Hejsan
Jag har en 1041 som lämnat en massa spår efter sig, i form av drev, kåpa mm mm.
Men den gick att köra.....med lite missljud.....
Eftersom jag är lat så försöker jag göra så lite som möjligt, så då är frågan.
Om jag hittar en vanlig "diff" med samma utväxling, visst borde den passa ?
Och står det nånstans på kronhjulet vilken utväxling det är ?
1041
-
- Klubbmedlem 2022
- Inlägg: 535
- Blev medlem: 04 dec 2002, 09:39
- Kör: 945 Classic
- Ort: Trångsund, Stockholm
Re: 1041
En vanlig öppen diff passar i axeln men jag är inte säker på om drivaxlarna är lika långa.
Det är däremot viktigt att du behåller kronhjul och shims från din gamla diff då kronhjul och pinjong är injusterade för att passa i just den axeln.
Jag tycker att det är lättare byta hela bakaxeln. Om du ändå föredrar att byta bara diffen tror jag att jag har en liggandes som är tämligen billig om den hämtas.
Det är däremot viktigt att du behåller kronhjul och shims från din gamla diff då kronhjul och pinjong är injusterade för att passa i just den axeln.
Jag tycker att det är lättare byta hela bakaxeln. Om du ändå föredrar att byta bara diffen tror jag att jag har en liggandes som är tämligen billig om den hämtas.
Re: 1041
Har en 1031 liggandes bakom garaget, men utan drivaxlar.
Dom behövdes till en med svetsdiff....
Verkar ju som du skrev, vara olika längder på drivaxlarna, men kanske att dom kortare från 1041 passar till en öppen diff.
Var det en öppen du hade liggandes ?
Nu verkar du ju bo väldigt ocentralt, men det brukar ordna sig.
Är alltid nån som har vägarna förbi.
Dom behövdes till en med svetsdiff....
Verkar ju som du skrev, vara olika längder på drivaxlarna, men kanske att dom kortare från 1041 passar till en öppen diff.
Var det en öppen du hade liggandes ?
Nu verkar du ju bo väldigt ocentralt, men det brukar ordna sig.
Är alltid nån som har vägarna förbi.