Vilka mittarmstöd passar 740?

Inredning, stötfångare, plåtjobb och lackering, plastpaneler, dörrsidor etc.
romotobbe
Färsk användare
Inlägg: 53
Blev medlem: 22 maj 2012, 23:20
Kör: 740 GLE
Ort: Falkenberg

Vilka mittarmstöd passar 740?

Inlägg av romotobbe »

Vill gärna ha ett med mjuk ovandel, är det med integrerad mugghållare är det tacksamt men inte nödvändigt.
Har en 740 GLE 88:a.

Tacksam för tips.

Användarvisningsbild
Vita_Vargen
Webshopansvarig
Inlägg: 2208
Blev medlem: 16 feb 2011, 21:55
Kör: Många bilar
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Vilka mittarmstöd passar 740?

Inlägg av Vita_Vargen »

Vad jag vet finns det ju bara original modellen och den med mugghållare. Hårdheten är ungefär lika på dom två.
Du kan annars montera på ett armstöd från en 940(bolt on) eller från en 960(kräver att man byter "lådan" under med) dom borde vara lite mjukare.
Smiley missbrukare [tyst]

HenrikG
Sekreterare
Inlägg: 3431
Blev medlem: 10 mar 2003, 19:33
Kör: för lite..
Ort: Stockholm. Klubbens försäkringsansvarig för MHRF-försäkringen
Kontakt:

Re: Vilka mittarmstöd passar 740?

Inlägg av HenrikG »

Det finns ett mjukt armstöd som är likadant som "gamla" typen med mugghållare, fast utan själva mugghållaren.
Kanske lite väl svårt att få tag i och kanske lite onödigt om man vill ha mugghållare också, men den är lite mjukare faktiskt.
Bild
Invecklare
780 -90, 945 -98, 944 -91, 744 -88, 745 -88, XC70 -13, V60 -18

romotobbe
Färsk användare
Inlägg: 53
Blev medlem: 22 maj 2012, 23:20
Kör: 740 GLE
Ort: Falkenberg

Re: Vilka mittarmstöd passar 740?

Inlägg av romotobbe »

Tack Henrik, ska söka allt som kan passa. Gärna en kaffe i bilen, men viktigast är det är skönt för armen.

romotobbe
Färsk användare
Inlägg: 53
Blev medlem: 22 maj 2012, 23:20
Kör: 740 GLE
Ort: Falkenberg

Re: Vilka mittarmstöd passar 740?

Inlägg av romotobbe »

Har varit på Walters Bildelar, fanns inte nåt på Reservdelsbilen - alla bilar var tömda på armstöd.

Tacksam om någon kan säga mig vilka armstöd som passar, har läst att S/V70, 850, 940 passar - stämmer det?
Kommer nämligen beställa från Bildelsbasen isf och orkar inte beställa fel.

scania36
Övningskörning
Inlägg: 102
Blev medlem: 20 mar 2010, 21:32

Re: Vilka mittarmstöd passar 740?

Inlägg av scania36 »

romotobbe skrev:Har varit på Walters Bildelar, fanns inte nåt på Reservdelsbilen - alla bilar var tömda på armstöd.

Tacksam om någon kan säga mig vilka armstöd som passar, har läst att S/V70, 850, 940 passar - stämmer det?
Kommer nämligen beställa från Bildelsbasen isf och orkar inte beställa fel.
Det går att montera 850/v70 armstöd, passar bra, men man måste borra upp nya hål i armstödet för gångjärnet. Sen kommer inte låsningen passa i framkant, men är ganska stabilt ändå.

romotobbe
Färsk användare
Inlägg: 53
Blev medlem: 22 maj 2012, 23:20
Kör: 740 GLE
Ort: Falkenberg

Re: Vilka mittarmstöd passar 740?

Inlägg av romotobbe »

scania36 skrev:
romotobbe skrev:Har varit på Walters Bildelar, fanns inte nåt på Reservdelsbilen - alla bilar var tömda på armstöd.

Tacksam om någon kan säga mig vilka armstöd som passar, har läst att S/V70, 850, 940 passar - stämmer det?
Kommer nämligen beställa från Bildelsbasen isf och orkar inte beställa fel.
Det går att montera 850/v70 armstöd, passar bra, men man måste borra upp nya hål i armstödet för gångjärnet. Sen kommer inte låsningen passa i framkant, men är ganska stabilt ändå.
Tack, beställt från Vimmerby Bildemontering nu - hittade ett mörkgrått från en V70 med integrerad mugghållare i A skick. 350kr och kommer innnan helgen. Blir skönt.

romotobbe
Färsk användare
Inlägg: 53
Blev medlem: 22 maj 2012, 23:20
Kör: 740 GLE
Ort: Falkenberg

Re: Vilka mittarmstöd passar 740?

Inlägg av romotobbe »

Såhär bra blev det, grymt skönt för armen och gött med mugghållare.
Bilagor
V70 armstöd i 740
V70 armstöd i 740
740_05.jpg (203.39 KiB) Visad 4812 gånger

niroc1989
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2145
Blev medlem: 09 aug 2009, 20:41
Kör: Volvo
Ort: Västkusten

Re: Vilka mittarmstöd passar 740?

Inlägg av niroc1989 »

ser som sagt riktigt bra ut denna borde klistras denna tråden eller hamna under faqen
Bil jag gärna hade ägt en tidig Volvo 765 Turbo Intercooler.

Stavar som en kratta...

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Vilka mittarmstöd passar 740?

