Måla dörr.

Inredning, stötfångare, plåtjobb och lackering, plastpaneler, dörrsidor etc.
Shebalicious
Övningskörning
Inlägg: 106
Blev medlem: 12 apr 2007, 19:20
Ort: Kristianstad

Måla dörr.

Inlägg av Shebalicious »

Det börjar bli dags att måla dörren på bilen innan vintern är här. Hur uppnår jag bäst resultat utan att göra det för krångligt? Blir det bra och likt resten av bilen med en bättringsfärg i samma färgkod eller ska jag köra med primer och lacka i flera lager och köra med klarlack och grejer?



Bilen är ju lite mattare nu än den var -86 om man säger så. Om dörren får en annan färg eller lyster än resten av bilen, vilket jag inte är speciellt sugen på, kan man få den att "mattas av" eller ändra färg för att få samma färg som resten av bilen?



Det där med att måla är inte min starka sida, direkt... :roll:

swizzyhotcat
Färsk användare
Inlägg: 22
Blev medlem: 16 aug 2007, 16:22

Inlägg av swizzyhotcat »

beror ju på vilken typ av färg du har på bilen... metallic eller vanlig

köpte en vit 740 själv för ett par veckor sedan , har bättrat den hej villt lite överallt och det blev bra.. men metallic färg kan vara lite kinkigare lätt att det blir nyanns skillnader.
*****************************

Våga köra med Orginal blinkers ;)

*****************************

Shebalicious
Övningskörning
Inlägg: 106
Blev medlem: 12 apr 2007, 19:20
Ort: Kristianstad

Inlägg av Shebalicious »

Det är "vanlig" färg. Ska ta en runda och fixa den lilla ytrosten som finns runt om samtidigt, så det känns viktigt att det blir rätt i vilket fall som helst, men när det är något så pass stort som hela dörren som riskerar nyansskillnad så är det extra viktigt.



Vit är väl i regel enklare att fixa utan att se någon nyansskillnad än t.ex guldbrun, som min är.



Nice att du håller med mig om originalblinkers i din signatur. ;)

Skriv svar