Jeg har store problemer med min 940, med B230FB, 95-modell.
Bilen går bare på 3 sylindre på tomgang, og den går meget ujevnt på
tomgang (kode 3-1-1 ??). Jeg har lest forumet, men finner ikke noe som passer. Jeg har ikke spenning på kontaktene til spriderna når jeg måler med tenning påslått. Finnes det spridarrelä på denne bilen, i tilfelle, hvor finner jeg det.
På denne bilen, er følgende korrekt?
1-1-3 Insprutningsventil fel
2-3-1 Lambdaregleringen fel
3-1-1 Hastighetsmätarsignal saknas
Lambdalampen lyser, hvilken av disse feilkodene forårsaker dette?
Jeg har sjekket spridarna, alle har en verdi på 15,4 Ohm.
Jeg kontakter Sverige da jeg tror at dere har mere peiling på Volvo.
På forhånd, takk for gode svar.
Feilkoder 3-1-1, 1-1-3 og 2-3-1. Volvo 940 95-mod.
-
- Övningskörning
- Inlägg: 140
- Blev medlem: 13 dec 2004, 19:05
- Ort: Stockholm
-
- Moderator
- Inlägg: 14489
- Blev medlem: 30 nov 2002, 20:01
- Kör: För fort.
- Ort: Luleå Medlemsnummer 2
- Kontakt:
1-1-3 .. spridare (dyser(?)) som inte funkar som den ska.
Det kan ge lambdaregleringsfel.
Vanligt fel är att det är dålig kontakt i kontakterna.. kontakt/elektronikrengöringsspray kan man testa med.
funkar hastighetsmätaren?
isf går det någon kabel från den till styrboxen som halkat ur kanske?
//Erik
Det kan ge lambdaregleringsfel.
Vanligt fel är att det är dålig kontakt i kontakterna.. kontakt/elektronikrengöringsspray kan man testa med.
funkar hastighetsmätaren?
isf går det någon kabel från den till styrboxen som halkat ur kanske?
//Erik
Audi 2010. Camaro 1970
Jag jobbar med skiten, så vad vet jag?
Jag jobbar med skiten, så vad vet jag?
Problemet er løst!
Jeg har sjekket en del siden jeg skrev spørsmålene, begynte med kompresjonen. Den var OK.
Prøvde så med startgas rundt innsugsgrenrøret, da ble det liv.
Prøvde ialt 3 ganger for å være sikker. og jeg var ikke i tvil.
Jeg kjøpte ny grenrørspakning, på den gamle var ca. halvparten borte til sylinder nr. 1.
Skiftet pakningen, startet bilen og den gikk som en drøm.
Takk skal dere ha, i alle fall!