Har plockat bort returslangen på regulatorn coh kört med en tillfällig slang ner i en burk. Regulatorn pumpar ut cirka 0,5dl på 5 sekunder ur returledningen, så den verkar vara helt okay.
Men vad som har hänt efter det att jag plockade bort minuskabeln från batteriet för att mäta i kontaktstycket till armaturen, är att jag verkar ha fått en
fungerande tankmätare igen...
![Surprised :o](./images/smilies/icon_eek.gif)
Hmm, var det dålig kontakt vid minuspolen... men vänta nu, vad var det jag gjorde när jag hade batteriet frånkopplat i 10minuter !?:idea: Jo, jag gjorde naturligtvis en "reset av databoxen!" attans...
vad är det man måste göra på alla bilar som har en databox, när man bytt något som har med boxen att göra... just det, koppla bort databoxen i 10 minuter!
Det spelar ju ingen roll om det så är klimatanläggningen, lambda eller knacksensorn det handlar om, man måste göra en "reset av databoxen" för att den skall gå tillbaka till standardvärden igen. Bilen har mycket bytta delar sen tidigare ägare hade den... så jag förmodar att något har bytts i bränslesystemet utan att man gjort en "reset".
Har kört bilen i 8 mil nu utan att bränslenålen har hoppat det minsta, förut så var den som en propeller mellan full-halv-tom tank. Hoppas det possetiva fenomenet håller i sig!
Skall nu koppla in ett mätinstrument vid kontaktstycket i bak till pumpmotorn i tanken, för att mäta "ampere" (strömförbrukning), får jag inget utslag så är pumpen död. Man får plocka isär kontaktstycket och lägga in mätaren i serie med ena ledningen, och sätta en annan tillfällig kabel mellan dom bruna jordkablarna.