Om DU fick en timme med en av Volvos...
Om DU fick en timme med en av Volvos...
1. Designers, vad skulle du fråga då??
2. Motorutvecklare, vad skulle du fråga då??
Japp, vad är det du är nyfiken på?
2. Motorutvecklare, vad skulle du fråga då??
Japp, vad är det du är nyfiken på?
1. Varför bilarna ska va så små.
2. Varför de föll för grupptrycket och började med grävlingdrift.
2. Varför de föll för grupptrycket och började med grävlingdrift.
2nd place is 1st loser
Dodge RAM2500HD -04
Tri-Star Ford F250HD -92
Volvo 740 GL/T -89
Volvo 740 Turbo -87
Volvo BM 400 Buster -69
Chevrolet Chevelle Malibu -69
Medlemsnummer 2006: 398 2007 o framåt: 53
Dodge RAM2500HD -04
Tri-Star Ford F250HD -92
Volvo 740 GL/T -89
Volvo 740 Turbo -87
Volvo BM 400 Buster -69
Chevrolet Chevelle Malibu -69
Medlemsnummer 2006: 398 2007 o framåt: 53
-
- Svart bälte i SÖK!
- Inlägg: 2538
- Blev medlem: 21 maj 2006, 13:25
- Kör: Volvo 945 -97
- Ort: Ellös
- Kontakt:
Christian skrev:kmx skrev:1. Varför bilarna ska va så små.
2. Varför de föll för grupptrycket och började med grävlingdrift.
1. För att det finns större bilar som ska kosta mer.
2. För det dels är mer kostnadseffektivt samt säkrare i majoritetens ögon.
Nu var det frågor, inte svar
1. Varför de inte behöll sedan baklysena på kombin som de hade på prototypen av 745.
2. Varför de var kvar så länge på 8v och förgasare...
Meritlista: Volvo 744GLE -88 - Volvo 745Tic -86 - Volvo 945Ltt -97 - BMW 325Ci
-
- Moderator
- Inlägg: 19505
- Blev medlem: 21 apr 2005, 21:50
- Ort: Stockholm
-
- Uppkörning
- Inlägg: 552
- Blev medlem: 23 apr 2006, 18:20
- Ort: Kinna
Re: Om DU fick en timme med en av Volvos...
JE Jr skrev:1. Designers, vad skulle du fråga då??
2. Motorutvecklare, vad skulle du fråga då??
Japp, vad är det du är nyfiken på?
1. Massor, t.ex:
Varför gjorde ni inte 940:s USA-front lika snygg som 740:ns?
Vädertestade ni nånsin plasten till 740-90:s kofångare och baklyktor?
Fick "Draco" designern nånsin spöstraff?
Varför den dumma sidoplaceringen av tutan på 740 ratten?
(Sen skulle jag tacka för allt annat som är underbart lyckat )
2.
Varför så sena med elfläkt?
Hur stolt är du över "vit-blockarna" jämfört med "röd-blockarna"?
Pendlarbilen 945 GL´93, 740 Turbo projekt ´90, 944 Turbo ´94
1: Varför fick inte alla modeller Multilink då det fanns i huset..
2: Varför fick inte 960/s90 turbo matning (hur tänkte dom då )
3: Varför är "highline" bilarna inte nerlackade från fabrik då allt annat är det
4: Öppnade ni aldrig bakluckan på en 700/900 vagn i ösregn
Men det finns 100++ punkter som är helt brilljanta också men det är en annan sak/tråd.
2: Varför fick inte 960/s90 turbo matning (hur tänkte dom då )
3: Varför är "highline" bilarna inte nerlackade från fabrik då allt annat är det
4: Öppnade ni aldrig bakluckan på en 700/900 vagn i ösregn
Men det finns 100++ punkter som är helt brilljanta också men det är en annan sak/tråd.
Klarar mig bra utan stressfläkt......
http://upload.hacked.free-bsd.org/Quisten/m2.JPG
http://upload.hacked.free-bsd.org/Quisten/m4.JPG
http://upload.hacked.free-bsd.org/Quisten/m2.JPG
http://upload.hacked.free-bsd.org/Quisten/m4.JPG
Jag tycker många frågor här är konstiga
Mina två frågor hade nog blivit:
1: Varför har ni gått bakåt i utveckling och försökt få dagens bilar att likna 50- och 60-talets PV och Amazon?
