VROM 2013 --> Uppdaterat med årets program!

Är du intresserad av att åka på träffar? Kolla då in här vad som skrivs om de träffar som finns att besöka.
Mangan945
Uppkörning
Inlägg: 964
Blev medlem: 03 okt 2010, 17:56
Kör: 945T4+,945T4, 945ltt
Ort: Dals-Ed
Kontakt:

Re: VROM 2013

Inlägg av Mangan945 »

Är ledig på söndagen så i år ska jag dit :)
944 Turbo -93, 945 Turbo+/pkt -94 Mörkgrå http://forum.7900klubben.se/viewtopic.php?f=83&t=68512, 945 S Ltt -96.

Bear
Revisor
Inlägg: 3590
Blev medlem: 09 jan 2006, 15:32
Kör: 960 US. 850 T5 US.
Ort: Göteborg

Re: VROM 2013

Inlägg av Bear »

VROM närmar sig!

För att träffen skall fungera och dra runt så behövs folk som hjälper till under lördagen och söndagen.
På lördagen är det rallyfunktionärer som behövs, man jobbar aldrig själv och sällskapet brukar vara uppskattat!

På söndagen kommer klubben att ha hand om insläppet av bilar, vi är redan några stycken anmälda, men jag skulle gärna se att vi blev ytterligare några, det skulle dessutom innebära att man behöver stå mindre tid och således har ännu mer tid att gå runt och kika!
Alltså om du kan tänka dig att hjälpa till några timmar och ändå ha tid att gå runt och njuta av alla fina Volvobilar så hör av dig med namn och telefonnummer, antingen i tråden här eller via PM.

VROM bjuder på mat under söndagen ute på Arendal till funktionärerna och i höst blir det troligtvis också middag med bildvisning från årets VROM.

/Björn
Volvo - Let your Swede out

Användarvisningsbild
Maxwell
Kassör & Medlemsansvarig
Inlägg: 6253
Blev medlem: 03 jul 2006, 15:58
Kör: En Volvo i taget.
Ort: Volvos huvudstad, Göteborg! Medlemsnummer: 183 Styrelseledamot i VROM
Kontakt:

Re: VROM 2013

Inlägg av Maxwell »

Klubbtält? Kommer det dyka upp något sådant på VROM i år?

Vi hade ju ett på Vallåkra förra året men som inte var i bästa skicket och som nu befinner sig på "fel" sida av landet. Jag tycker nog att vi bör ha ett och jag skulle, om det finns medel för det, ta på mig att köpa ett på ex Rusta. Jag har även utrymme för förvaring. Vi tog upp detta på årsmötet vill jag minnas men kommer inte ihåg vad som bestämdes.
Bild
760 GLE -88 // S90 3.0 -97

Användarvisningsbild
Maxwell
Kassör & Medlemsansvarig
Inlägg: 6253
Blev medlem: 03 jul 2006, 15:58
Kör: En Volvo i taget.
Ort: Volvos huvudstad, Göteborg! Medlemsnummer: 183 Styrelseledamot i VROM
Kontakt:

Re: VROM 2013

Inlägg av Maxwell »

Här är årets program:

09.00 VROM öppnar. Sören Nyeboe, chef Volvo Museum, hälsar välkommen. Information om dagens aktiviteter.

Information, intervjuer och presentationer av spännande och intressanta Volvo-bilar.

11.00 Volvo Duett 60 år. En hyllning till Volvos första herrgårdsvagn.

Information, intervjuer och presentationer av spännande och intressanta Volvo-bilar.

12.00 Världspremiär för en färgstark trio från Norge.

Information, intervjuer och presentationer av spännande och intressanta Volvo-bilar.

13.00 Prisutdelning för "Trevligaste Klubbil” samt för ”Berömvärda insatser”.

Information, intervjuer och presentationer av spännande och intressanta Volvo-bilar.

Sponsorpresentation

14.00 Hyllning till en slitstark favorit.

Information, intervjuer och presentationer av spännande och intressanta Volvo-bilar.

15.00 Information om IVM 2014i Belgien

Information, intervjuer och presentationer av spännande och intressanta Volvo-bilar.

16.00 Information om VROM 2014. VROM avslutas.

Med reservation för ev. ändringar.
Bild
760 GLE -88 // S90 3.0 -97

Bear
Revisor
Inlägg: 3590
Blev medlem: 09 jan 2006, 15:32
Kör: 960 US. 850 T5 US.
Ort: Göteborg

Re: VROM 2013

Inlägg av Bear »

Maxwell skrev:Klubbtält? Kommer det dyka upp något sådant på VROM i år?

