Sida 10 av 32

Postat: 31 maj 2007, 16:37
av Duvan
Innan ni pratar om olika storlekar så undrar jag hur ni vill att bilen skall

uppföra sig. Understyrd eller överstyrd, båda bakhjulen i marken när ni

svänger eller...? Vilken teknik använder ni när ni kör o.s.v.



//Duvan

Postat: 31 maj 2007, 19:09
av MASS
Jag skall testa med 26mm k-hämmare fram och testa med 16 resp. 19 bak.

Postat: 31 maj 2007, 20:46
av Duvan
MASS skrev:Jag skall testa med 26mm k-hämmare fram och testa med 16 resp. 19 bak.
Varför :roll:



//Duvan

Postat: 31 maj 2007, 22:21
av MASS
För att styva upp, men innan det behövs coil-overs fram och justerbart stabilisator kit.

Postat: 31 maj 2007, 23:42
av steifan
Duvan skrev:Innan ni pratar om olika storlekar så undrar jag hur ni vill att bilen skall

uppföra sig. Understyrd eller överstyrd, båda bakhjulen i marken när ni

svänger eller...? Vilken teknik använder ni när ni kör o.s.v.



//Duvan


Jag vill kunna svänga hårdare och köra snabbare i kurvor

samt få en precisare styrning av bilen. Har 23mm krängningshämmare

fram nu samt det undre staget och bilen har väl blivit något

med understyrd än förut. Men styrningen känns helt klart

rappare (många rondeller i Falun att gasa ur).

Postat: 05 jun 2007, 14:16
av Hedlund
Har en 740 GLE -88 som ska byggas ska bli en "budget-drifter".



Så jag tänkte höra lite om krängningshämnare bak, på vilken 740 sitter det grövsta krängningshämnarna? Tänkte inhandla 2st hämnare på skroten och svetsa ihop. Kan tänkta mig att dom grövsta sitter på en 740 turbo?



Gärna lite småtips hur jag kan få den lite mer överstyrd för små pengar också? :)

Postat: 05 jun 2007, 14:19
av Duvan
Hedlund skrev:Har en 740 GLE -88 som ska byggas ska bli en "budget-drifter".



Så jag tänkte höra lite om krängningshämnare bak, på vilken 740 sitter det grövsta krängningshämnarna? Tänkte inhandla 2st hämnare på skroten och svetsa ihop. Kan tänkta mig att dom grövsta sitter på en 740 turbo?



Gärna lite småtips hur jag kan få den lite mer överstyrd för små pengar också? :)
Står tidigare i tråden!



//Duvan

Postat: 06 jun 2007, 00:35
av Hedlund
Duvan skrev:
Hedlund skrev:Har en 740 GLE -88 som ska byggas ska bli en "budget-drifter".



Så jag tänkte höra lite om krängningshämnare bak, på vilken 740 sitter det grövsta krängningshämnarna? Tänkte inhandla 2st hämnare på skroten och svetsa ihop. Kan tänkta mig att dom grövsta sitter på en 740 turbo?



Gärna lite småtips hur jag kan få den lite mer överstyrd för små pengar också? :)
Står tidigare i tråden!



//Duvan


Läste igenom hela tråden nu och fann det jag sökte. Orkade inte det förut. :roll:

Postat: 25 jul 2007, 18:50
av DanneZ
tänkte på en grej... för oss som har tillgång till svets kan man inte svetsa på lite material längs med hela k-staget så att det blir mer torresions kraft?

Postat: 25 jul 2007, 23:02
av 760drifting
Hedlund skrev:Har en 740 GLE -88 som ska byggas ska bli en "budget-drifter".



Så jag tänkte höra lite om krängningshämnare bak, på vilken 740 sitter det grövsta krängningshämnarna? Tänkte inhandla 2st hämnare på skroten och svetsa ihop. Kan tänkta mig att dom grövsta sitter på en 740 turbo?



Gärna lite småtips hur jag kan få den lite mer överstyrd för små pengar också? :)


vad jag förstått så är det fjädrat stål i dessa... alltså ingen höjdare att svettsa ihop... dem lossnar lätt... bygg stabila plattjärn som du fester dem i ist... så har jag det. dock har jag inte kört bilen något innan... min bil körs bara till drifting... har bra känsla med bilen fast den är fortfrande för mjuk.

