vill ha 940 turbo!
vill ha 940 turbo!
vill köpa en 940 turbo har inte pengar till det nu men,.ska man köpa en sån eller än 850,,tycker att 940 känns bättre på nått sett för min plånbok!
-
- Svart bälte i SÖK!
- Inlägg: 2373
- Blev medlem: 30 jan 2003, 01:41
- Ort: Gotland
- Kontakt:
-
- Uppkörning
- Inlägg: 336
- Blev medlem: 06 dec 2002, 14:23
- Ort: Göteborg
Re:
skrev:Själv köpte jag en 850 GLT ..eller var det GLE ??? jaja .. förvirrad just nu ... 170 hk iaf... underbar bil ...
GLT är de du har
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Bild](http://w1.302.telia.com/~u30209070/bilder/Min_bil/signan.jpg)
960 -96 3.0E
-
- Övningskörning
- Inlägg: 266
- Blev medlem: 23 jan 2003, 18:58
- Ort: Norrlands Metropol, SUNDSVALL
- Kontakt:
Re: vill ha 940 turbo!
skrev:vill köpa en 940 turbo har inte pengar till det nu men,.ska man köpa en sån eller än 850,,tycker att 940 känns bättre på nått sett för min plånbok!
Vi köpte i januari en 95:as 940 Turbo, ångrar inte köpet för fem öre! Var mindre roligt i vintras när snön vägrade ge med sig om den skulle stanna eller inte men roligt som tusan på lite lagom halt underlag
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Tror inte du ångrar dig om du köper 940.
Av den bilfirma vi köpte vår hade han även en 850 GLT, han hade själv provkört båda under samma dag och sa helt appropå att han tyckte vi gjorde rätt köp med tanke på hur "tråkig" (som han uttryckte det) han tyckte 850 var jämfört med 940. Roligare inredning, större utrymme, finare bil överlag sa han
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tycker inte att 850 är ett egentligen sämre val men ja...jag vet inte, något tilltalar mig mer med 940, så är det bara. 850 känns mer kantig också..jaja...lite av min uppfattning av 850
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kör på så det ryker och köp 940, och sist...lycka till!
~ Angel - som numera kör Saab~
Aaaaaahhh!!! Kan inte hålla mig
Må så vara att det här är sevenfortyklubben. Men nog tar jag en 850 framför en 940 alla dar i veckan och två gånger på söndag! Underbar körställning, närapå oändliga trimmöjligheter när det gäller turbon. Ett litet chip så har man 285 hästar, och vill man pyssla vidare med T18 turbo och tillägssprut så är 500 hästar inte i överkant. Växellådan är ett under av precision...jag vill inte starta nånting men måntga 740-lådor känns som att man kört ned ett järnspett i en bunke med fil och sågspån. Och motorljudet, volvos femmor mellan 94 - 98 har ju snudd på det härligaste motorljudet av alla bilar. OK, bakhjulsdrift är ju kul, men det uppväger inte på långa vägar 850-ns fördelar. Ang lastutrymmet så är det endast frysboxleverantörer som kan behöva de extra 25 litrarna eller vad det nu kan röra sig om.
Misstänker att jag rört om i getingboet nu![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Misstänker att jag rört om i getingboet nu
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
\"Höjda bensinpriser, vaddå, det rör väl inte mig, jag tankar ändå alltid för en hundring.\"
Jag håller på 940 ...
för jag kör själv 945a
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Och inna 945a hade jag en 940 med
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
för jag kör själv 945a
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Och inna 945a hade jag en 940 med
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
http://xs116.xs.to/xs116/07230/pierrekungen.jpg
BASSRACE 129.9 EN 3.A & 6:A PLATS I ESPL 2
BASSRACE 129.9 EN 3.A & 6:A PLATS I ESPL 2
-
- Svart bälte i SÖK!
- Inlägg: 2373
- Blev medlem: 30 jan 2003, 01:41
- Ort: Gotland
- Kontakt:
Re:
skrev:många 740-lådor känns som att man kört ned ett järnspett i en bunke med fil och sågspån
Min bil växlar mjukt som sammet, har ju automat naturligtvis. M90 lådorna är också fantastiska, M47 avksyr jag och M46 är ok.
skrev:Underbar körställning
Häromveckan körde jag Bryssel-Stockholm i min 945, tog mig 20 timmar och tio koppar kaffe. När jag kom fram var det som om jag suttit i bilen i tio minuter.
skrev:Ang lastutrymmet så är det endast frysboxleverantörer som kan behöva de extra 25 litrarna eller vad det nu kan röra sig om
Tro mig, med två hundar, tre barn, häst och husvagn kan till och med en 945 vara för liten i bland.. därför har jag två!
Men som sagt, inget fel på 850.. förutom att 940 är bättre
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
George
och det här med att 850 är lätt trimmade till över 300 är ju sant men sen kostar det fan i migen pengar ska du ha 500hk så kommer du inte undan med att byte turbo...=) kostar nog ca 100-200 tusen skulle jag tro... allt raser på dessa motorer med när du kommer runt 350hkr... fast visst jag skulle allt kunna tänka mig en t5r det är fina bilar=), annars kan man ju sätta i femman i 940n =) med så har man den ju och skön bakhjulsdrift funderar själv på detta te vintern...
