Vad jag är ute efter är följande. Mer vrid från botten, som det ser ut nu så kommer "kraften" först vid cirka 3500-4000 RPM. Rena döden att köra skiten. Vilken av denna uppsjö av kammar rekommenderar ni kunniga för detta ändamål?
Samt vilken topp skal jag använda mig av? 531? planad eller ej?
Och slutligen när toppen väl är av, vad borde jag kanske rengöra, smörja eller bara se över när jag endå har den avplockad?
Fler frågor: Skulle en intercooler göra någon skilnnad på en B230F? Eller är detta något som endast passar turbo motorer. Om så är fallet, varför?
Skulle jag eventuellt kunna tjäna någon hästkraft via ett öppet luftfilter som med hjälp av en tjock slang monteras någonstans i fronten för att optimera mängden luft?
Som ni säkert märker av mina frågor här så är jag en person som inte kan, utan är relativt ny inom detta område. Därav mina funderingar. Dessa är baserade på bitvis av info och ren hörsägen. Därför vore det fint om någon vänlig själ kunde tänka sig att reda ut en del begrepp.
Som vanligt är jag ytters tacksam för all info ni kan bidra med.
Tack på förhand.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)