Allt från knackande motorer till oljeläckage och startproblem, avgassystem, bränslesystem och tank. Naturligtvis passar även trimning, E85-konvertering, motorbyten etc in här.
Hej alla, jag är inne på att köpa en 740 tic som för nuvarande har en m46 låda i sig. Men vid köp får jag med en Zf växellåda som man skall kunna sätta dit. Nu säger dock säljaren att det enda som behövs för att den skall passa är en längre kardan, t ex en 940 kardan föreslog han. Men efter lite sökningar tycker jag det verkar vara lite mer som behövs för att få dit den? Där sitter även en sinter koppling på bilen nu.
Anledningen att jag frågar är pågrund av att effekten ligger långt över vad en m46 verkar tåla och därför kommer zf lådan att bli monterad direkt om nu allt e som det ska.
Vad jag vet så är aw lådan mest slitstarkast och zf lådan är den känsligare av dem två, sen tror jag inte att det är så simpelt att "bara" byta växelåda.. massa annat som ska bytas också.. kommer inte ihåg nu men någon kunnig kan säkert fylla på!