Inlägg av F_Pettersson »

donic1989 skrev:ser som sagt riktigt bra ut denna borde klistras denna tråden eller hamna under faqen

ser bra ut men lättast är ju att byta ut hela insatsen i mitten för det armstödet för då funkar ju låsningen som den ska också.

Så just detta bara byta "armstödet" tycker jag itne ska ligga i faq för göra 2 nya hål kan väl alla ;)
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

niroc1989
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2145
Blev medlem: 09 aug 2009, 20:41
Kör: Volvo
Ort: Västkusten

Re: Vilka mittarmstöd passar 740?

Inlägg av niroc1989 »

hehe jo men inte alla som har koll vilka armstöd som passa mest det jag menade sen tja låsningen fungerar ju inge vidare endå kan man ju skippa har aldrig haft det på min vart trasig sen ja köpte den men tycker locket ligger stabilt endå men visst kan man byta insatsen i mitten...
Bil jag gärna hade ägt en tidig Volvo 765 Turbo Intercooler.

Stavar som en kratta...

romotobbe
Färsk användare
Inlägg: 53
Blev medlem: 22 maj 2012, 23:20
Kör: 740 GLE
Ort: Falkenberg

Re: Vilka mittarmstöd passar 740?

Inlägg av romotobbe »

donic1989 skrev:hehe jo men inte alla som har koll vilka armstöd som passa mest det jag menade sen tja låsningen fungerar ju inge vidare endå kan man ju skippa har aldrig haft det på min vart trasig sen ja köpte den men tycker locket ligger stabilt endå men visst kan man byta insatsen i mitten...
Ligger hur bra som helst, är man petig kan man sätta dit magnet-tejp t ex. Känns väldigt overkill att byta allt för lockets skull....

niroc1989
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2145
Blev medlem: 09 aug 2009, 20:41
Kör: Volvo
Ort: Västkusten

Re: Vilka mittarmstöd passar 740?

Inlägg av niroc1989 »

hehe fått tag på ett ifrån en v70 nu :) dock måste jag skruvat i hålen fel eller något mitt hamna snett :/.. samt att det tar i passagerarstolen som om den var för nära ni har inga bilder på era hål ni gjort så den passar? mvh dino får försöka rätta till det annars...
Bil jag gärna hade ägt en tidig Volvo 765 Turbo Intercooler.

Stavar som en kratta...

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Vilka mittarmstöd passar 740?

Inlägg av F_Pettersson »

Hålen ska du väl i stort sett skruva lite ovanför dem gamla bara. tror du fått dina hål snea så gör om gör rätt så kommer de bli lysande :) Kan värma dej med att jag gjorde så också på mitt första armstöd jag hade ;)
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

niroc1989
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2145
Blev medlem: 09 aug 2009, 20:41
Kör: Volvo
Ort: Västkusten

Re: Vilka mittarmstöd passar 740?

Inlägg av niroc1989 »

oki aja jo får la pröva göra hål igen men känns endå som att passagerarstolen är närmare mitten än förarstolen men kanske är så :P... hehe kan inte sätta armstödet rakt utan närmare förarstolen hamnar itne mitt på mittkonsollen :S utan lite utanför men bara utseende det sitter ju bra nu :) hehe perfekt snett i läge som gör att man kan lägga armen mest för utseendet jag störde mig på det :P...
Bil jag gärna hade ägt en tidig Volvo 765 Turbo Intercooler.

Stavar som en kratta...

Användarvisningsbild
F_Pettersson
Forumsfreak
Inlägg: 3819
Blev medlem: 29 apr 2007, 18:10
Kör: Volvo v70 2,5t
Ort: Trollhättan

Re: Vilka mittarmstöd passar 740?

Inlägg av F_Pettersson »

donic1989 skrev:oki aja jo får la pröva göra hål igen men känns endå som att passagerarstolen är närmare mitten än förarstolen men kanske är så :P... hehe kan inte sätta armstödet rakt utan närmare förarstolen hamnar itne mitt på mittkonsollen :S utan lite utanför men bara utseende det sitter ju bra nu :) hehe perfekt snett i läge som gör att man kan lägga armen mest för utseendet jag störde mig på det :P...

Då är nog din stol skev eller mittkonsollen som är skev om den sitter rakt på.Troligen stolen då.
Streetracer - A life without racing is no life at all

If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling

niroc1989
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2145
Blev medlem: 09 aug 2009, 20:41
Kör: Volvo
Ort: Västkusten

Re: Vilka mittarmstöd passar 740?

Inlägg av niroc1989 »

mm antagligen eller så sitter man för långt fram :P hehe får prova dra bak stolen lite mer men hur fan kan den bli så skev då den är ju rak i skenorna :S aja får kika vidare :P fungerar ju som d är nu med :P...
Bil jag gärna hade ägt en tidig Volvo 765 Turbo Intercooler.

Stavar som en kratta...

einar-
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 3722
Blev medlem: 21 mar 2011, 11:30
Kör: 745 GLE -88a
Ort: Dala-Järna

Re: Vilka mittarmstöd passar 740?

Inlägg av einar- »

Mittkonsollen går att justera i sidled. Släpp skruvarna i botten av facket och knuffa rätt den bara :)
Vem fan behöver turbo när det finns träskor

passos
Färsk användare
Inlägg: 16
Blev medlem: 28 jul 2008, 20:37

Re: Vilka mittarmstöd passar 740?

Inlägg av passos »

romotobbe skrev:Såhär bra blev det, grymt skönt för armen och gött med mugghållare.
hehe.. så hade jag det i min gamla 740 gle [thum]

Skriv svar