stakar, m90 låda m.m. vet ja at jag skall byta å göre ett eget turbogrenrör men vad mer skall jag tänka på?
kom gjärna med tips på hur ni har gjort. Tack på förhand
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Duvan skrev:En 18-åring skall inte börja med 300hk. Lär dig köra bil först. Jag har kört bil
i 40 år och att hantera en 300hk kuse kräver rutin. Kunde inte ha sagt det
bättre själv!!
//Duvan
Jo du det är ju det jag säger "vet du hur man kör bil så klarar du nog av 300 hästar" Knappast en 18-åringMockan skrev:Duvan skrev:En 18-åring skall inte börja med 300hk. Lär dig köra bil först. Jag har kört bil
i 40 år och att hantera en 300hk kuse kräver rutin. Kunde inte ha sagt det
bättre själv!!
//Duvan
nu tycker jag duvan tar i, vet du hur man kör bil så klarar du nog av 300 hästar, det är ju inte helt vansinnigt mycket trots allt.
enklaste sättet är att köpa en turbomotor och stoppa ner, sedan bara byta tillbaka inför besiktningen, men för att få ut 300 hästar ur en orginaltic krävs rätt mkt jobb och pengar...
billigaste sättet är helt klart:
behåll din motor.
köp ett sprut (MegaSquirt)
köp ett 940 turbogrenrör.
köp en hx40m hx35 el dyligt.
borra upp oljereturen i blocket.
köp dig ett par röda saab 9000 turbospridare
en Kl-racing IC
och självklart största dumpen du kan hitta
sen en hårdare tryckplatta till din m47a, se bara till att behålla den organiska lamellen annars kommer lådan att krokna.
Duvan skrev:Jo du det är ju det jag säger "vet du hur man kör bil så klarar du nog av 300 hästar" Knappast en 18-åringMockan skrev:Duvan skrev:En 18-åring skall inte börja med 300hk. Lär dig köra bil först. Jag har kört bil
i 40 år och att hantera en 300hk kuse kräver rutin. Kunde inte ha sagt det
bättre själv!!
//Duvan
nu tycker jag duvan tar i, vet du hur man kör bil så klarar du nog av 300 hästar, det är ju inte helt vansinnigt mycket trots allt.
enklaste sättet är att köpa en turbomotor och stoppa ner, sedan bara byta tillbaka inför besiktningen, men för att få ut 300 hästar ur en orginaltic krävs rätt mkt jobb och pengar...
billigaste sättet är helt klart:
behåll din motor.
köp ett sprut (MegaSquirt)
köp ett 940 turbogrenrör.
köp en hx40m hx35 el dyligt.
borra upp oljereturen i blocket.
köp dig ett par röda saab 9000 turbospridare
en Kl-racing IC
och självklart största dumpen du kan hitta
sen en hårdare tryckplatta till din m47a, se bara till att behålla den organiska lamellen annars kommer lådan att krokna.![]()
//Duvan
Jo du skulle vilja se en 18-åring med en 300 häst som inte vill köra fortmackemeck skrev:Duvan skrev:Jo du det är ju det jag säger "vet du hur man kör bil så klarar du nog av 300 hästar" Knappast en 18-åringMockan skrev:
nu tycker jag duvan tar i, vet du hur man kör bil så klarar du nog av 300 hästar, det är ju inte helt vansinnigt mycket trots allt.
enklaste sättet är att köpa en turbomotor och stoppa ner, sedan bara byta tillbaka inför besiktningen, men för att få ut 300 hästar ur en orginaltic krävs rätt mkt jobb och pengar...
billigaste sättet är helt klart:
behåll din motor.
köp ett sprut (MegaSquirt)
köp ett 940 turbogrenrör.
köp en hx40m hx35 el dyligt.
borra upp oljereturen i blocket.
köp dig ett par röda saab 9000 turbospridare
en Kl-racing IC
och självklart största dumpen du kan hitta
sen en hårdare tryckplatta till din m47a, se bara till att behålla den organiska lamellen annars kommer lådan att krokna.![]()
//Duvan
det är ju inte farten ..för att köra ijäl sig man vill åt utan axxoch lite vrid för att gammel bilen ska orka med hans sladdande för att bli en bra förare ska han me ha... tycker jag
får gammla senila tanter köra såna där eldrivna trehjulingar.. så borde alla 18åringar ha en bakglusdriven volvo på minst 300 häst
Duvan skrev:Jo du skulle vilja se en 18-åring med en 300 häst som inte vill köra fortmackemeck skrev:Duvan skrev:
Jo du det är ju det jag säger "vet du hur man kör bil så klarar du nog av 300 hästar" Knappast en 18-åring![]()
//Duvan
det är ju inte farten ..för att köra ijäl sig man vill åt utan axxoch lite vrid för att gammel bilen ska orka med hans sladdande för att bli en bra förare ska han me ha... tycker jag
får gammla senila tanter köra såna där eldrivna trehjulingar.. så borde alla 18åringar ha en bakglusdriven volvo på minst 300 häst
med denna maskin. Släpp i en rondell gör ju att man också utsätter andra
i sin framfart. Vad har gamla tanter med detta att göra![]()
//Duvan
mackemeck skrev:Duvan skrev:Jo du skulle vilja se en 18-åring med en 300 häst som inte vill köra fortmackemeck skrev:
det är ju inte farten ..för att köra ijäl sig man vill åt utan axxoch lite vrid för att gammel bilen ska orka med hans sladdande för att bli en bra förare ska han me ha... tycker jag
får gammla senila tanter köra såna där eldrivna trehjulingar.. så borde alla 18åringar ha en bakglusdriven volvo på minst 300 häst
med denna maskin. Släpp i en rondell gör ju att man också utsätter andra
i sin framfart. Vad har gamla tanter med detta att göra![]()
//Duvan
jag tror inte kunskapen har med åldern att göra..för i så fall varför är inte alla kända ralliförare gammla gubbar??...för dom måste ju kört bil hur länge som helst! ....och tannternas inblandning i det här, menade jag att dom är inte mindre trafik kunniga utan körkort på sin el moppe än va en skötsam 18åring med 300hp och körkort är.
//Mackemeck