Väghållningstråden
- MASS
- Van forumsanvändare
- Inlägg: 1031
- Blev medlem: 08 okt 2005, 11:20
- Kör: 940 FTT Classic -98
- Ort: VÄXJÖ
Jag skall testa med 26mm k-hämmare fram och testa med 16 resp. 19 bak.
Garaget http://www.garaget.org/mass Projekttråd http://forum.7900klubben.se/viewtopic.php?f=83&t=46402" onclick="window.open(this.href);return false;
- MASS
- Van forumsanvändare
- Inlägg: 1031
- Blev medlem: 08 okt 2005, 11:20
- Kör: 940 FTT Classic -98
- Ort: VÄXJÖ
För att styva upp, men innan det behövs coil-overs fram och justerbart stabilisator kit.
Garaget http://www.garaget.org/mass Projekttråd http://forum.7900klubben.se/viewtopic.php?f=83&t=46402" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Dags att bli medlem?
- Inlägg: 5828
- Blev medlem: 19 jul 2005, 21:10
- Kör: 740 GLT 16 VALVE
- Ort: Falun
- Kontakt:
Duvan skrev:Innan ni pratar om olika storlekar så undrar jag hur ni vill att bilen skall
uppföra sig. Understyrd eller överstyrd, båda bakhjulen i marken när ni
svänger eller...? Vilken teknik använder ni när ni kör o.s.v.
//Duvan
Jag vill kunna svänga hårdare och köra snabbare i kurvor
samt få en precisare styrning av bilen. Har 23mm krängningshämmare
fram nu samt det undre staget och bilen har väl blivit något
med understyrd än förut. Men styrningen känns helt klart
rappare (många rondeller i Falun att gasa ur).
Volvo 740 GLT 16V -88 / BMW 323 Ci -00 / BMW 325i -06
- Hedlund
- Uppkörning
- Inlägg: 685
- Blev medlem: 16 apr 2006, 21:19
- Kör: 3st 740, 1st V70nR
- Ort: Värmland
- Kontakt:
Har en 740 GLE -88 som ska byggas ska bli en "budget-drifter".
Så jag tänkte höra lite om krängningshämnare bak, på vilken 740 sitter det grövsta krängningshämnarna? Tänkte inhandla 2st hämnare på skroten och svetsa ihop. Kan tänkta mig att dom grövsta sitter på en 740 turbo?
Gärna lite småtips hur jag kan få den lite mer överstyrd för små pengar också?
Så jag tänkte höra lite om krängningshämnare bak, på vilken 740 sitter det grövsta krängningshämnarna? Tänkte inhandla 2st hämnare på skroten och svetsa ihop. Kan tänkta mig att dom grövsta sitter på en 740 turbo?
Gärna lite småtips hur jag kan få den lite mer överstyrd för små pengar också?
Står tidigare i tråden!Hedlund skrev:Har en 740 GLE -88 som ska byggas ska bli en "budget-drifter".
Så jag tänkte höra lite om krängningshämnare bak, på vilken 740 sitter det grövsta krängningshämnarna? Tänkte inhandla 2st hämnare på skroten och svetsa ihop. Kan tänkta mig att dom grövsta sitter på en 740 turbo?
Gärna lite småtips hur jag kan få den lite mer överstyrd för små pengar också?
//Duvan
Duvan - Still going strong!
- Hedlund
- Uppkörning
- Inlägg: 685
- Blev medlem: 16 apr 2006, 21:19
- Kör: 3st 740, 1st V70nR
- Ort: Värmland
- Kontakt:
Duvan skrev:Står tidigare i tråden!Hedlund skrev:Har en 740 GLE -88 som ska byggas ska bli en "budget-drifter".
Så jag tänkte höra lite om krängningshämnare bak, på vilken 740 sitter det grövsta krängningshämnarna? Tänkte inhandla 2st hämnare på skroten och svetsa ihop. Kan tänkta mig att dom grövsta sitter på en 740 turbo?
Gärna lite småtips hur jag kan få den lite mer överstyrd för små pengar också?
