Problem att få dit långa handbromsvajern 960 sedan 95

Fjädrar, stötdämpare, stel bakaxel, multilink, framvagn, växellådor, kopplingar, bromsar.
Användarvisningsbild
100%
Färsk användare
Inlägg: 27
Blev medlem: 25 dec 2019, 21:30
Kör: 964 & 944
Ort: Sthlm

Problem att få dit långa handbromsvajern 960 sedan 95

Inlägg av 100% »

Nu brinner det snart!
Fattar ingenting..... Baggis att få bort den gamla... Tog den in i bilen!
Såg till min förskräckelse att den nya var "uppdaterad" med en "bygel" ibak och där med inte gick att få igenom inneifrån.... Utan måste tas underifrån.

Någon? Höll på i 2 timmar... Får inte dit den!
Måste jag ta ner avgasystemet och tanken....

Hur gör ni?
Det jag inte kan göra idag.... Finns inte [teeter]

Användarvisningsbild
100%
Färsk användare
Inlägg: 27
Blev medlem: 25 dec 2019, 21:30
Kör: 964 & 944
Ort: Sthlm

Re: Problem att få dit långa handbromsvajern 960 sedan 95

Inlägg av 100% »

Löst!
Lirkade bort "uppdateringen på vajern, Ett stort "U" bröt försiktigt isär "U" ets`stolpar, och vred av "U" et´ från höljets ändhyllsa, smörjde in änddamsken och drog försiktigt ut den genom "U" et och "sim sallabim" nu går det att få in den i hålet.
Stoppade sedan in vajern inifrån bilen. Ovanpå tanken finns ett litet "dike" där vajer ska ligga (det finns också bränsle ledningar så var lite försiktigt) Jag satt bakvänd i bilen när jag arbetade in vajern, tittade alltså ut genom bakrutan..... Förde vajern en aning uppåt och nu en aning åt höger (bilens vänstra sida om du sitter rätt vänd) Där finns "diket" ovan på tanken. Kröp sedan under "styrde" in vajern på rätt väg, upp igen tryckte in lite till, under och riktade in, upp igen osv monterade sedan tillbaka "U" et och kopplade ihop de 3 vajrarna... :)

Gick jätte smidigt!

Bild

Bild på "diket" ovanpå tanken
OBS!! Vajern ska ganska direkt efter detta foto en aning mot kameran... Ljuddämparfästet sitter där och känn efter med handen så hittar du utrymmet för vajern mellan det och tanken.
Det jag inte kan göra idag.... Finns inte [teeter]

Skriv svar