detta är väl egentligen inget måste, eller?
Har kört med V-kammen i en annan turbo bil också, och man märker otrolig skillnad mot T-kammen genom att bara montera V...
Vad kommer hända om man ställer kammen 3 grader?
Ursäktar mina frågor, men vi är alla "barn" i början
Med vänliga hälsningar Kim
-
- Uppkörning
- Inlägg: 552
- Blev medlem: 23 apr 2006, 18:20
- Ort: Kinna
Re: trim
Kim!Kim J skrev:turbodeath skrev:jag gissar på ca 232hk samnt ett vrid på 298nm
för en helt orörd bil med båda chipen o laddtryck med 1,1 ger ca 218 samnt 290 nm med chip från autotech
Det vridet ger jag inte mycket för!
Bänkade min röda 940 med "sämre" setup och ett kasst laddtryck på ca. 0.6 - 0.7bar, det resulterade i 304nm och 211hk på bakhjulen...
Skulle man mot all förmodan komma upp till närmare 230 "ärliga" hästar på drivhjulen,
så måste vridet vara betydligt mer än knappa 300 med tanke på tidigare set-up...
Med vänliga hälsningar Kim
Genom att avancera v-kammen 3 grader så blir det som vx3-kammen. Där 3 står för 3 grader. Men vx3 kammen har lägre lyft på avgasventilen,
därav x:et. En v-kam med som är avancerad 3 grader blir en v3-kam med samma lyft på insug och avgas. Detta ger ett bättre flöde i en turbo.
Alltså, du skall ha en V3-kam som ger mera hk i en turbo än vx3-kammen.
Dessutom är v-kammen lättare att få tag på och ge inte mer än cirka 500kr.
Lycka till!
Duvan
Duvan - Still going strong!
- Kim J
- Dags att bli medlem?
- Inlägg: 5148
- Blev medlem: 27 nov 2004, 23:26
- Kör: 264 Turbo -77
- Ort: Göteborg!
Re: trim
Duvan skrev:Kim!Kim J skrev:turbodeath skrev:jag gissar på ca 232hk samnt ett vrid på 298nm
för en helt orörd bil med båda chipen o laddtryck med 1,1 ger ca 218 samnt 290 nm med chip från autotech
Det vridet ger jag inte mycket för!
Bänkade min röda 940 med "sämre" setup och ett kasst laddtryck på ca. 0.6 - 0.7bar, det resulterade i 304nm och 211hk på bakhjulen...
Skulle man mot all förmodan komma upp till närmare 230 "ärliga" hästar på drivhjulen,
så måste vridet vara betydligt mer än knappa 300 med tanke på tidigare set-up...
Med vänliga hälsningar Kim
Genom att avancera v-kammen 3 grader så blir det som vx3-kammen. Där 3 står för 3 grader. Men vx3 kammen har lägre lyft på avgasventilen,
därav x:et. En v-kam med som är avancerad 3 grader blir en v3-kam med samma lyft på insug och avgas. Detta ger ett bättre flöde i en turbo.
Alltså, du skall ha en V3-kam som ger mera hk i en turbo än vx3-kammen.
Dessutom är v-kammen lättare att få tag på och ge inte mer än cirka 500kr.
Lycka till!
Duvan
Tack ska du ha för svaret!
Har redan monterat V-kammen, satte i den när kamremmen byttes...
Gav inte mer än 300:- för den, brukar inte behöva betala mer för en kam axel på skroten jag handlar på...
Får väl se om man raggar tag i ett ställbart kamdrev då,
dock känns inte detta jätteakut då bilen går fruktansvärt bra och jag är nöjd än så länge...
Men springer man över något för en ansenlig summa pengar kan man ju alltid slå till.
Tack igen!
Med vänliga hälsningar Kim
Re: hur många HK..
t5r_power skrev:tjennare har en 745 tic -88 med b230et..
tänkte höra om någon vet på ett ungefär hur många hk den kan ligga på..
Chippad
3" från turbon utan katt
940 insug
940 grenrör
Trim60 turbo..
öppet filter
Tack på för hand..
Jag körde en liknande setup på min b230ft men jag ladda ca 1,8bar och tycket de gick riktigt bra men turbon gick sönder rätt fort hehe
Man måste varva!