Takvinge 945

Inredning, stötfångare, plåtjobb och lackering, plastpaneler, dörrsidor etc.
Lehto
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 941
Blev medlem: 08 maj 2015, 17:23
Kör: Volvo 940
Ort: Västerås

Takvinge 945

Inlägg av Lehto »

Tjenare

Har fått tag på en takvinge till en 945, undrar däremot om det finns något volvo original nummer på denna vinge. Har letat i katalogen utan att hitta.

Undrar också om det finns någon monteringssats till denna, hittade några gamla trådar som sa att det fanns att köpa via volvo men hittar inget artnr på det heller.
Sen undrar jag även om någon vet om det går att hitta nytt bromsljus för vingen? Det sitter ett bromsljus i nu men den är väldigt sliten å ser allmänt inte så schysst ut.

Tack på förhand.
940 Turbo brukis: Bild

viktuor
Färsk användare
Inlägg: 57
Blev medlem: 28 jan 2015, 14:20
Kör: Volvo 740 GL
Ort: Järfälla

Re: Takvinge 945

Inlägg av viktuor »

Hallå där,

Monteringssats är jag osäker på.

Behöver du bromsljus hittar du det här:
https://vparts.se/se/volvo-940/styling/ ... 80701.html

// Viktor

In The White
Moderator
Inlägg: 20137
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Takvinge 945

Inlägg av In The White »

Lehto skrev:
24 jan 2023, 23:56
Tjenare

Har fått tag på en takvinge till en 945, undrar däremot om det finns något volvo original nummer på denna vinge. Har letat i katalogen utan att hitta.

Undrar också om det finns någon monteringssats till denna, hittade några gamla trådar som sa att det fanns att köpa via volvo men hittar inget artnr på det heller.
Sen undrar jag även om någon vet om det går att hitta nytt bromsljus för vingen? Det sitter ett bromsljus i nu men den är väldigt sliten å ser allmänt inte så schysst ut.

Tack på förhand.
Monteringssats kan nog bli svårt?
När jag skulle ha tag på monteringssats till addonspoilern ringde jag till Volvo
Personvagnar och fick snacka med en som var insatt i detta. Satsen hade utgått,
men han skickade en ritning med måtten på grejerna så jag själv kunde tillverka.

Lehto
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 941
Blev medlem: 08 maj 2015, 17:23
Kör: Volvo 940
Ort: Västerås

Re: Takvinge 945

Inlägg av Lehto »

viktuor skrev:
24 jan 2023, 23:59
Hallå där,

Monteringssats är jag osäker på.

Behöver du bromsljus hittar du det här:
https://vparts.se/se/volvo-940/styling/ ... 80701.html

// Viktor
Tack så mycket! En sån ska jag köpa!
In The White skrev:
25 jan 2023, 09:07
Lehto skrev:
24 jan 2023, 23:56
Tjenare

Har fått tag på en takvinge till en 945, undrar däremot om det finns något volvo original nummer på denna vinge. Har letat i katalogen utan att hitta.

Undrar också om det finns någon monteringssats till denna, hittade några gamla trådar som sa att det fanns att köpa via volvo men hittar inget artnr på det heller.
Sen undrar jag även om någon vet om det går att hitta nytt bromsljus för vingen? Det sitter ett bromsljus i nu men den är väldigt sliten å ser allmänt inte så schysst ut.

Tack på förhand.
Monteringssats kan nog bli svårt?
När jag skulle ha tag på monteringssats till addonspoilern ringde jag till Volvo
Personvagnar och fick snacka med en som var insatt i detta. Satsen hade utgått,
men han skickade en ritning med måtten på grejerna så jag själv kunde tillverka.
Mm gissar också att allt har utgått, men alltid trevligt att ha original nummer på grejerna för då är det enklare att googla och kanske hitta nått eftermarknads eller bara bilder på hur det faktiskt såg ut. Känns just nu omöjligt att ens hitta en bild på monteringssatsen...
940 Turbo brukis: Bild

In The White
Moderator
Inlägg: 20137
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Takvinge 945

Inlägg av In The White »

Lehto skrev:
25 jan 2023, 17:10

Mm gissar också att allt har utgått, men alltid trevligt att ha original nummer på grejerna för då är det enklare att googla och kanske hitta nått eftermarknads eller bara bilder på hur det faktiskt såg ut. Känns just nu omöjligt att ens hitta en bild på monteringssatsen...
Vet att jag sett bilder och instruktion på monteringen för inte så längesedan, minns
dock inte var...

Lehto
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 941
Blev medlem: 08 maj 2015, 17:23
Kör: Volvo 940
Ort: Västerås

Re: Takvinge 945

Inlägg av Lehto »

In The White skrev:
25 jan 2023, 17:33
Lehto skrev:
25 jan 2023, 17:10

Mm gissar också att allt har utgått, men alltid trevligt att ha original nummer på grejerna för då är det enklare att googla och kanske hitta nått eftermarknads eller bara bilder på hur det faktiskt såg ut. Känns just nu omöjligt att ens hitta en bild på monteringssatsen...
Vet att jag sett bilder och instruktion på monteringen för inte så längesedan, minns
dock inte var...
Skulle du springa på det igen får du gärna posta infon här.
940 Turbo brukis: Bild

In The White
Moderator
Inlägg: 20137
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Takvinge 945

Inlägg av In The White »

Lehto skrev:
26 jan 2023, 08:39
In The White skrev:
25 jan 2023, 17:33
Lehto skrev:
25 jan 2023, 17:10

Mm gissar också att allt har utgått, men alltid trevligt att ha original nummer på grejerna för då är det enklare att googla och kanske hitta nått eftermarknads eller bara bilder på hur det faktiskt såg ut. Känns just nu omöjligt att ens hitta en bild på monteringssatsen...
Vet att jag sett bilder och instruktion på monteringen för inte så längesedan, minns
dock inte var...
Skulle du springa på det igen får du gärna posta infon här.
Absolut! [thum]

Användarvisningsbild
Hundibil
Färsk användare
Inlägg: 20
Blev medlem: 03 sep 2021, 14:18
Kör: Volvo 945 ”Tikko”
Ort: Stockholm

Re: Takvinge 945

Inlägg av Hundibil »

Hoppas det är okej att jag slänger ut en fråga i tråden. Tänkte höra om det är det någon som möjligtvis har original monteringsanvisningen för takspoilern med bromsljus till 945?

Skriv svar