Söker en ny axel åt 740in men vilka axlar började dom ha andra triggerhjul på i bakaxeln för hastighetssignal? jag har ju den äldre med 12 öppningar.
Är det så att alla med lh2.4 har 48? eller beror det på om bilen har abs eller ej? Om jag nu köper en med 48 öppningar ska det gå att skifta triggerhjulet utan att måsta chimsa om något eller skiljer det mycket på uppbyggnaden?
Och visst är det 1031:er som sitter i 740 ?
740 bakaxel -85:a med 12-trigger vilka axlar kom med 48:a?
-
- Moderator
- Inlägg: 14489
- Blev medlem: 30 nov 2002, 20:01
- Kör: För fort.
- Ort: Luleå Medlemsnummer 2
- Kontakt:
Re: 740 bakaxel -85:a med 12-trigger vilka axlar kom med 48:
1031 blev standard först efter 88 om jag inte minns fel, innan kan det lika väl vara 1030, om det inte är turbo.
Gamla ABS-axlarna har 96 triggers per varv, nyare 48, som på 940 t.ex.
940 och endel nyare har alukåpa på bakaxeln, de äldre har plåt ochdå kan man behöva schimsa givaren mot kransen så den får ren signal.
Tror det står i bakaxel-FAQ om detta
//Erik
Gamla ABS-axlarna har 96 triggers per varv, nyare 48, som på 940 t.ex.
940 och endel nyare har alukåpa på bakaxeln, de äldre har plåt ochdå kan man behöva schimsa givaren mot kransen så den får ren signal.
Tror det står i bakaxel-FAQ om detta
//Erik
Audi 2010. Camaro 1970
Jag jobbar med skiten, så vad vet jag?
Jag jobbar med skiten, så vad vet jag?
Re: 740 bakaxel -85:a med 12-trigger vilka axlar kom med 48:
1030 och 1031 har inte med saken att göra.
nya hastighetsgivaren kom -88 och man sen skillnad enkelt, den gamla har tunn plåt kåpa, och den nya har en tjock (ca 10mm) alu kåpa
kransen går förövrigt att flytta över och det är inte hemska mycket jobb, sen använder man bara rätt kåpa så funkar det.
nya hastighetsgivaren kom -88 och man sen skillnad enkelt, den gamla har tunn plåt kåpa, och den nya har en tjock (ca 10mm) alu kåpa
kransen går förövrigt att flytta över och det är inte hemska mycket jobb, sen använder man bara rätt kåpa så funkar det.
Re: 740 bakaxel -85:a med 12-trigger vilka axlar kom med 48:
tack för svaren!