2: Varför gick ni 30år tillbaka i utveckling när ni gick från 4v-teknik i rödblocksmotorn till 4v-teknik i vitblocksmotorn? Räckte det inte de första 10 åren som ni gick back när ni förstörde det superfina Hi-Tech-förbränningsrummet när ni gick från 16v-Rsport-toppen till Standard-16v-toppen?
Det gjorde det ju, men ingen ville köpa den (780, med 16v-Turbo de sista åren)Thomas_7i skrev:1. Varför gjordes ingen riktig häftig 2-dörrarsmodell med gener från en 7/900?
MvH Thomas
2. Ehh...16v-Turbo är väl ett av de vanligare motoralternativen till 960Quisten skrev:2: Varför fick inte 960/s90 turbo matning (hur tänkte dom då )
Mina två frågor hade nog blivit:
1: Varför har ni gått bakåt i utveckling och försökt få dagens bilar att likna 50- och 60-talets PV och Amazon?
2: Varför gick ni 30år tillbaka i utveckling när ni gick från 4v-teknik i rödblocksmotorn till 4v-teknik i vitblocksmotorn? Räckte det inte de första 10 åren som ni gick back när ni förstörde det superfina Hi-Tech-förbränningsrummet när ni gick från 16v-Rsport-toppen till Standard-16v-toppen?
/ Pacman
PACEMAN..........
2. Ehh...16v-Turbo är väl ett av de vanligare motoralternativen till 960 :roll
Vi snackat inte om sunkiga V6or nu som bara pajade helatiden.
Volvos turbo sexor har inte imponerat på mig i allafall
Jag menar VIT BLOCKARE.....
Men hallå eller läs på eller skriv inte om du inte ens vet...
T6an kom lite senare på tok för sent där missade Volvo många sköna kunder tyvärr.....
2. Ehh...16v-Turbo är väl ett av de vanligare motoralternativen till 960 :roll
Vi snackat inte om sunkiga V6or nu som bara pajade helatiden.
Volvos turbo sexor har inte imponerat på mig i allafall
Jag menar VIT BLOCKARE.....
Men hallå eller läs på eller skriv inte om du inte ens vet...
T6an kom lite senare på tok för sent där missade Volvo många sköna kunder tyvärr.....
Klarar mig bra utan stressfläkt......
http://upload.hacked.free-bsd.org/Quisten/m2.JPG
http://upload.hacked.free-bsd.org/Quisten/m4.JPG
http://upload.hacked.free-bsd.org/Quisten/m2.JPG
http://upload.hacked.free-bsd.org/Quisten/m4.JPG
1. designen måste ha mkt att göra med hur alla volvo bilar ser ut och hur krocksäkra om är?
2.varför blev inte 940 standard med 16v 2.3 evt 16v turbo 2.3l
2.varför blev inte 940 standard med 16v 2.3 evt 16v turbo 2.3l
http://www.facebook.com/pages/Hellfire- ... 4142640574" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Moderator
- Inlägg: 19505
- Blev medlem: 21 apr 2005, 21:50
- Ort: Stockholm
Quisten skrev:PACEMAN..........
2. Ehh...16v-Turbo är väl ett av de vanligare motoralternativen till 960 :roll
Vi snackat inte om sunkiga V6or nu som bara pajade helatiden.
Volvos turbo sexor har inte imponerat på mig i allafall
Jag menar VIT BLOCKARE.....
Men hallå eller läs på eller skriv inte om du inte ens vet...
T6an kom lite senare på tok för sent där missade Volvo många sköna kunder tyvärr.....
ursäkta om jag förstör konceptet med tråden, måste bara.. 960 finns med 4cylindriga turbomatade rödblockare om jag inte har väldigt fel.
MVH Micke
1. Designers, vad skulle du fråga då??
Fråga:
1. Kan ni inte börja tillverka 7/900 serien igen?
2. Varför finns det inte nyare saker till alla bilar i volvo koncernen som passar alla bilar?
2. Motorutvecklare, vad skulle du fråga då??
Fråga:
1. Skulle ni kunna få T motorerna att passa till 7/900 serien oxå?
2. Skulle ni kunna göra en twinturbo matad V8/V12 till 7/900?
Fråga:
1. Kan ni inte börja tillverka 7/900 serien igen?
2. Varför finns det inte nyare saker till alla bilar i volvo koncernen som passar alla bilar?
2. Motorutvecklare, vad skulle du fråga då??
Fråga:
1. Skulle ni kunna få T motorerna att passa till 7/900 serien oxå?
2. Skulle ni kunna göra en twinturbo matad V8/V12 till 7/900?
-
- Övningskörning
- Inlägg: 162
- Blev medlem: 17 apr 2006, 15:03
- Ort: Norrland!