Re:
skrev:Aaaaaahhh!!! Kan inte hålla migMå så vara att det här är sevenfortyklubben. Men nog tar jag en 850 framför en 940 alla dar i veckan och två gånger på söndag! Underbar körställning, närapå oändliga trimmöjligheter när det gäller turbon. Ett litet chip så har man 285 hästar, och vill man pyssla vidare med T18 turbo och tillägssprut så är 500 hästar inte i överkant. Växellådan är ett under av precision...jag vill inte starta nånting men måntga 740-lådor känns som att man kört ned ett järnspett i en bunke med fil och sågspån. Och motorljudet, volvos femmor mellan 94 - 98 har ju snudd på det härligaste motorljudet av alla bilar. OK, bakhjulsdrift är ju kul, men det uppväger inte på långa vägar 850-ns fördelar. Ang lastutrymmet så är det endast frysboxleverantörer som kan behöva de extra 25 litrarna eller vad det nu kan röra sig om.
Misstänker att jag rört om i getingboet nu
har inte 940 95-98 samma växellåda som 850??
Har jag rent ut sagt ingen aning om...därför skrev jag 740 lådor:)
Till saken hör ju givetvis att en 850 ofta kostar dubbelt så mycket som en 700/900...men nog tror jag att de flesta kan erkänna att det rent objektivt är en bättre bil.
Till saken hör ju givetvis att en 850 ofta kostar dubbelt så mycket som en 700/900...men nog tror jag att de flesta kan erkänna att det rent objektivt är en bättre bil.
\"Höjda bensinpriser, vaddå, det rör väl inte mig, jag tankar ändå alltid för en hundring.\"
Re:
skrev:
Till saken hör ju givetvis att en 850 ofta kostar dubbelt så mycket som en 700/900...men nog tror jag att de flesta kan erkänna att det rent objektivt är en bättre bil.
Bättre på vad?
![Bild](http://w1.302.telia.com/~u30209070/bilder/Min_bil/signan.jpg)
960 -96 3.0E
-
- Svart bälte i SÖK!
- Inlägg: 2373
- Blev medlem: 30 jan 2003, 01:41
- Ort: Gotland
- Kontakt:
M90 satt i 960, 940 samt 850, helt riktigt.
Nej, jag tanker inte halla med om att 850 ar en battre bil an 940. En sak skall du halla i minnet. Volvo brjade bygga pa sina \"moderna\" bakhjulsdrivna bilar efter kriget. 940 bygger pa 740 som bygger pa 240 som bygger pa 140 som bygger pa 121/131 som bygger pa PV444/544. Det gor att 940 ar en relativt gammal bil i sin teknik men allting ar val beprovat, enkelt, palitligt och taligt. Nar Volvo bygge 850 laste de in alla gamla ritningar i ett skap och borjade fran borjan, byggde en ny bil. Alla Volvos framhjulsdrivna bilar har langt manga fler barnsjukdomar an deras bakhjulsdrivna. Det ar klart att 850 och framat sa att saga ar tekniskt mer avancerade bilar men det tycker inte jag nodvandighetsvis ar battre bilar. Jag kommer nog kopa en V70 en dag men sa lange det finns fina 940/960 kommer jag att halla mig till dem.
Nej, jag tanker inte halla med om att 850 ar en battre bil an 940. En sak skall du halla i minnet. Volvo brjade bygga pa sina \"moderna\" bakhjulsdrivna bilar efter kriget. 940 bygger pa 740 som bygger pa 240 som bygger pa 140 som bygger pa 121/131 som bygger pa PV444/544. Det gor att 940 ar en relativt gammal bil i sin teknik men allting ar val beprovat, enkelt, palitligt och taligt. Nar Volvo bygge 850 laste de in alla gamla ritningar i ett skap och borjade fran borjan, byggde en ny bil. Alla Volvos framhjulsdrivna bilar har langt manga fler barnsjukdomar an deras bakhjulsdrivna. Det ar klart att 850 och framat sa att saga ar tekniskt mer avancerade bilar men det tycker inte jag nodvandighetsvis ar battre bilar. Jag kommer nog kopa en V70 en dag men sa lange det finns fina 940/960 kommer jag att halla mig till dem.
-
- Övningskörning
- Inlägg: 218
- Blev medlem: 30 nov 2002, 16:41
- Ort: Härnösand( 5 mil Norr om Sundsvall)
- Kontakt:
Har väldigt svårt att tro att en m90 sitter i en 850, i 940(med m90) är det riktig spaken ner i lådan känsla nästan i BMW-klass medan 850 har en vajer som ska vara bra injusterad för att det ska gå att växla utan skrap.
Jag tycker att både 850 och 940 är de bästa modeller Volvo någonsin tillverkat, efter 1998 gick det bara utför för Volvo.
Jag tycker att både 850 och 940 är de bästa modeller Volvo någonsin tillverkat, efter 1998 gick det bara utför för Volvo.
![Bild](http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/pontiacsamlingklar.jpg)
Och hur mesigt ser det inte ut då en stackars framhjulsdriven bil försöker börna, hahaha
Och fästet har dom nästan alltid problem med vid race från noll<
Nä lämna tankarna om framhjulsdrivning......
Och fästet har dom nästan alltid problem med vid race från noll<
Nä lämna tankarna om framhjulsdrivning......
![Bild](http://www.760tic.com/tony/960.gif)
![Bild](http://goto.glocalnet.net/tiggger/Litemoddadbil2_1.jpg)
960 2.0 16v TIC <------------------------>740GL (dock nu mer på skroten,tyvärr) R.I.P "pärlan"
----------------------------
Bounce To Hell, Bitch
940!!
Köp 940.. Kör själv en 944:a LTT och är helsåld på den bilen... Särskilt när man får tag på en pärla som bara gått 6700 mil...
VOLVO 940 For Life!!!
Kör en Svart 944 SE 2.3 LTT -97:a
Kör en Svart 944 SE 2.3 LTT -97:a