Tips på Rengörningsmedel för inredning

Inredning, stötfångare, plåtjobb och lackering, plastpaneler, dörrsidor etc.
HX55
Färsk användare
Inlägg: 35
Blev medlem: 20 maj 2011, 23:30
Kör: Volvo
Ort: Stockholm

Tips på Rengörningsmedel för inredning

Inlägg av HX55 »

Jag söker ett bra medel för rengöring av inredningen, ska helst vara skummliknande konsistens och ska ta bort smutsen efteråt. Inget äckligt och dåligt "Vinylshine" vill jag ha som svar. Jag har haft en flaska "Skummtvätt" för flera år sedan som va äckligt bra, hette "Flash" någonting (nej inte sådant man köper i butik)
Medlet ska vara till min firmabil då den är lite skitig då man inte är helt ren när man åker med den varje dag :roll:
Priset spelar ingen roll, bara det inte är biltema..
Volvo 240T6 678HK/806NM

Hesselgren
Moderator
Inlägg: 19505
Blev medlem: 21 apr 2005, 21:50
Ort: Stockholm

Re: Tips på Rengörningsmedel för inredning

Inlägg av Hesselgren »

SGA i ulvsunda http://www.sga-ab.se/" onclick="window.open(this.href);return false; dom säljer auto glym. i deras sortiment finns en trevlig inredningstvätt som jag använt endel med perfekt resultat. ger ingen äcklig glans som just "turtle vinylshine" å liknande.

bror å jag rekondade hans äckliga kangoo med sånt å det blev grym skillnad..

jag har även fått bort röklukt ur en bil med den.

Joppe_Johndeere
Övningskörning
Inlägg: 197
Blev medlem: 14 feb 2011, 19:52

Re: Tips på Rengörningsmedel för inredning

Inlägg av Joppe_Johndeere »

Jag använder nästan bara grönsopa och vatten. Det ger även en frisk doft i bilen och meningen med luktgranen är plötsligt borta.

Jag har provat en hel uppsjö av medel för inredning (plastdetaljer), men det bästa ja någonsin använt är just grönsopa och vatten... Det är dessutom billigt, en flaska bör räcka till din bils livslängd... förutsatt att du inte tvättar inredningen var dag.
Bruksbil - Volvo 740 GLT 16v Automat 1990
Sommarbil - Volvo 240 GL 1992 "The Chrome Edition"
Bruksbil - Volvo 740 GLT 16v Automat 1988

http://www.garaget.org/Joppe_Johndeere

Skriv svar