Vad tycker ni om Vallåkra?

Är du intresserad av att åka på träffar? Kolla då in här vad som skrivs om de träffar som finns att besöka.
Greensilver
Forumsfreak
Inlägg: 3217
Blev medlem: 20 apr 2003, 21:06
Ort: Sverige
Kontakt:

Vad tycker ni om Vallåkra?

Inlägg av Greensilver »

Förr i tiden var ju Vallåkra enbart en Volvoträff. Nuförtiden har det ju växt till ett sälj och reklamjippo där Albinsson och Sjöberg (FABAS - utgivarna av Bilsport) driver det hela i rent vinstintresse - och då passar man på att göra en \"alla märken välkomna\" träff. Ju mer folk ju mera pengar!



I all iver att tjäna pengar så har man missat något. Stämningen.

Den rätta stämningen kommer bara när en grupp människor med ett gemensamt intresse och gemensamma kunskaper/värderingar träffas.

Hur mycket gemensamt har en Volvo 740 bilbyggare med en Subaru Impreza plast påsättare?



Jag måste säga att det känns lite retligt att behöva gå förbi alla plastiga (och likadana) Subaru Impreza och Toyota Celica när man är där för att titta på Volvobilar.



En annan sak som jag retar mig på litegrann är de \"nyrika\" människor som köper en värstingbil från Volvo och passar på att beställa add-on kit så att detta monteras vid leveransservicen. Sen står dessa filurer sida vid sida med oss som kanske jobbat i 5-10 år med bilen för att få den i utställningsskick.



Vill man se bilar som Volvo byggt så kan man ju åka till närmsta bilhall.



Jag tror att Vallåkra hade varit trevligare om det bara hade varit Volvo och om hela jippot hade varit lite mindre kommersiellt.



Vad tycker ni?
Bild

jocke.lind
Forumsnarkoman
Inlägg: 4779
Blev medlem: 30 nov 2002, 14:32
Kör: 940
Ort: Kristianstad Medlemsnr: 144
Kontakt:

Inlägg av jocke.lind »

Jag håller med fullständigt....massa \"andra\" märken som man liksom inte bryr sig om. Men men....så länge där är fler volvo bilar än något annat bilmärke så får man va nöjd.



MVH jocke
Bild

SÅLD och numera skrotad av han jag sålde bilen till :( R.I.P! "940 turbo 98" http://www.volvo940turbo.dk" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.kristianstadstraffen.tk" onclick="window.open(this.href);return false;

Volvator
Forumsfreak
Inlägg: 3034
Blev medlem: 12 jan 2003, 23:03
Kör: BMW 530d-00
Ort: Mariestad
Kontakt:

Inlägg av Volvator »

Jag håller med till fullo...



MVH Fredde..
Bild
Mina Sponsorer: Hova.com / Däckia AB
Antal Bilar ägda: 313

Preak_16v
Uppkörning
Inlägg: 545
Blev medlem: 30 nov 2002, 19:43
Kontakt:

Inlägg av Preak_16v »

jag vet faktiskt inte hur de är där nere, har aldrig varit där.. men vi får se iår då hur de är

Volvator
Forumsfreak
Inlägg: 3034
Blev medlem: 12 jan 2003, 23:03
Kör: BMW 530d-00
Ort: Mariestad
Kontakt:

Inlägg av Volvator »

DÅ HAR DU MISSAT NÅT

men då sysnes vi där då?? då måste du väll fått dit neonet iallfall??



MVH Fredde..
Bild
Mina Sponsorer: Hova.com / Däckia AB
Antal Bilar ägda: 313

Användarvisningsbild
rAw
Färsk användare
Inlägg: 34
Blev medlem: 04 dec 2002, 20:47
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av rAw »

Håller med om att det var bättre förr när man höll till på idrottsplatsen...

Då fanns det ju även lite \"pilsnerhäckar\" som folk satt o festade i hela träffen igenom...ja det var tider det.. ;)
Trött på ris ras!

Kardanmannen
Forumsnarkoman
Inlägg: 4262
Blev medlem: 30 nov 2002, 08:59
Kör: 240CAB,965,744,
Ort: Mariestad
Kontakt:

Inlägg av Kardanmannen »

Håller med er. tycker det är trisst med folk som bara beställer, lämnar in och sen står och glänser på tex vallåkra. Medans sånna som vi. som lägger större delen av lönen på bilen så man inte ens har råd till vattnet man ska koka nudlarna i. och sen ligger på en garage uppfart i ösregn och kapar och modifierar...
Bild

Mer info om mina bilar här: http://www.garaget.org/Kardanmannen

Preak_16v
Uppkörning
Inlägg: 545
Blev medlem: 30 nov 2002, 19:43
Kontakt:

Re:

Inlägg av Preak_16v »

skrev:DÅ HAR DU MISSAT NÅT

men då sysnes vi där då?? då måste du väll fått dit neonet iallfall??



