Spacers.

Fjädrar, stötdämpare, stel bakaxel, multilink, framvagn, växellådor, kopplingar, bromsar.
Användarvisningsbild
eXtrinity
Uppkörning
Inlägg: 756
Blev medlem: 20 dec 2006, 17:01
Kör: Volvo 744
Ort: Karlstad/Skoghall

Spacers.

Inlägg av eXtrinity »

Klarar jag mej med biltemas universalspacers för att kunna slänga på 850-fälgar på min 940? Sökte men hittade inget specifikt svar.

Användarvisningsbild
eXtrinity
Uppkörning
Inlägg: 756
Blev medlem: 20 dec 2006, 17:01
Kör: Volvo 744
Ort: Karlstad/Skoghall

Re: Spacers.

Inlägg av eXtrinity »

Kan svara på det själv nu och man behöver 7-10 mm spacer för att få på 850-fälgar på en 940. Jag slängde på 2 st 5 mm/sida fram och då gick det. Känns dock inte betryggande med så mycket lösa grejer som kan lossa hjulet om man har lite otur så det blir till att lägga om däcken till 940-fälgar i brist på riktiga spacers. Bak gick det utan spacers och då är bilen sänkt 2 varv men det är tight. Rekommenderar nog ett par spacers där ändå för att det verkligen inte ska ta i.

Användarvisningsbild
Råda
Forumsfreak
Inlägg: 3069
Blev medlem: 11 feb 2006, 13:34
Kör: RWD
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Spacers.

Inlägg av Råda »

Ska man ha spacers på 7/900 så är bolt-on modell enda vettiga, som dessutom har navcentreringen.
Eller om man orkar så kan man ju pressa i nya längre hjulbultar i naven och köra med vanliga spacers med navcentrering

dannej
Övningskörning
Inlägg: 280
Blev medlem: 13 jun 2005, 23:05
Ort: Karlshamn
Kontakt:

Re: Spacers.

Inlägg av dannej »

5-7mm kanske räker för att det ska gå fritt, men det ser formodligen dumt ut med alldeles för hög inpressning.

minst 25mm säger jag

Skriv svar