Träff Fjärås Bräcka!! DAGSBYTE TILL 14/6!!

Är du intresserad av att åka på träffar? Kolla då in här vad som skrivs om de träffar som finns att besöka.
Användarvisningsbild
ToXtreme
Forumsnarkoman
Inlägg: 4147
Blev medlem: 20 jul 2006, 14:04
Kör: Red Ferdinand 740!
Ort: Kungsbacka/Onsala

Träff Fjärås Bräcka!! DAGSBYTE TILL 14/6!!

Inlägg av ToXtreme »

Hej!

Satt och tänkte lite angående träffar och kom och tänka tanken om att anordna en träff i Halland, Varberg nu lagom till att folk börjar ställa på sina bilar, första tanken var i slutet av maj - början av juni.

Tänkte att Varbergs fästning kunde vara ett bra ställe för en träff att äga rum då det är en väldigt fin miljö och det finns utrymme för det precis utanför fästningen. Det som skulle kunna sätta käppar i hjulet skulle vara om Varbergs kommun inte vill att vi ska vara där, men det tror jag inte är några större problem så länge allt sköts med ordning och disciplin i form av att man sköter uppröjning av området och inget burnande eller så. Kan även tänkas att man anordnar någon form av mat, typ grillkorv eller hamburgare för att få in lite pengar till klubben, allt för att få så lite utgifter som möjligt!

Den andra anledningen till varför jag tänker Varberg är dels därför att det ligger ganska mycket i "mitten" för oss västkust/skåne bor. Avståndena från norr (Strömstad) till söder (Malmö, Ystad) är ganska likvärdiga så hade det gett möjlighet för fler att infinna sig, är inga större avstånd från orter inåt land heller, även om man kommer från Boråshållet där man har 41:an raka vägen till Varberg!

Men som sagt, för att jag ska gå längre med detta och prata med kommun och våran styrelse så hade jag velat se att det finns ett tillräckligt stort intresse för det.

Avslutningsvis hade jag kunnat tänka mig att kolla om Varbergs kommun även tillåter en cruising genom Varberg. Det är som sagt en väldigt fin stad med ett underbart uteliv och att få glida förbi torget och den biten och verkligen få visa upp sin bil är något jag vet att många här hade uppskattat. Även detta är tvunget att ske under stränga krav såsom uteblivande av rivstarter, burnande etc.

Förhoppningsvis så går Varbergs kommun med på detta då det egentligen bara gynnar dem så länge man sköter sig, det lockar folk till deras stad och det kan ju inte annat än att anses som positivt, det är ju trots allt en sorts turism!

Tanken är även att om det är tillräckligt många kandidater att man ska ha priser i form av pokaler och då även någon form av jury, då medlemmar speciellt utvalda så att man får en så stor bredd som möjligt i valet av vinnare, alltså en som är väldigt duktig inom styling, en inom motorer etc. Och så blir det i sådana fall även People Choice. Karta med vägbeskrivning från alla tänkbara håll kommer självklart att läggas upp!

Så ni som är sugna på detta skriv gärna i denna tråden så att jag vet hur många som är intresserade, det optimala är att bli 30+ bilar och det känns inte som en omöjlighet då man har Göteborg, Halmstad och Malmö på relativt nära avstånd!


MVH Jimmy
Senast redigerad av 5 ToXtreme, redigerad totalt 12 gång.

Användarvisningsbild
ToXtreme
Forumsnarkoman
Inlägg: 4147
Blev medlem: 20 jul 2006, 14:04
Kör: Red Ferdinand 740!
Ort: Kungsbacka/Onsala

Re: Intressekoll: Träff vid Varbergs fästning!

