rätt element till 945 1998?

Inredning, stötfångare, plåtjobb och lackering, plastpaneler, dörrsidor etc.
jesper13
Forumsnarkoman
Inlägg: 4221
Blev medlem: 03 feb 2003, 18:21
Ort: HÖÖR

rätt element till 945 1998?

Inlägg av jesper13 »

https://vparts.se/se/volvo-940/volvo-94 ... ed-ac.html

Är detta rätt element till en 945 1998 med ECC?
kör 945T aut och 945T man, 1998

In The White
Moderator
Inlägg: 20137
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: rätt element till 945 1998?

Inlägg av In The White »

Det BÖR ju vara det, men jag hade mejlat dom för att dubbelkolla.

Jag köpte en styrväxel där som det stod att det skulle vara till min bil, men den
passade inte och eftersom den blev provmonterad fick jag inte skicka tillbax den.

Morst
Forumsfreak
Inlägg: 3225
Blev medlem: 19 maj 2005, 19:16
Kör: Opel Omega 2,2 -02
Ort: Förorten till någons GLE

Re: rätt element till 945 1998?

Inlägg av Morst »

Jadå, det är rätt men jag vill passa på att ge ett litet utlåtande om ett snarlikt paket som jag i helgen monterade på min -94. Det värmepaketet jag fick tag på kom från Galwin (SRL) men ser exakt likadant ut som Vpartsmodellen. Tråkigt nog kan jag bara hitta en enda fördel med mitt nya paket och det är att det inte läcker glykol. Värmeeffekten är under all kritik, det tar jättelång tid innan det ens börjar komma någon värme och fläkten måste stå på full fart hur länge som helst för att det skall bli någon värme att tala om.

Bevisligen är det mycket dåligt både luft- och vattenflöde genom detta paketet så jag kommer att skicka iväg mitt gamla mässingspaket på omcellning vad det lider. Mitt råd är att du i allra första hand försöker få tag i ett friskt originalpaket eller cellar om ditt original. Det räcker att gavlarna är någorlunda hela och fina, cellpaket skall enligt flera firmor jag varit i kontakt med de senaste dagarna finnas, i vissa fall t.o.m. på deras hyllor!
Leg. garagehangaround - kan inte mecka själv men är intresserad och vill gärna lära mig, både i folks garage och på forumet!

jesper13
Forumsnarkoman
Inlägg: 4221
Blev medlem: 03 feb 2003, 18:21
Ort: HÖÖR

Re: rätt element till 945 1998?

Inlägg av jesper13 »

jag bytte till elementet från vparts och för mig funkar det bra. kanske något sämre luftflöde men värmen är ok. Det jag mest är betänksam över är plastgavlarna och plastanslutningarna på det nya. Plast är ju inte kännt för att hålla länge, tänker då på kylargavlarna också.

men men, nästa gång det blir byte gör jag det nog på halva tiden :)
kör 945T aut och 945T man, 1998

Skriv svar