- Kontakt:
1. Tycker ni att det är snyggt med gardiner i en herrgårdsvagn?
2. Varför ni inte serietillverkat en B230FK(med 16v topp och herrejössesturbo och alldeles för mkt effekt för en bil med all vikt fram =)))OCH
2. Varför ni inte serietillverkat en B230FK(med 16v topp och herrejössesturbo och alldeles för mkt effekt för en bil med all vikt fram =)))OCH
!!! gruvar mig för när min 740 är slut och jag måste hitta en annan bakhjulsräcer!kmx skrev:2. Varför de föll för grupptrycket och började med grävlingdrift.
Kör:
740GLT 16V
Chevrolet Camaro Z28 73a
http://forum.7900klubben.se/viewtopic.php?t=49931
http://camaroforum.mine.nu/viewtopic.php?id=11054
"No turboshit just real power!"
740GLT 16V
Chevrolet Camaro Z28 73a
http://forum.7900klubben.se/viewtopic.php?t=49931
http://camaroforum.mine.nu/viewtopic.php?id=11054
"No turboshit just real power!"
kmx skrev:1. Varför bilarna ska va så små.
Små? Kompisar och bekanta som åker med mig säger alltid att den är så rymlig och skön att åka i. Så små är dem väl ändå inte, men visst, det beror ju på vad man jämför med.
Min Volvo 744 Turbo Intercooler på GARAGET.org - Till Salu!
Vad skulle jag fråga då:
1:
*Vart fick ni inspirationen till när ni designade Polaris, snyggaste fälgen nånsin!
*Hur tänkte ni när ni designade Add-On?
*Fanns det fler kjoldesigner som skrotades, kan man få se dem??
*Vilken är den design du är mest nöjd med?
*Vilken design är du mest missnöjd med?
*Om du skulle rita en uppdaterad version av 740, hur skulle den se ut?
*Hur kom du in på designavdelningen på Volvo?
*Varför har du köpt en 945:a, gillar du dem så mycket??
osv, finns hur mkt som helst...
2:
*Hur mycket efferkt har ni testat själva att få ut ur en B230FT
-::- B204GT/FT Varför endast 190Hk?
1:
*Vart fick ni inspirationen till när ni designade Polaris, snyggaste fälgen nånsin!
*Hur tänkte ni när ni designade Add-On?
*Fanns det fler kjoldesigner som skrotades, kan man få se dem??
*Vilken är den design du är mest nöjd med?
*Vilken design är du mest missnöjd med?
*Om du skulle rita en uppdaterad version av 740, hur skulle den se ut?
*Hur kom du in på designavdelningen på Volvo?
*Varför har du köpt en 945:a, gillar du dem så mycket??
osv, finns hur mkt som helst...
2:
*Hur mycket efferkt har ni testat själva att få ut ur en B230FT
-::- B204GT/FT Varför endast 190Hk?
-
- Färsk användare
- Inlägg: 95
- Blev medlem: 20 sep 2006, 10:16
Hesselgren skrev:Quisten skrev:PACEMAN..........
2. Ehh...16v-Turbo är väl ett av de vanligare motoralternativen till 960 :roll
Vi snackat inte om sunkiga V6or nu som bara pajade helatiden.
Volvos turbo sexor har inte imponerat på mig i allafall
Jag menar VIT BLOCKARE.....
Men hallå eller läs på eller skriv inte om du inte ens vet...
T6an kom lite senare på tok för sent där missade Volvo många sköna kunder tyvärr.....
ursäkta om jag förstör konceptet med tråden, måste bara.. 960 finns med 4cylindriga turbomatade rödblockare om jag inte har väldigt fel.
MVH Micke
De hade faktiskt turbo på gång till de nya sexorna som kom i 960/s90 men de brände upp huven hela tiden och de fick ingen ordning på det, därför det sitter en 4cyl turbo i dessa.... sen kördes det även med den omtalade v10 i två st 960 och dessa gick utav bara f-n... men det är en annan historia....