Inlägg av ToXtreme »

Avståndstabell:
(Från Norr)
Strömstad: 24 mil, 2 ½ h
Uddevalla: 16 mil, 1½ h
Göteborg: 8 mil, 1 h
(Från Öst)
Jönköping: 22 mil, 2 ½ h
Skövde: 23 mil, 3 h
Borås: 13 mil, 1 h
Värnamo: 13 mil, 2 h
Växjö: 20 mil, 3 h
(Från Söder)
Ystad: 26 mil, 2 ½ h
Kristianstad: 20 mil, 2 ½ h
Malmö: 20 mil, 2 h
Helsingborg: 15 mil, 1½ h
Halmstad: 8 mil, 1 h

Notera att detta bara är cirka siffror! Bara för att man ska få en hum av avståndet :)

MVH Jimmy

blue shadow
Van forumsanvändare
Inlägg: 1026
Blev medlem: 12 nov 2006, 19:04
Kör: volvo 945 tic
Ort: volvoland munkedal

Re: Intressekoll: Träff vid Varbergs fästning!

Inlägg av blue shadow »

ja kommer om d blir av
Bild
sponsorer: Autosmart, JKR, Lackman, L.M.R, Racimex,

Användarvisningsbild
taz
Dags att bli medlem?
Inlägg: 7027
Blev medlem: 15 maj 2006, 14:12
Kör: Volvo 960
Ort: Göteborg

Re: Intressekoll: Träff vid Varbergs fästning!

Inlägg av taz »

Jag kommer också, sålänge den rullar så :)
Bild
Only YOU can prevent forest fires.

Blaxxor
Forumsfreak
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 okt 2004, 16:26
Kör: 744 T5, 745 GLT 16V
Ort: Västergötland
Kontakt:

Re: Intressekoll: Träff vid Varbergs fästning!

Inlägg av Blaxxor »

Inte helt ointressant. Om bilen är klar (väldigt tveksam :/ )

Användarvisningsbild
Loket
Uppkörning
Inlägg: 966
Blev medlem: 14 apr 2007, 01:01
Ort: Lysekil

Re: Intressekoll: Träff vid Varbergs fästning!

Inlägg av Loket »

jo kanske man skulle komma då
Bild
http://www.garaget.org/Loket_" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.7900klubben.se/viewtopic.php?f=83&t=46365" onclick="window.open(this.href);return false; <--- min projekttråd, kika gärna in :)

Användarvisningsbild
Kim J
Dags att bli medlem?
Inlägg: 5148
Blev medlem: 27 nov 2004, 23:26
Kör: 264 Turbo -77
Ort: Göteborg!

Re: Intressekoll: Träff vid Varbergs fästning!

Inlägg av Kim J »

Helt klart intressant!
Början av Juni känns lite bättre än Maj av nån anledning :wink:

Med vänliga hälsningar Kim
Bild

Användarvisningsbild
ToXtreme
Forumsnarkoman
Inlägg: 4147
Blev medlem: 20 jul 2006, 14:04
Kör: Red Ferdinand 740!
Ort: Kungsbacka/Onsala

Re: Intressekoll: Träff vid Varbergs fästning!

Inlägg av ToXtreme »

Skönt med positiv respons!

Har även en tanke att det ska vara kostnadsfritt att ställa ut, då många kommer åka en längre väg för att ställa ut, dock så är det bara medlemmar som får ställa ut och vill du ställa ut ändå så är det 150kr i utställningsavgift (betalar medlemsavgiften med andra ord) vilket genererar till att du blir klubbmedlem.
Kim J skrev:Helt klart intressant!
Början av Juni känns lite bättre än Maj av nån anledning :wink:

Med vänliga hälsningar Kim
Hehe, ja det kan man tycka, anledningen till varför jag inte säger något specifikt datum så är pga att jag vill kolla upp hur det är med andra träffar så att inget krockar :)

Sen har jag en uppmaning till alla här, då denna delen av forumet inte är särskilt attraktiv och inte så många kollar i den så får ni gärna slänga ut lite krokar, länka till personer ni vet kan tänkas vara intresserade och så :) Hade varit mycket uppskattat!

