Plastade mätarhållare i A stolpe idag.

Inredning, stötfångare, plåtjobb och lackering, plastpaneler, dörrsidor etc.
Mikael
Övningskörning
Inlägg: 222
Blev medlem: 07 feb 2003, 17:58
Ort: Norrköping
Kontakt:

Plastade mätarhållare i A stolpe idag.

Inlägg av Mikael »

Yes.. äntligen fick man lite tid över till ens egen bil så det första som ja hade planerat va o flytta plats på turbotrycksmätaren i bilen.. den satt här förut, vid luftintaget på vänstersida..



Bild



O där så såg man inte den ordentligt o så tycker ja att det är snyggare o ha den i A stolpen istället så ja tog lite bilder på vägen ifall nån är sugen på göra likadant :)



Ja använde mig utav mätarhållaren som ja hade i bilen redan o kapade till den i bakkant så ja fick till den rätta vinkeln som ja ville ha.. När ja va nöjd med det så va det dags o börja spackla... ja la på lite spackel på den delen av mätarhuset som skulle ligga emot stolpen o innan ja tröck dit den på plats ordentligt så kollade ja exakt var ja ville ha den, sen va det bara o trycka dit den o sitta o hålla ett tag tills glasfiberspacklet börja härda..



När spacklet hade härdat ordentligt så va det dags o plocka bort A stolpen o börja blanda till ordentligt med spackel för nu skulle formerna börja byggas :)



På med massor av glasfiberspackel, gärna lite för mycke så det finns lite o slipa i o när det har torkat så slipar man av det så som man vill ha det o sen på med finspackel...



Bild



Bild



Bild



Sen när det är slipat o klart så gäller det ju o få till den där strukturytan som är från början så ja la på ett par varv med Bodyspray, använd gärna en sån bodyspray som torkar fort o är övermålningsbar :)

O det vart faktiskt bra tycker jag..

Efter det så va ja nog lite för noga som la på en grund färg på hela stoplen men det är bara för o gardera mig mot resningar o dyl..



Bild



Bild



Bild



Jaa.. sen va det provmontering av stoplen som är kvar innan ja ska lacka stoplen i en kulör som är lik den färg som är på stolpen från börja då men det får ske i morgon eftersom inget hade öppet idag :(



Så vad tycks än så länge??



Bild



Bild



Bild



Rätt nöjd faktiskt :) :)



Mvh M

Användarvisningsbild
metalboy
Färsk användare
Inlägg: 10
Blev medlem: 21 aug 2003, 16:36
Ort: Upplands Väsby

Inlägg av metalboy »

Så jävla snyggt!!!

jocke.lind
Forumsnarkoman
Inlägg: 4779
Blev medlem: 30 nov 2002, 14:32
Kör: 940
Ort: Kristianstad Medlemsnr: 144
Kontakt:

Inlägg av jocke.lind »

Kanon det där
Bild

SÅLD och numera skrotad av han jag sålde bilen till :( R.I.P! "940 turbo 98" http://www.volvo940turbo.dk" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.kristianstadstraffen.tk" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
VOLVOMANNEN
Van forumsanvändare
Inlägg: 1703
Blev medlem: 05 dec 2002, 17:58
Ort: Tjörn
Kontakt:

Inlägg av VOLVOMANNEN »

Snyggt!!!! :wink: Det är jobbigt å tråkigt att slipa :|
Bild
----------Volvo 240------------------BMW 523------------ 940 Kameleont Till Salu

Juppo
Van forumsanvändare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 28 dec 2003, 17:11
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Juppo »

Jag tycker det helt klart bra, smart att fixa lite struktur så syns det ju inte lika mycket om man missar lite med slipningen.
--Daniel Carlsson--

Användarvisningsbild
adde.k
Uppkörning
Inlägg: 514
Blev medlem: 30 aug 2004, 23:32
Ort: Östhammar
Kontakt:

Inlägg av adde.k »

en sån där vill jag ha :)
Bild

Volvo 940 Turbo -92

Rikard
Uppkörning
Inlägg: 570
Blev medlem: 10 jan 2004, 10:51
Ort: kista/stockholm

Inlägg av Rikard »

det där blev ju skit bra!!