Vi hade ju ett på Vallåkra förra året men som inte var i bästa skicket och som nu befinner sig på "fel" sida av landet. Jag tycker nog att vi bör ha ett och jag skulle, om det finns medel för det, ta på mig att köpa ett på ex Rusta. Jag har även utrymme för förvaring. Vi tog upp detta på årsmötet vill jag minnas men kommer inte ihåg vad som bestämdes.
VROM har ett stort tält där vi kan ha ett bord likt förra året. Jag tycker att vi satsar på detta! Dels får man lite spontanbesökare som annars kanske tycker att 7/900 är för nytt, och sedan så slipper vi problemet med att någon skall ta på sig att förvara tältet!

/Björn
Volvo - Let your Swede out

HenrikG
Sekreterare
Inlägg: 3429
Blev medlem: 10 mar 2003, 19:33
Kör: för lite..
Ort: Stockholm. Klubbens försäkringsansvarig för MHRF-försäkringen
Kontakt:

Re: VROM 2013

Inlägg av HenrikG »

Bear skrev:
Maxwell skrev:Klubbtält? Kommer det dyka upp något sådant på VROM i år?

Vi hade ju ett på Vallåkra förra året men som inte var i bästa skicket och som nu befinner sig på "fel" sida av landet. Jag tycker nog att vi bör ha ett och jag skulle, om det finns medel för det, ta på mig att köpa ett på ex Rusta. Jag har även utrymme för förvaring. Vi tog upp detta på årsmötet vill jag minnas men kommer inte ihåg vad som bestämdes.
VROM har ett stort tält där vi kan ha ett bord likt förra året. Jag tycker att vi satsar på detta! Dels får man lite spontanbesökare som annars kanske tycker att 7/900 är för nytt, och sedan så slipper vi problemet med att någon skall ta på sig att förvara tältet!

/Björn
Det blir kanon tror jag!
Jonas och jag pratade lite om att köpa in snacks/godis för några hundringar och pynta med lite tavlor affischer osv. Sitta där och vara sociala och bjuda på lite snacks kan väl funka?
Bild
Invecklare
780 -90, 945 -98, 944 -91, 744 -88, 745 -88, XC70 -13, V60 -18

Bear
Revisor
Inlägg: 3590
Blev medlem: 09 jan 2006, 15:32
Kör: 960 US. 850 T5 US.
Ort: Göteborg

Re: VROM 2013

Inlägg av Bear »

HenrikG skrev:
Bear skrev:
Maxwell skrev:Klubbtält? Kommer det dyka upp något sådant på VROM i år?

Vi hade ju ett på Vallåkra förra året men som inte var i bästa skicket och som nu befinner sig på "fel" sida av landet. Jag tycker nog att vi bör ha ett och jag skulle, om det finns medel för det, ta på mig att köpa ett på ex Rusta. Jag har även utrymme för förvaring. Vi tog upp detta på årsmötet vill jag minnas men kommer inte ihåg vad som bestämdes.
VROM har ett stort tält där vi kan ha ett bord likt förra året. Jag tycker att vi satsar på detta! Dels får man lite spontanbesökare som annars kanske tycker att 7/900 är för nytt, och sedan så slipper vi problemet med att någon skall ta på sig att förvara tältet!

/Björn
Det blir kanon tror jag!
Jonas och jag pratade lite om att köpa in snacks/godis för några hundringar och pynta med lite tavlor affischer osv. Sitta där och vara sociala och bjuda på lite snacks kan väl funka?
Låter bra! Tar du med klubbshopen Henrik?
Volvo - Let your Swede out

HenrikG
Sekreterare
Inlägg: 3429
Blev medlem: 10 mar 2003, 19:33
Kör: för lite..
Ort: Stockholm. Klubbens försäkringsansvarig för MHRF-försäkringen
Kontakt:

Re: VROM 2013

Inlägg av HenrikG »

Bear skrev: Låter bra! Tar du med klubbshopen Henrik?
Javisst! [thum]
Ringer dig imorgon också tänkte jag.
Bild
Invecklare
780 -90, 945 -98, 944 -91, 744 -88, 745 -88, XC70 -13, V60 -18

Bear
Revisor
Inlägg: 3590
Blev medlem: 09 jan 2006, 15:32
Kör: 960 US. 850 T5 US.
Ort: Göteborg

Re: VROM 2013

Inlägg av Bear »

HenrikG skrev:
Bear skrev: Låter bra! Tar du med klubbshopen Henrik?
Javisst! [thum]
Ringer dig imorgon också tänkte jag.
Tumme på det! Efter lunch passar bäst!
Volvo - Let your Swede out

Användarvisningsbild
SEpaket
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2000
Blev medlem: 18 jul 2013, 15:58
Kör: V60, 740, 854 & C70
Ort: S. Bohuslän

Re: VROM 2013 --> Uppdaterat med årets program!

