Lacka backspeglar och lister

Inredning, stötfångare, plåtjobb och lackering, plastpaneler, dörrsidor etc.
Originalet
Van forumsanvändare
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 mar 2004, 23:35
Ort: Axvall

Lacka backspeglar och lister

Inlägg av Originalet »

Såg att det backspeglarna sitter i ser bra risigt ut, så jag tänkte lacka om det blank svart, men samtidigt lacka om spegeln blank svart (är lite vita märken på den). Är det bara slipa lite och spraya på färg och klarlack eller?



Sen tänkte jag att man kanske kunde göra samma sak med sidolisterna, lacka dom med svart färg och klarlacka dom. Eller om det kanske räcker att putsa upp dom och klarlacka dom. Så det blir blankare och snyggare.

Thomas_7i
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2345
Blev medlem: 14 mar 2005, 11:11
Kör: Citroen C3 II
Ort: Bålsta

Re: Lacka backspeglar och lister

Inlägg av Thomas_7i »

Originalet skrev:Såg att det backspeglarna sitter i ser bra risigt ut, så jag tänkte lacka om det blank svart, men samtidigt lacka om spegeln blank svart (är lite vita märken på den). Är det bara slipa lite och spraya på färg och klarlack eller?



Sen tänkte jag att man kanske kunde göra samma sak med sidolisterna, lacka dom med svart färg och klarlacka dom. Eller om det kanske räcker att putsa upp dom och klarlacka dom. Så det blir blankare och snyggare.


Innan du ger dig på o lacka så testa köp Armor All Vinyl Wipes. Små trasor som fräshar upp plast, fungerade sketabra på min bil.



MvH Thomas

ThaSaint
Moderator
Inlägg: 14489
Blev medlem: 30 nov 2002, 20:01
Kör: För fort.
Ort: Luleå Medlemsnummer 2
Kontakt:

Inlägg av ThaSaint »

eller något som heter 'black crome' .. kommer inte ihåg tilverkaren, finns på de flesta okq8-mackar, är som svart ketchup ungefär som man gnuggar in :D



//Erik
Audi 2010. Camaro 1970
Jag jobbar med skiten, så vad vet jag?

Originalet
Van forumsanvändare
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 mar 2004, 23:35
Ort: Axvall

Re: Lacka backspeglar och lister

Inlägg av Originalet »

Thomas_7i skrev:
Originalet skrev:Såg att det backspeglarna sitter i ser bra risigt ut, så jag tänkte lacka om det blank svart, men samtidigt lacka om spegeln blank svart (är lite vita märken på den). Är det bara slipa lite och spraya på färg och klarlack eller?



Sen tänkte jag att man kanske kunde göra samma sak med sidolisterna, lacka dom med svart färg och klarlacka dom. Eller om det kanske räcker att putsa upp dom och klarlacka dom. Så det blir blankare och snyggare.


Innan du ger dig på o lacka så testa köp Armor All Vinyl Wipes. Små trasor som fräshar upp plast, fungerade sketabra på min bil.



MvH Thomas


På backspeglarna är det ingen ide. Fästet släpper färgen på och på själva spegeln har någon tidigare ägare varit imot någon vit bil så den är lite ful.



Men listerna går ju göra så på, men jag tänkte mest att de kanske håller sig fina bättre om man klarlackar dom.

Thomas_7i
Svart bälte i SÖK!
Inlägg: 2345
Blev medlem: 14 mar 2005, 11:11
Kör: Citroen C3 II
Ort: Bålsta

Re: Lacka backspeglar och lister

Inlägg av Thomas_7i »

Originalet skrev:
Thomas_7i skrev:
Originalet skrev:Såg att det backspeglarna sitter i ser bra risigt ut, så jag tänkte lacka om det blank svart, men samtidigt lacka om spegeln blank svart (är lite vita märken på den). Är det bara slipa lite och spraya på färg och klarlack eller?



Sen tänkte jag att man kanske kunde göra samma sak med sidolisterna, lacka dom med svart färg och klarlacka dom. Eller om det kanske räcker att putsa upp dom och klarlacka dom. Så det blir blankare och snyggare.


Innan du ger dig på o lacka så testa köp Armor All Vinyl Wipes. Små trasor som fräshar upp plast, fungerade sketabra på min bil.



MvH Thomas


På backspeglarna är det ingen ide. Fästet släpper färgen på och på själva spegeln har någon tidigare ägare varit imot någon vit bil så den är lite ful.



Men listerna går ju göra så på, men jag tänkte mest att de kanske håller sig fina bättre om man klarlackar dom.


Möjligt att du har rätt i att det håller bättre, men ett tips är att försöka få tag i typ EN list från en annan bil och testa lacka på den innan du förstör på din egen bil. :)



MvH Thomas

oskar
Övningskörning
Inlägg: 106
Blev medlem: 31 okt 2004, 23:07
Ort: Ingelstad

Inlägg av oskar »

ThaSaint skrev:eller något som heter 'black crome' .. kommer inte ihåg tilverkaren, finns på de flesta okq8-mackar, är som svart ketchup ungefär som man gnuggar in :D



//Erik




fungerar det där black crome på risiga kofångare också?
Glider på en (K)räkmacka

Originalet
Van forumsanvändare
Inlägg: 1054
Blev medlem: 14 mar 2004, 23:35
Ort: Axvall

Inlägg av Originalet »

Tror nog jag skiter i sidolisterna, blir till att smörja in dom istället imellanåt.

Men speglarna, hur tar man loss dom? Försökte lossa kåpan på insidan men den man ställer in med sitter ju fast så man inte får isär det.

White Devil
Uppkörning
Inlägg: 433
Blev medlem: 17 apr 2003, 01:00
Ort: Norge
Kontakt:

Inlägg av White Devil »

ThaSaint skrev:eller något som heter 'black crome' .. kommer inte ihåg tilverkaren, finns på de flesta okq8-mackar, är som svart ketchup ungefär som man gnuggar in :D



//Erik


Turtle Wax som tilverkar "Black Chrome"..



(http://www.bilxtra.no/vendor/42/default ... 50&uid=155)



Fungerar på all svart vinyl/plast/gummi.. Måste helst inte anvendast på material som inte e svart..
Bild

Read my lips: 2fast4u

Skriv svar