SE-paketets tråd - Nya tider och ny bil

Alla projekt som inte är 7/900. Dvs allt från 850is till husrenoveringar och garagebyggen. ( Ja även fiater och japsar )
In The White
Moderator
Kör: Herrgårdsvagn
Kontakt:

Re: SE-paketets tråd - Nya tider

Inlägg av In The White »

Ja och hela torpeder UTAN rost börjar generellt bli ovanliga tyvärr! :(

När jag köpte min vita 945 fick jag gjort hel rostskyddsbehandligt på den hos Volvo.
Nu när vi hade torpeden av den för rutbyte kunnde jag bara konstatera att det verkligen
har hjälpt. Inte en rostfläck på torpeden, varken på utsida eller undersida som var
täckt med rostskyddsvax. :D

Användarvisningsbild
SEpaket
Van forumsanvändare
Kör: V60, 740, 854 & C70

Re: SE-paketets tråd - Nya tider

Inlägg av SEpaket »

Jo, det börjar ju bli ovanligt, men har inte givit upp hoppet än.

Så idag hände det. Snart 3 år och 7 736 mil fick vi ihop innan V60CCn och jag skildes åt. Det känns inte vemodigt, faktiskt. Jag har gott hopp om framtiden. Dock inte för den stackars bilen.

First picture:

Bild

Last picture:

Bild

Istället säger vi välkommen till den här nya trotjänaren.

Bild

XC70 D5 AWD 2014. En beprövad motor som har den bästa referensen man kan få, nämligen svenska polisen. 215 hästkrafter och all utrustning man kan behöva. Den har gått lite längre än V60n, men förlåtande nog kompenserar den med fyrhjulsdrift, snygg mörkblå lack och ljus skinninredning i gott skick. Har gått som tjänstebil åt delägaren till ett fastighetsbolag innan och är fullservad med komplett historik. Tror det kan bli riktigt bra.
I don't understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?
- Jeremy Clarkson

Användarvisningsbild
SEpaket
Van forumsanvändare

Re: SE-paketets tråd - Nya tider och ny bil

Inlägg av SEpaket »

Nu har jag och min XC70 varit kompisar sedan i fredags och jag är faktiskt väldigt nöjd. Bilen känns betydligt mer välbyggd än V60n och för att vara ett "panikköp" för att inte firman skulle stå stilla är den mer än väl godkänd.

Bild

Bild

Snygg inredning i ljust skinn med träpaneler. Matchar C70n i färger.

Bild

Det är detaljerna som gör det!

Bild

Såhär fint benutrymme har man bakom mig (1,88 lång)

Bild

Bagaget har 945-klass. Rymligt och dessutom ett trevligt hund-/lastgaller.

Bild

215 hästkrafters dieselturbo med fyrhjulsdrift och 6-stegad automat, snittförburkning såhär långt 0,67 l/mil. Helt okej siffror. V60n drog runt 0,6 l/mil vid samma förhållanden, då hade den trots allt 8-stegad automat, framhjulsdrift och 150 hästkrafter. Och vägde väl omkring 200 kilo mindre...

Planer för bilen

1, Toning/solfilm. Denna är helt klar och det blir varmt i bilen. Så det skall vi lägga på.
2, Extraljus fram och bak. "För att jag kan", men också för att det är praktiskt, särskilt extra backlampor har jag alltid velat ha. Fram får bilen hjälp av Hella Luminator 200 Xenon.
3, Montera bordit-hållare för surfplatta. Kommer styra navigation (som bilen tyvärr saknar) och musik via en surftplatta på instrumentpanelen kopplad via AUX.

Sedan börjar vi bli klara.

Cabben gick inte igenom besiktningen på grund av glapp i styrled höger fram. Styrleder båda sidor bytte jag i maj 2019. Redan slut, alltså. Jädra Mekonomen...
I don't understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?
- Jeremy Clarkson

In The White
Moderator
Kör: Herrgårdsvagn
Kontakt:

Inlägg av In The White »

Riktigt snygg! Gillare den beige inredningen.

Användarvisningsbild
SEpaket
Van forumsanvändare

Inlägg av SEpaket »

Tackar så mycket! Är riktigt nöjd.

Två kombis i solnedgången:

Bild
- Jeremy Clarkson

Skriv svar