Rost på taket

Inredning, stötfångare, plåtjobb och lackering, plastpaneler, dörrsidor etc.
wroooom
Färsk användare
Inlägg: 60
Blev medlem: 09 apr 2007, 21:56

Rost på taket

Inlägg av wroooom »

Vad gör man om man har en lite rost bubbla på 5mm i diameter på taket? Taket känns som ett jävligt synligt ställe så jag vill hellst inte börja rostlaga i första taget. Ska man helt enkelt låta det vara och se det som en ålderskrämpa eller ska man ta tag i det? Finns det kanske något medel som inte påverkar lacken men ändå bromsar upp rostandet?

Brallan
Van forumsanvändare
Inlägg: 1205
Blev medlem: 31 dec 2005, 14:10
Ort: Linköping

Inlägg av Brallan »

Vad gör man om man har en lite rost bubbla på 5mm i diameter på taket? Taket känns som ett jävligt synligt ställe så jag vill hellst inte börja rostlaga i första taget.





Jadu, vi pratar om ½ cm stor bubbla. Det kan nog du klara av tror jag allt. Annars låter du det vara o så blir det större o större.
Bild

Volvo 764 GLE 88B | B280F 108kW/147HK | AW-71

wroooom
Färsk användare
Inlägg: 60
Blev medlem: 09 apr 2007, 21:56

Inlägg av wroooom »

Det värsta är att bilen är klarlackad så det kommer bli som en matt fläck. Bättra med klarlack lär ju inte heller vara någon ide? Kanske sånt som man får leva med helt enkelt?

rally_koppen
Färsk användare
Inlägg: 47
Blev medlem: 18 feb 2007, 13:02

Inlägg av rally_koppen »

Rosten kommer att fortsätta att sprida sig, så du får ju antingen stå ut med en rostfläck som bara växer och växer, eller så fixar det, får ett litet märke, men slipper rost. jag skulle fixa det, du får göra som du vill.

/MVH Steffe
Bilplåtis i Stockholms län

Hesselgren
Moderator
Inlägg: 19505
Blev medlem: 21 apr 2005, 21:50
Ort: Stockholm

Inlägg av Hesselgren »

slipa bort grundligt å lacka på! köp klarlack också så blir d blankt å fint.





gäller det en volvo med metalliclack så finns det färdiga kit med en liten burk baslack och en liten burk klarlack för ca 140kr, och med volvos egna färger får du väldigt liten nyansskillnad



MVH Micke

Skriv svar