MVH Jimmy

Användarvisningsbild
Florre
Färsk användare
Inlägg: 95
Blev medlem: 10 sep 2006, 23:28

Re: Intressekoll: Träff vid Varbergs fästning!

Inlägg av Florre »

I will be there! :D [clap]
Bild

Användarvisningsbild
ToXtreme
Forumsnarkoman
Inlägg: 4147
Blev medlem: 20 jul 2006, 14:04
Kör: Red Ferdinand 740!
Ort: Kungsbacka/Onsala

Re: Intressekoll: Träff vid Varbergs fästning!

Inlägg av ToXtreme »

Florre skrev:I will be there! :D [clap]
Låter skitbra :)




Tänkte att jag slänger upp en bild på den tänkta träffområdet för er som inte känner till Varberg :)

Bild

Den streckade ytan är alltså det området jag tänkt, som ni även ser så ligger en parkering i anslutning ifall att utomstående vill komma och titta! Man får även en hum om hur stor denna gräsplätten faktiskt är också i jämförelse till parkeringen.

MVH Jimmy

anders__87
Van forumsanvändare
Inlägg: 1626
Blev medlem: 26 apr 2006, 21:25
Ort: Näsum

Re: Intressekoll: Träff vid Varbergs fästning!

Inlägg av anders__87 »

låter intressant :D

men det hänger ju på om bilen är ihop..finns chans att bilen är ihop så jag kan köra men org spidare o lmm me ladd på 0,5 så då går det ju köra iallfall :D

edit: i vilket fall som helst kan jag posta en tråd om träffen sen på kristianstadforumet sen när det är mer klart så kanske det kommer någon mer från mina trakter ju..skicka ett pm till mig sen när det är mer färdigt och jag kan lägga upp en tråd där..
Bild

Tezz
Uppkörning
Inlägg: 647
Blev medlem: 25 apr 2007, 23:07
Kör: 745 gl/t -90
Ort: Karlskoga

Re: Intressekoll: Träff vid Varbergs fästning!

Inlägg av Tezz »

Funkar bilen o pengar finns så kommer jag med [thum] Bra initiativ detta [clap]
Bild

Våga Vägra Turbo

Användarvisningsbild
ToXtreme
Forumsnarkoman
Inlägg: 4147
Blev medlem: 20 jul 2006, 14:04
Kör: Red Ferdinand 740!
Ort: Kungsbacka/Onsala

Re: Intressekoll: Träff vid Varbergs fästning!

Inlägg av ToXtreme »

anders__87 skrev:låter intressant :D

men det hänger ju på om bilen är ihop..finns chans att bilen är ihop så jag kan köra men org spidare o lmm me ladd på 0,5 så då går det ju köra iallfall :D

edit: i vilket fall som helst kan jag posta en tråd om träffen sen på kristianstadforumet sen när det är mer klart så kanske det kommer någon mer från mina trakter ju..skicka ett pm till mig sen när det är mer färdigt och jag kan lägga upp en tråd där..
Will do that! Uppskattar all hjälp jag kan få för att locka folk :)
Tezz skrev:Funkar bilen o pengar finns så kommer jag med [thum] Bra initiativ detta [clap]
Låter skitbra :) Och man får tacka!



Har tagit och kollat lite tänkbara datum och även sett att i slutet av maj, den 30de maj så är det pingstafton och en vecka senare så är det nationaldagen (6 juni), detta är lördagar då det känns bättre att lägga en träff på en lördag än en söndag. Så, om ni får välja mellan dessa 2 datum vilket hade passat er bäst? Tänkte att vissa familjer kan tänkas ha tradition att fira någon av dessa "högtider" och då vill jag få den mest optimala lösningen :) Att skjuta på den ytterligare känns som om det bara kommer generera att det krockar med någon annan träff och det vill jag inte.

Detta är dock strikt svenska volvo 7/900 klubbens träff, så att man är medveten om det. :) Men självklart är alla välkomna!

