![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
http://www.biltema.se/products/product. ... emId=82425
Men hur installerar man den sen så man ser korrekt tryck, tänkte kolla hur bra tryck jag har innan jag börjar pilla på att höjja laddtrycket.
mvh, Jens Löfgren
ThaSaint skrev:du bör ha en glycerinfylld mätare för kontroll av bränsletryck, annarsfinns risk för att nålen kommer 'fladdra' så man inte får nått speciellt korrekt värde.
//Erik
adde.k skrev:hur gör man det?skoterjocke skrev:Jag köpte biltemas oljetrycksmätare igår, den ligger stabilt på sitt värde. Kopplade in givaren mot fuelrailen.
Kan rekomenderas.
ToAx skrev:Jag löste det så här för mig idag för att kunna ta trycket direkt från railen.
Var in på en däck firma och fick gratis en däckventils förlängare för lastbilar, passar rakt av, det är alltså samma gänga som ventilhatten på ett däck.
Och ja den skall poleras upp imorgon!
micael skrev:ToAx skrev:Jag löste det så här för mig idag för att kunna ta trycket direkt från railen.
Var in på en däck firma och fick gratis en däckventils förlängare för lastbilar, passar rakt av, det är alltså samma gänga som ventilhatten på ett däck.
Och ja den skall poleras upp imorgon!
Hur tänkte du sedan då?
Varför ventilförlängare?
ToAx skrev:micael skrev:ToAx skrev:Jag löste det så här för mig idag för att kunna ta trycket direkt från railen.
Var in på en däck firma och fick gratis en däckventils förlängare för lastbilar, passar rakt av, det är alltså samma gänga som ventilhatten på ett däck.
Och ja den skall poleras upp imorgon!
Hur tänkte du sedan då?
Varför ventilförlängare?
Det var enkelt...
Gängar ur ventilen i enden vart hatten sitter på bilden, sedan slang till bränsleblocket jag byggt och som det finns bild på hugre upp på sidan (pluggar ena anslutningen på blocket då jag först hade tänkt på annan funktion än den jag har nu)