Jaa det har varit uppe några gånger förut Men jag har sökt lite, utan att få något riktigt svar. Ska byta skivorna fram, så jag tänkte om jag skulle köpa fjäderspännare och kapa två varv på fjädrarna på samma gång.
1. Hur mycket ska man skruva åt fjäderspännarna?
2. Är det lagligt att kapa två varv utan att fästa dem på något vis?
Mmm fram är 2 varv inge problem, men bak kommer du behöva slangklämmor eller dylikt att klämma ihop fjädern med själva hållaren, bara så inte fjädern flyger ut när du tex lyfter bilen med domkraft
Shift skrev:Så då var det fixat! Fast bara fram än så länge, bak blir nog om någon vecka. Köpte fjäderspännare på Biltema och kapade två varv till att börja med.
Jag körde 1 varv fram o 2 bak, blev perfekt, lutar liiite framåt.
Tänk på att bes. kan vara kinkiga även om man spänner fast fjädern med slangklämma.
Shift skrev:Så då var det fixat! Fast bara fram än så länge, bak blir nog om någon vecka. Köpte fjäderspännare på Biltema och kapade två varv till att börja med.
Jag körde 1 varv fram o 2 bak, blev perfekt, lutar liiite framåt.
Tänk på att bes. kan vara kinkiga även om man spänner fast fjädern med slangklämma.
Men mina fjädrar trycker på som fan trots att man har hissat upp den högt, så det borde väl godkännas?
1 varv framåt och 2 bak och bilen lutar framåt? Tyckar att man borde kapa 2 varv fram och 1 varvn bak för att det ska luta plus att själv så anser jag att flera 740 ser ut som dem är högre fram orginal.
Så om jag kapar 2 varv fram o 1 varv bak så kommer bilen luta som f-n?