Postat: 27 jul 2007, 16:42
av Mockan
Har tänkt byta dämpare och fjädrar nu på min 744.

har kikat på följande

GE´s sats för 745, ska vara hårdare bak än den för sedanen.

ser allt annars likadant ut på 745 som på 744an?



sen har ja kikat på KGs bilstein sprint, dock svindyra...



vad har ni för tips? är en busbil med ca 300 hästars motor...

Postat: 29 jul 2007, 23:20
av steifan
Skruvade på dessa stag (dom blanka):

http://www.volvobruden84.com/projektet/ ... %20030.jpg

http://www.volvobruden84.com/projektet/ ... %20031.jpg

(Bilder lånad från Volvobruden84s projekttråd)



På min GLE, 88, nyligen. Gjorde en del för kurvtagningen faktiskt.

Känns inte lika superunderstyrd i kurvor som förut. Enbart fäst

i de yttre hålen.



Stagen: VO 917 8665 & VO 917 8666

Postat: 11 aug 2007, 10:44
av Mockan
få höra va ni har att säga om GE kittet?

Postat: 11 aug 2007, 22:18
av ThaSaint
Många här verkar nöjda med GE, men på raceplats har jag hört endel sämre saker med, från folk som kört med dom på andra bilar som kräver mer av väghållningen, och som kört längre med dom.

Tror det var på raceplats iaf... *Dement*



//Erik

Postat: 11 aug 2007, 22:41
av Hellquist
Jag har bytt till fjädrar från GE Motorsport på min 850 Turbo. Jag har inget negativt att säga om dem. De var snabba med att skicka, bra support och allmänt trevliga, både för mig och min kompis.



Jag är rätt säker på att nmoen har GE på sin vita 740.



MVH Fredrik

Postat: 11 aug 2007, 22:52
av Blaxxor
Jag har GE i min bil och är jättenöjd. Men sen var jag bara ute efter att få sänkt bilen. Lite småinspireret kör man ju ibland och jag klarar mig väldigt bra med denna satsen.



Jag rekomenderar den iaf :)



//MVH Stellan

Postat: 11 aug 2007, 22:59
av Hellquist
Blaxxor skrev:Jag har GE i min bil och är jättenöjd. Men sen var jag bara ute efter att få sänkt bilen. Lite småinspireret kör man ju ibland och jag klarar mig väldigt bra med denna satsen.



Jag rekomenderar den iaf :)



//MVH Stellan


Det är ungefär så det är för mig med.



MVH Fredrik

Postat: 12 aug 2007, 00:42
av 240in
:( Lär byta alla bussningar i framvagn varenda en verkar tvärslut. :twisted: Men va tror ni om o montera Superflex o sen ambulans stag o sånt ?

Postat: 12 aug 2007, 20:39
av JE Jr
240in skrev::( Lär byta alla bussningar i framvagn varenda en verkar tvärslut. :twisted: Men va tror ni om o montera Superflex o sen ambulans stag o sånt ?


De blir jättebra det, men dyrt...

Postat: 13 aug 2007, 08:30
av MASS
JE Jr skrev:
240in skrev::( Lär byta alla bussningar i framvagn varenda en verkar tvärslut. :twisted: Men va tror ni om o montera Superflex o sen ambulans stag o sånt ?


De blir jättebra det, men dyrt...


Haha, jajo, en rejäl slant blir det.

Postat: 13 aug 2007, 11:53
av batterix
Måste kolla, sitter det ingen krängningshämmarstag bak på 740 -90? Jag har iaf inget :roll:

Postat: 13 aug 2007, 17:35
av JE Jr
jo på sedanmodeller, men kombi hade inte det.

Postat: 13 aug 2007, 17:37
av batterix
JE Jr skrev:jo på sedanmodeller, men kombi hade inte det.
Men varför har inte jag någon då? Så blind kan jag inte vara :? Någon som kan lägga upp en bild?

Postat: 15 aug 2007, 14:36
av ahberg
har hört man kan sätta dubbla bakfjädrar...men hur gör man då?skruva ihop 2 st?vilket håll isf?bilder?



MVh marcus

Postat: 15 aug 2007, 20:10
av steifan
batterix skrev:
JE Jr skrev:jo på sedanmodeller, men kombi hade inte det.
Men varför har inte jag någon då? Så blind kan jag inte vara :? Någon som kan lägga upp en bild?


Här är en bild av 'Stiger' från tidigare i tråden:



Bild

Han har meckat dit dubbla k-hämmare bak, sitter ju skruvade i metallen

under där bakfjädrarna sitter.