Användarvisningsbild
Michael L
Uppkörning
Inlägg: 425
Blev medlem: 23 dec 2004, 17:24
Kör: Volvo C30 D2-10
Ort: Vbg

Re: Intressekoll: Träff vid Varbergs fästning!

Inlägg av Michael L »

Jag bor ju i Varberg,så chansen finns ju att jag dyker upp i fall att.
Volvo C30 D2-11.
Chrysler Imperial Crown 1969.
Bilar ska man köra med,inte lekas med.

volvo740_robban
Uppkörning
Inlägg: 619
Blev medlem: 30 jul 2007, 20:03
Kör: 744 gl/e-turbo 89a
Ort: Anneberg

Re: Intressekoll: Träff vid Varbergs fästning!

Inlägg av volvo740_robban »

jag kommer räkna me de. kan säkert ställa upp att hjälpa till me nåt me om de är så. //Robban
Bild

Användarvisningsbild
Snusarn
Expert
Inlägg: 8508
Blev medlem: 16 maj 2003, 15:22
Kör: säkert..
Ort: Vänersborg Medlemsnummer 133 Kör: Saab 9-3 -02, Buick Park Avenue -92a VW Caddy pickup -97a

Re: Intressekoll: Träff vid Varbergs fästning!

Inlägg av Snusarn »

Visst låter som en mycket bra ide [thum] hoppas bara jag hunnit byta till ett finare åk så...
Jobbar på volvo.. dock bussar :)

perra?
Forumsnarkoman
Inlägg: 4807
Blev medlem: 18 maj 2006, 15:58
Ort: Skövde..volvostaden nr 2

Re: Intressekoll: Träff vid Varbergs fästning!

Inlägg av perra? »

Låter ju trevligt! Då borde ju min röde vara på gatorna igen! :D
Avstannat projekt, röd 740 GL -88, Finbil/glidarbil vit 740 GLE -86, Familjebil Silver V70 2.4d aut Summum -10, Finbil Brunmetalic 945 Turbo -98 taklucka, skinn, mm, 745 GLE TDIC -88 (bruksbilen)745 GLT 16v -90 räddad.... )760 GLE -82 (1981) ch.nr 553, 760 GLE manuell -82 Projekt, ....och en hel del som har passerat....

Gothicteo
Moderator
Inlägg: 2994
Blev medlem: 17 jan 2005, 17:43
Ort: Göteborg Volvo945se-96 Toyota Starlet-81 CitroenDSpecial-70 Folkrace 244 och E30
Kontakt:

Re: Intressekoll: Träff vid Varbergs fästning!

Inlägg av Gothicteo »

På den ytan har jag varit med och arrat tornespel... Kolla när den är ledig och fall man måste boka!

Sedan bör vi kolla upp datum så att det inte krockar med massa andra träffar!
Om du sedan vill använda klubbens namn i träffen får vi diskutera i styrelsen när det börjar närma sig lite mer konkreta planer!
Tacklista : Domino, Volvo-Anders, Nmoen, Zappe, Fido, Micke_940T, Blackliner, MrZ, taz

Användarvisningsbild
ToXtreme
Forumsnarkoman
Inlägg: 4147
Blev medlem: 20 jul 2006, 14:04
Kör: Red Ferdinand 740!
Ort: Kungsbacka/Onsala

Re: Intressekoll: Träff vid Varbergs fästning!

Inlägg av ToXtreme »

Michael L skrev:Jag bor ju i Varberg,så chansen finns ju att jag dyker upp i fall att.
Ja det vore ju nästan illa om du inte gjorde det med tanke på hur nära du har ;)
volvo740_robban skrev:jag kommer räkna me de. kan säkert ställa upp att hjälpa till me nåt me om de är så. //Robban
De gjorde jag redan innan :P
snusarn skrev:Visst låter som en mycket bra ide [thum] hoppas bara jag hunnit byta till ett finare åk så...
Bil som bil tycker jag :) Men självklart kan det vara kul att komma i en ny bil :)
perra? skrev:Låter ju trevligt! Då borde ju min röde vara på gatorna igen! :D
Man kan ju alltid hoppas på att den kommit på hjulena till dess :P
Gothicteo skrev:På den ytan har jag varit med och arrat tornespel... Kolla när den är ledig och fall man måste boka!

