Allt från knackande motorer till oljeläckage och startproblem, avgassystem, bränslesystem och tank. Naturligtvis passar även trimning, E85-konvertering, motorbyten etc in här.
ALF__
Inlägg
av ALF__ » 18 okt 2006, 19:16
ThaSaint
Moderator
Inlägg: 14489 Blev medlem: 30 nov 2002, 20:01
Kör: För fort.
Ort: Luleå Medlemsnummer 2
Kontakt:
Inlägg
av ThaSaint » 18 okt 2006, 21:46
André Nilsson skrev: köp en T kam istället!
ord! Tror inte KG säljer någon kam med T-karaktär.. kika under Säljes om du letar en T-kam
//Erik
Audi 2010. Camaro 1970
Jag jobbar med skiten, så vad vet jag?
Andreas
Forumsfreak
Inlägg: 3387 Blev medlem: 01 dec 2002, 22:09
Ort: Örebro
Inlägg
av Andreas » 19 okt 2006, 04:59
Är det egentligen nån skillnad på T-kammen och den som sitter i B230F? Har hört att det inte är det
ALF__
Inlägg
av ALF__ » 19 okt 2006, 08:26
ska nog smyga ned den i en B230E
Andreas
Forumsfreak
Inlägg: 3387 Blev medlem: 01 dec 2002, 22:09
Ort: Örebro
Inlägg
av Andreas » 19 okt 2006, 15:47
ALF__ skrev: ska nog smyga ned den i en B230E
Mjo, men jag menade att du annars lika gärna kunde ta en kam från en B230F, men jag tror att det blir sämre än den du har i nu.
andreas_940
Van forumsanvändare
Inlägg: 1080 Blev medlem: 02 nov 2004, 22:37
Ort: Eslöv / Skåne Medlemsnr: 29
Inlägg
av andreas_940 » 19 okt 2006, 15:52
Andreas skrev: Är det egentligen nån skillnad på T-kammen och den som sitter i B230F? Har hört att det inte är det
jag vet inte om de stämmer men vad jag hört så va T-kammen bra om man drog mycket släp?
och man kunde varva lite mer med T än med M?
Andreas
Forumsfreak
Inlägg: 3387 Blev medlem: 01 dec 2002, 22:09
Ort: Örebro
Inlägg
av Andreas » 19 okt 2006, 18:03
andreas_940 skrev: jag vet inte om de stämmer men vad jag hört så va T-kammen bra om man drog mycket släp?
och man kunde varva lite mer med T än med M?
I vilken motor menar du? Det finns nog ingen kam som ger bättre bottendrag än T-kammen i FT-motorn.
andreas_940
Van forumsanvändare
Inlägg: 1080 Blev medlem: 02 nov 2004, 22:37
Ort: Eslöv / Skåne Medlemsnr: 29
Inlägg
av andreas_940 » 19 okt 2006, 18:10
Andreas skrev: andreas_940 skrev: jag vet inte om de stämmer men vad jag hört så va T-kammen bra om man drog mycket släp?
och man kunde varva lite mer med T än med M?
I vilken motor menar du? Det finns nog ingen kam som ger bättre bottendrag än T-kammen i FT-motorn.
hmm ingen aning faktiskt
Yak
Övningskörning
Inlägg: 153 Blev medlem: 16 okt 2005, 22:54
Ort: nollåtta
Inlägg
av Yak » 19 okt 2006, 18:17
Också intresserad av aåsikter angående T-kammens karaktär... tänkte evt skicka ner en under huven på min B230F med automatlåda. Vill gärna ha lite mer bottendrag där och man varvar ju ändå aldrig mer än 4500 i en sån
Volvo 940 Turbo -94 33k mil
Volvo 745 GL/T -90 42k mil
Andreas
Forumsfreak
Inlägg: 3387 Blev medlem: 01 dec 2002, 22:09
Ort: Örebro
Inlägg
av Andreas » 19 okt 2006, 19:50
andreas_940 skrev: hmm ingen aning faktiskt
Ok, du har nog läst om jämförelser mellan T-kammen och andra kammar i FT-motorn då man får sämre bottendrag när man byter bort T-kammen. Jag kör själv med VX3 och vid normal körning märker man ingen skillnad, jag har dragit ett ganska tungt släp utan problem.
andreas_940
Van forumsanvändare
Inlägg: 1080 Blev medlem: 02 nov 2004, 22:37
Ort: Eslöv / Skåne Medlemsnr: 29
Inlägg
av andreas_940 » 19 okt 2006, 20:10
Andreas skrev: andreas_940 skrev: hmm ingen aning faktiskt
Ok, du har nog läst om jämförelser mellan T-kammen och andra kammar i FT-motorn då man får sämre bottendrag när man byter bort T-kammen. Jag kör själv med VX3 och vid normal körning märker man ingen skillnad, jag har dragit ett ganska tungt släp utan problem.
ja de är inte omöjligt
eller ja de va nog bara gämförelse av kammar i största allmänhet?
Joddla me Siv
Uppkörning
Inlägg: 381 Blev medlem: 24 feb 2005, 20:28
Ort: Vårsta
Kontakt:
Inlägg
av Joddla me Siv » 19 okt 2006, 22:20
Jag tyckte jag fick bättre bottendrag och att den laddade upp lite fortare när jag bytte till A-kammen. Men fan vet om det blev så stor skillnad.
245 V8
745GL
Domino
V O L V O G U D
Inlägg: 19439 Blev medlem: 16 jan 2004, 20:19
Ort: Önum (Vara) Medlemsnummer:58 Bygger:Volvo 740 16v Kör:Volvo 740 16v Tävlar:Volvo 142
Kontakt:
Inlägg
av Domino » 19 okt 2006, 23:38
T-kammen funkar med bra bottendrag i en sugismotor
Det som inte finns går att bygga (men använd skyddsglasögon)
Amders
Övningskörning
Inlägg: 273 Blev medlem: 21 aug 2004, 22:51
Kör: 940 GL -91
Ort: Mariestad
Inlägg
av Amders » 21 okt 2006, 00:40
Om jag hade varit snäll hade jag haft björnkostym och jobbat på TV