jag ska byta kamaxel och då kan jag ju lika gärna passa på att göra lite annan skit när kammen ändå är väck. Vad finns det för nånting att göra för att kanske vinna lite effekt eller få ner soppaförbrukningen? Eller bara för att det är smart att göra när kammen är borta?
Vinner man nått på att slipa ventilerna? Har tillgång att göra det.
vad göra när kammen är väck?
-
- Svart bälte i SÖK!
- Inlägg: 2157
- Blev medlem: 09 apr 2005, 23:15
- Ort: Ljungby Kör 850R-96
-
- Övningskörning
- Inlägg: 191
- Blev medlem: 07 maj 2004, 21:25
- Ort: Uddevalla
Jo toppen kan ju läcka aningen mellan ventilerna, isåfall så kan man ju vinna lite grann.
Du kan ju då även passa på att plana toppen lite.
Det förutsätter ju att det inte var en turbo vi pratar om, glömde kolla ifall det stod nåt om det.
Du kan ju då även passa på att plana toppen lite.
Det förutsätter ju att det inte var en turbo vi pratar om, glömde kolla ifall det stod nåt om det.
Magnus Andersson
745 GL/T -90 bruksbil
760 -88 , S90 TIC Projekt
745 GL/T -90 bruksbil
760 -88 , S90 TIC Projekt
-
- Moderator
- Inlägg: 14489
- Blev medlem: 30 nov 2002, 20:01
- Kör: För fort.
- Ort: Luleå Medlemsnummer 2
- Kontakt:
bta gummidämparna under tryckarna brukar ju va smidigt göra när kammen är borttagen.
har man loss hela toppen så är en sotningssats köpt på KG-trimning ett bra tips, innehåller packboxar till kammen osv, och dämparna jag nämnde och även ventiltätningar som kan vara bra att byta..
//Erik
har man loss hela toppen så är en sotningssats köpt på KG-trimning ett bra tips, innehåller packboxar till kammen osv, och dämparna jag nämnde och även ventiltätningar som kan vara bra att byta..
//Erik
Audi 2010. Camaro 1970
Jag jobbar med skiten, så vad vet jag?
Jag jobbar med skiten, så vad vet jag?