M.V.H

Rikard 8)
Bild

VOLVO 740 GLT 16V-88.SÅLD

volvoV70 2,5T AWD

ewi
Uppkörning
Inlägg: 567
Blev medlem: 10 okt 2003, 14:16
Ort: Kinna
Kontakt:

Inlägg av ewi »

snygt gjort det där :D
http://www.garaget.org/?car=17593

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

MYM
Övningskörning
Inlägg: 282
Blev medlem: 29 jul 2003, 11:56

Inlägg av MYM »

Riktigt proffsigt gjort !

940_Henke
Färsk användare
Inlägg: 27
Blev medlem: 07 sep 2004, 11:37
Ort: Örebro

Inlägg av 940_Henke »

kan bara säga fy faan va snyggt de bleeeev..
940 me 245:er hmm snuten gilla de inte..

tedde
Övningskörning
Inlägg: 167
Blev medlem: 06 okt 2004, 15:31
Kör: 945 LTT

Inlägg av tedde »

skit bra gjort :D

VolvoDanne
Dags att bli medlem?
Inlägg: 5678
Blev medlem: 23 maj 2004, 14:47
Kör: Camaro IrocZ -87
Ort: Skövde Nuvarande Bilar: 960 US spec -95,"Valbo 762TIC" -84, 744TIC -85, 480ES -87
Kontakt:

Inlägg av VolvoDanne »

det blev skitsnyggt!! :D
Bild
V8 och Jänkejärn is the shit!

pierre
Dags att bli medlem?
Inlägg: 5100
Blev medlem: 30 nov 2002, 10:51
Ort: LINKÖPING
Kontakt:

Inlägg av pierre »

adde.k skrev:en sån där vill jag ha :)


He he he bygg en :D :D :D
http://xs116.xs.to/xs116/07230/pierrekungen.jpg
BASSRACE 129.9 EN 3.A & 6:A PLATS I ESPL 2

Kardanmannen
Forumsnarkoman
Inlägg: 4262
Blev medlem: 30 nov 2002, 08:59
Kör: 240CAB,965,744,
Ort: Mariestad
Kontakt:

Inlägg av Kardanmannen »

blev juh kanon bra det där! smart att använda body som struktur färg! aldrig haft en tanke på det.
Bild

Mer info om mina bilar här: http://www.garaget.org/Kardanmannen

Mikael
Övningskörning
Inlägg: 222
Blev medlem: 07 feb 2003, 17:58
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Mikael »

Kardanmannen skrev:blev juh kanon bra det där! smart att använda body som struktur färg! aldrig haft en tanke på det.


:lol:

sleeper
Övningskörning
Inlägg: 180
Blev medlem: 04 aug 2003, 14:41

Inlägg av sleeper »

va e body?
945 LTT -96

Juppo
Van forumsanvändare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 28 dec 2003, 17:11
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Juppo »

sleeper skrev:va e body?


Ett rostskydds medel som är slagtåligt (stenskott mm), som man har på tex trösklar mm, som till skilnad från vanlig underredsmassa går att lackaöver
--Daniel Carlsson--

void
Övningskörning
Inlägg: 139
Blev medlem: 27 maj 2003, 09:36
Ort: Piteå

Inlägg av void »

Perfekt att lacka lister med... är som lite segt så det flagnar inte...

volvo960
Övningskörning
Inlägg: 159
Blev medlem: 09 okt 2003, 23:08
Ort: hestra
Kontakt:

Inlägg av volvo960 »

snyggt gjort det där,gjorde likadant med mina diskanter i min 740 fast inte lika långt ut då,dom va mer insänkta.....

blir lite tråkigt om man ska in med nåt i stolparna på 960in bara då det är tyg klätt där :?
Förr: 240DL -84, 740GL -86

Nu: 960 2.5E -96

Bild

Kardanmannen
Forumsnarkoman
Inlägg: 4262
Blev medlem: 30 nov 2002, 08:59
Kör: 240CAB,965,744,
Ort: Mariestad
Kontakt:

Inlägg av Kardanmannen »

jag försökte sänka in mina diskanter i min 960, lögn i h-vete. det är liiiite trångt där bakom, isf hade man fått göra nån distans så dom kom ut en bit, men då är juh hela momentet med att fälla in dom bortblåst...
Bild

Mer info om mina bilar här: http://www.garaget.org/Kardanmannen

Användarvisningsbild
Turbo-Mupp
Forumsfreak
Inlägg: 3428
Blev medlem: 01 feb 2003, 00:08
Kör: 740

Re: Plastade mätarhållare i A stolpe idag.

Inlägg av Turbo-Mupp »

mikael i norrk skrev:Yes.. äntligen fick man lite tid över till ens egen bil så det första som ja hade planerat va o flytta plats på turbotrycksmätaren i bilen.. den satt här förut, vid luftintaget på vänstersida..



Bild



O där så såg man inte den ordentligt o så tycker ja att det är snyggare o ha den i A stolpen istället så ja tog lite bilder på vägen ifall nån är sugen på göra likadant :)



Ja använde mig utav mätarhållaren som ja hade i bilen redan o kapade till den i bakkant så ja fick till den rätta vinkeln som ja ville ha.. När ja va nöjd med det så va det dags o börja spackla... ja la på lite spackel på den delen av mätarhuset som skulle ligga emot stolpen o innan ja tröck dit den på plats ordentligt så kollade ja exakt var ja ville ha den, sen va det bara o trycka dit den o sitta o hålla ett tag tills glasfiberspacklet börja härda..



När spacklet hade härdat ordentligt så va det dags o plocka bort A stolpen o börja blanda till ordentligt med spackel för nu skulle formerna börja byggas :)



På med massor av glasfiberspackel, gärna lite för mycke så det finns lite o slipa i o när det har torkat så slipar man av det så som man vill ha det o sen på med finspackel...



Bild



Bild



Bild



Sen när det är slipat o klart så gäller det ju o få till den där strukturytan som är från början så ja la på ett par varv med Bodyspray, använd gärna en sån bodyspray som torkar fort o är övermålningsbar :)

O det vart faktiskt bra tycker jag..

Efter det så va ja nog lite för noga som la på en grund färg på hela stoplen men det är bara för o gardera mig mot resningar o dyl..



Bild



Bild



Bild



Jaa.. sen va det provmontering av stoplen som är kvar innan ja ska lacka stoplen i en kulör som är lik den färg som är på stolpen från börja då men det får ske i morgon eftersom inget hade öppet idag :(



Så vad tycks än så länge??



Bild



Bild



Bild



Rätt nöjd faktiskt :) :)



Mvh M


Vill du tillverka i den blå plasten som blå 740 har, med plats för 3st mätare? (Batteri, Oljetryck och Econometer) Vad kostar det då?
"Are you a mexi-can, or a mexi-can´t?"

Användarvisningsbild
Domino
V O L V O G U D
Inlägg: 19439
Blev medlem: 16 jan 2004, 20:19
Ort: Önum (Vara) Medlemsnummer:58 Bygger:Volvo 740 16v Kör:Volvo 740 16v Tävlar:Volvo 142
Kontakt:

Inlägg av Domino »

var köper du sådan bodyspray?

har plastat upp ett antal stolpar nu men inte orkat göra dem "mönstrade" sålde de 2 första men har en kvar som jag tänkte ha själv.
Bild

Det som inte finns går att bygga (men använd skyddsglasögon)

ThaSaint
Moderator
Inlägg: 14489
Blev medlem: 30 nov 2002, 20:01
Kör: För fort.
Ort: Luleå Medlemsnummer 2
Kontakt:

Inlägg av ThaSaint »

Bodyspray typ Carosol ger en icke-slät yta, finns på närmsta välsorterade mack.



//Erik
Audi 2010. Camaro 1970
Jag jobbar med skiten, så vad vet jag?

Skriv svar