Allmänt snack om 7/900-bilar. Även frågor angående AC, farthållare och andra kringsystem. Här kan också frågor och diskussioner som inte riktigt passar in i annan kategori läggas.
Precis som de andra har sagt så är det till mycket stor del relät. Jag hade likadant på min 740. Startmotorn gick bara runt, men putte man igång bilen så fungerade den. Så tjurade den ibland, men sedan när den fått stå och kyla ned sig lite så fungerade den.
Å i dag kom man inte hem från jobbet,,,,,bytte relä för en vecka sedan o bilen har funkat fint sen dess men nu sket det sig igen. Kan det vara kondensatorn?? det är en insprutningsmotor med elektronisk tändning.
Tacksam för hjälp.......i dag var det j-----t fuktigt ute.
iggy skrev:Å i dag kom man inte hem från jobbet,,,,,bytte relä för en vecka sedan o bilen har funkat fint sen dess men nu sket det sig igen. Kan det vara kondensatorn?? det är en insprutningsmotor med elektronisk tändning.
Tacksam för hjälp.......i dag var det j-----t fuktigt ute.
hur e skicket på din rotor/fördelarlock?
Privat: Audi S6 -01 4.2L V8, Volvo 960 -96 2.5L Firmabil: Peugeot Partner -12
Kommande:
Audi S6 -08 5.2L V10
Bytte fördelare och rotor i går kväll å bilden startade men nu på morgonen när jag skulle till jobbet startade den inte igen.Det är som sagt jävligt fuktigt ute...VAD ÄR DET FÖR FEL!
iggy skrev:Bytte fördelare och rotor i går kväll å bilden startade men nu på morgonen när jag skulle till jobbet startade den inte igen.Det är som sagt jävligt fuktigt ute...VAD ÄR DET FÖR FEL!
byt vevaxellägesgivare kostar ca 230:- på mekonomen... jag tror starkt på att det är den som år felet // Kenny
Nu har jag hittat var den sitter men det ser ut som man får plocka ut hela motorn för att komma åt. Några tips? tappar man skruvarna åker dom väll ner i växellådan!