Sedan bör vi kolla upp datum så att det inte krockar med massa andra träffar!
Om du sedan vill använda klubbens namn i träffen får vi diskutera i styrelsen när det börjar närma sig lite mer konkreta planer!
Ska göra detta! Du vet möjligtvis inte vart man ska vända sig?

Jag tänkte att detta skulle vara en träff för Svenska Volvo 7/900 klubben ja, spelar väl mig ingen större roll egentligen men jag tänkte det mest för att ge klubben lite publicitet, sen så är det ju i princip bara klubbmedlemmar som väntas dyka upp och jag har tänkt begränsa det till enbart 700 och 900. Så om klubben inte skulle vilja ha sitt namn på det så är det nog mest ett bakslag för klubben skulle jag tro!


MVH Jimmy

Användarvisningsbild
Marcus_89
Dags att bli medlem?
Inlägg: 6040
Blev medlem: 14 okt 2007, 20:07
Kör: Brett
Ort: Ljungby

Re: Intressekoll: Träff vid Varbergs fästning!

Inlägg av Marcus_89 »

Låter inte helt fel, hade varit skoj :D
Bild

Karlminator
Övningskörning
Inlägg: 181
Blev medlem: 13 okt 2008, 11:52
Kör: 945 Ltt
Ort: Markaryd

Re: Intressekoll: Träff vid Varbergs fästning!

Inlägg av Karlminator »

Räkna med mig, detta låter trevligt! :)
Bild

Användarvisningsbild
ToXtreme
Forumsnarkoman
Inlägg: 4147
Blev medlem: 20 jul 2006, 14:04
Kör: Red Ferdinand 740!
Ort: Kungsbacka/Onsala

Re: Intressekoll: Träff vid Varbergs fästning!

Inlägg av ToXtreme »

Låter skitbra!

Satt och räknade lite, och om man tar svar i tråden och svar över MSN så är vi nästan uppe i 20 bilar redan! Och då finns det säkerligen lika många bilar till att få med :)

Bulan
Van forumsanvändare
Inlägg: 1739
Blev medlem: 16 maj 2005, 22:15
Kör: V70RV70T5940T740T
Ort: Jämshög
Kontakt:

Re: Intressekoll: Träff vid Varbergs fästning!

Inlägg av Bulan »

Kan vi ta det måndag-ons så kan jag komma o ställa ut min vita pärla!

Den är så utrustad att den har 4 däck :o
Pannrum Racing - PRR
421hk@1.6bar, 6800rpm!!
SÖK FÖR HELVETE INNAN DU FRÅGAR!!!

Användarvisningsbild
ToXtreme
Forumsnarkoman
Inlägg: 4147
Blev medlem: 20 jul 2006, 14:04
Kör: Red Ferdinand 740!
Ort: Kungsbacka/Onsala

Re: Intressekoll: Träff vid Varbergs fästning!

Inlägg av ToXtreme »

Bulan skrev:Kan vi ta det måndag-ons så kan jag komma o ställa ut min vita pärla!

Den är så utrustad att den har 4 däck :o
Du kan inte på helger eller?

Ooh, fullutrustad med andra ord :)

Bear
Revisor
Inlägg: 3590
Blev medlem: 09 jan 2006, 15:32
Kör: 960 US. 850 T5 US.
Ort: Göteborg

Re: Intressekoll: Träff vid Varbergs fästning!

Inlägg av Bear »

Beroende på när träffen infaller och hur man jobbar så! Men är jag ledig så dyker jag gärna upp!

/Björn.
Volvo - Let your Swede out

Skriv svar