MVH Fredde..


ja själv klart syns vi där.. med neonet oxo

wk_740
Färsk användare
Inlägg: 54
Blev medlem: 30 nov 2002, 23:06
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av wk_740 »

Håller med....

På en volvo träff ska det bara vara volvo bilar å inga riskokare... :lol:
Bild

RoTe
Uppkörning
Inlägg: 663
Blev medlem: 30 nov 2002, 14:41
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av RoTe »

Synd att vallåkra är för långt bort. Jag åker inte 120 mil för att glo på lite volvos som man ser i bilsport veckan efter.
Volvo 244 GL -88 Etanoldriven

Volvo S70 2.5T -98

http://www.utryckning-uppsala.se/

niel
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2293
Blev medlem: 01 dec 2002, 05:00
Ort: Luleå

Inlägg av niel »

Jag har 150 mil till Vallåkra och ångrar definitivt inte att jag och polaren åkte ner i fjol. Blir garanterat Vallåkra i år också.



Eftersom jag inte var där när det var \"icke-komersiellt\" så kan jag varken uttala mig om det ena eller det andra. Däremot tycker jag att det är helt OK att det kommer dit andra märken än Volvo, så länge det är europeiska bilar. Dock är det ju värdelöst att folk kommer dit och ställer ut typ original BMW M3:or. Som om jag skulle ställa ut farsans V70 som är typ helt original...

PETER
Uppkörning
Inlägg: 734
Blev medlem: 30 nov 2002, 19:28
Ort: Trollhättan
Kontakt:

Inlägg av PETER »

Tycker också det var bättre på den tiden då träffen var vid idrottsplatsen. Träffen borde vara för endast volvo bilar. Ska det vara andra bilar kan dom vara på lördagen och lämna söndagen åt volvo
Skyline Racer

070-5579940

www.streetcars.se

Tiggger
Uppkörning
Inlägg: 867
Blev medlem: 04 dec 2002, 18:58
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av Tiggger »

Bättre att göra tvärt om =)
Bild_____Bild

960 2.0 16v TIC <------------------------>740GL (dock nu mer på skroten,tyvärr) R.I.P "pärlan"

----------------------------

Bounce To Hell, Bitch

Mattias83
Övningskörning
Inlägg: 156
Blev medlem: 19 dec 2002, 20:57
Ort: Hbg
Kontakt:

Inlägg av Mattias83 »

Kan väl hålla med om att vallåkra träffen inte alltid är så rolig.

Ofta så står där bilar som är helt orginal och inte ens skulle fått köra in på området. Tyvärr ställs det inga krav på bilarna och folk kör in bara för att få gratis inträde.

Detta tycker jag är det värsta. Sen att där står Subarus o massa annat mojs bryr jag mig inte om eftersom jag inte går och tittar på dom.

Det jag vill är att det ställs krav på bilarna. Finns ingen mening att gå o betala inträde för att glo på orginalbilar o gamla häckar.

Det står ofta finare bilar ute på parkeringen och då kan man ju fråga sig vad det är som försiggår?

Likväl är man där varje år. Far iväg på morgonen för att gå på swap meet o handla gamla grejor.

Att man ändå går varje år beror nog mest på att det inte tar mer än 15 minuter till vallåkra från där jag bor. Hade jag haft 50 mil att köra så hade jag gett fan i att åka.
Bild



Fina bilder på hemsidan. Ta en titt.

PETER
Uppkörning
Inlägg: 734
Blev medlem: 30 nov 2002, 19:28
Ort: Trollhättan
Kontakt:

Inlägg av PETER »

Vilken lyx att bo 15 min från träffen
Skyline Racer

070-5579940

www.streetcars.se

pierre
Dags att bli medlem?
Inlägg: 5100
Blev medlem: 30 nov 2002, 10:51
Ort: LINKÖPING
Kontakt:

Re:

Inlägg av pierre »

skrev:Vilken lyx att bo 15 min från träffen




Håller med dej
http://xs116.xs.to/xs116/07230/pierrekungen.jpg
BASSRACE 129.9 EN 3.A & 6:A PLATS I ESPL 2

Wirre740
Van forumsanvändare
Inlägg: 1292
Blev medlem: 30 jan 2003, 23:23
Kör: 960 3,0 24V -97
Ort: Hagfors
Kontakt:

Inlägg av Wirre740 »

Jag vet ju inte vad funktionärerna tänker med... men för två år sedan hyrde jag och två kompisar en Golf på Statoil i Uppsala för att vi ville åka ner och titta på Volvo bilarna... Tänkte parkera på vanliga parkeringen, men då står funktionärerna och vinkar in oss på området... i vår hyrbil... :roll: Då börjar man ju fundera lite...
240 Turbo -81, 960 3,0 -97, 245 DL -75, 245 DL -76, 245 GL -91, 940 Polar -95.

Skriv svar