Inlägg av SEpaket »

Jag tittar förbi under morgondagen. Var några år sedan sist, men tittar väl förbi er om jag ser det. Har ni några 7/900-vagnar som ställs ut i år? Ser ni en aningen för välklädd typ så är det sannolikt undertecknad.
I don't understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?
- Jeremy Clarkson

Användarvisningsbild
Råda
Forumsfreak
Inlägg: 3069
Blev medlem: 11 feb 2006, 13:34
Kör: RWD
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: VROM 2013 --> Uppdaterat med årets program!

Inlägg av Råda »

Jag kommer i min gråa 240 -92

Zibbe
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 4495
Blev medlem: 23 dec 2003, 13:37
Kör: ej, pallbockracing!

Re: VROM 2013 --> Uppdaterat med årets program!

Inlägg av Zibbe »

Tack för en riktigt trevlig träff, vädret blev ju tillslut bra och det fanns många fina bilar att kolla på.
Ska vi göra en separat bildtråd eller lägga in dem här? :)
Bild
| För stort antal fordon... |

Användarvisningsbild
SEpaket
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2000
Blev medlem: 18 jul 2013, 15:58
Kör: V60, 740, 854 & C70
Ort: S. Bohuslän

Re: VROM 2013 --> Uppdaterat med årets program!

Inlägg av SEpaket »

Tycker det var riktigt trevligt faktiskt. Kul att få morsa på en och annan och se vem som står bakom aliasen här på forumet.
I don't understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?
- Jeremy Clarkson

Användarvisningsbild
Maxwell
Kassör & Medlemsansvarig
Inlägg: 6253
Blev medlem: 03 jul 2006, 15:58
Kör: En Volvo i taget.
Ort: Volvos huvudstad, Göteborg! Medlemsnummer: 183 Styrelseledamot i VROM
Kontakt:

Re: VROM 2013 --> Uppdaterat med årets program!

Inlägg av Maxwell »

Ja det blev en schysst träff tycker jag!
Ett extra stort tack till alla inblandade som hjälpt till och gjort träffen till vad den är!

Zibbe, det blir bäst att lägga bilderna i en separat tråd i Foto/Film.
Bild
760 GLE -88 // S90 3.0 -97

Användarvisningsbild
ramme
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2609
Blev medlem: 14 okt 2004, 10:22
Kör: Bakhjulsdrivet
Ort: Göteborg

Re: VROM 2013 --> Uppdaterat med årets program!

Inlägg av ramme »

Det var skoj att medverka på vad som var mitt första VROM. :) Som alltid kul att träffa folk och spana in fina bilar!
Volvo 744 GL -88B / Volvo 940 Turbo -93 / Volvo 760 GLE -83 / Volvo 760 GLE -84 / Toyota Cressida -78

Zibbe
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 4495
Blev medlem: 23 dec 2003, 13:37
Kör: ej, pallbockracing!

Re: VROM 2013 --> Uppdaterat med årets program!

Inlägg av Zibbe »

[thum]

Jag har nu gjort en Foto/Eftersnackstråd här: http://forum.7900klubben.se/viewtopic.php?f=26&t=73761" onclick="window.open(this.href);return false; där vi alla kan lägga in bilder och prata om träffen. :)
Nu blir det att ladda kameran inför Vallåkraträffen kommande helg, hoppas på att träffa på lite klubbfolk där! :D

[thum]
Bild
| För stort antal fordon... |

Användarvisningsbild
Maxwell
Kassör & Medlemsansvarig
Inlägg: 6253
Blev medlem: 03 jul 2006, 15:58
Kör: En Volvo i taget.
Ort: Volvos huvudstad, Göteborg! Medlemsnummer: 183 Styrelseledamot i VROM
Kontakt:

Re: VROM 2013 --> Uppdaterat med årets program!

Inlägg av Maxwell »

Tack alla som medverkade på årets VROM!
Planeringen är igång inför VROM 2014 men för det finns en separat tråd.

*Låser
Bild
760 GLE -88 // S90 3.0 -97

Låst