//Duvan
Läste igenom hela tråden nu och fann det jag sökte. Orkade inte det förut.
-
- Färsk användare
- Inlägg: 77
- Blev medlem: 17 okt 2006, 19:30
Hedlund skrev:Har en 740 GLE -88 som ska byggas ska bli en "budget-drifter".
Så jag tänkte höra lite om krängningshämnare bak, på vilken 740 sitter det grövsta krängningshämnarna? Tänkte inhandla 2st hämnare på skroten och svetsa ihop. Kan tänkta mig att dom grövsta sitter på en 740 turbo?
Gärna lite småtips hur jag kan få den lite mer överstyrd för små pengar också?
vad jag förstått så är det fjädrat stål i dessa... alltså ingen höjdare att svettsa ihop... dem lossnar lätt... bygg stabila plattjärn som du fester dem i ist... så har jag det. dock har jag inte kört bilen något innan... min bil körs bara till drifting... har bra känsla med bilen fast den är fortfrande för mjuk.
Har tänkt byta dämpare och fjädrar nu på min 744.
har kikat på följande
GE´s sats för 745, ska vara hårdare bak än den för sedanen.
ser allt annars likadant ut på 745 som på 744an?
sen har ja kikat på KGs bilstein sprint, dock svindyra...
vad har ni för tips? är en busbil med ca 300 hästars motor...
har kikat på följande
GE´s sats för 745, ska vara hårdare bak än den för sedanen.
ser allt annars likadant ut på 745 som på 744an?
sen har ja kikat på KGs bilstein sprint, dock svindyra...
vad har ni för tips? är en busbil med ca 300 hästars motor...
-
- Dags att bli medlem?
- Inlägg: 5828
- Blev medlem: 19 jul 2005, 21:10
- Kör: 740 GLT 16 VALVE
- Ort: Falun
- Kontakt:
Skruvade på dessa stag (dom blanka):
http://www.volvobruden84.com/projektet/ ... %20030.jpg
http://www.volvobruden84.com/projektet/ ... %20031.jpg
(Bilder lånad från Volvobruden84s projekttråd)
På min GLE, 88, nyligen. Gjorde en del för kurvtagningen faktiskt.
Känns inte lika superunderstyrd i kurvor som förut. Enbart fäst
i de yttre hålen.
Stagen: VO 917 8665 & VO 917 8666
http://www.volvobruden84.com/projektet/ ... %20030.jpg
http://www.volvobruden84.com/projektet/ ... %20031.jpg
(Bilder lånad från Volvobruden84s projekttråd)
På min GLE, 88, nyligen. Gjorde en del för kurvtagningen faktiskt.
Känns inte lika superunderstyrd i kurvor som förut. Enbart fäst
i de yttre hålen.
Stagen: VO 917 8665 & VO 917 8666
Volvo 740 GLT 16V -88 / BMW 323 Ci -00 / BMW 325i -06
Jag har bytt till fjädrar från GE Motorsport på min 850 Turbo. Jag har inget negativt att säga om dem. De var snabba med att skicka, bra support och allmänt trevliga, både för mig och min kompis.
Jag är rätt säker på att nmoen har GE på sin vita 740.
MVH Fredrik
Jag är rätt säker på att nmoen har GE på sin vita 740.
MVH Fredrik
Busbil: Mitsubishi Evo VI GSR -99 380hk/500Nm
Blaxxor skrev:Jag har GE i min bil och är jättenöjd. Men sen var jag bara ute efter att få sänkt bilen. Lite småinspireret kör man ju ibland och jag klarar mig väldigt bra med denna satsen.
Jag rekomenderar den iaf
//MVH Stellan
Det är ungefär så det är för mig med.
MVH Fredrik
Busbil: Mitsubishi Evo VI GSR -99 380hk/500Nm
- MASS
- Van forumsanvändare
- Inlägg: 1031
- Blev medlem: 08 okt 2005, 11:20
- Kör: 940 FTT Classic -98
- Ort: VÄXJÖ
JE Jr skrev:240in skrev: Lär byta alla bussningar i framvagn varenda en verkar tvärslut. Men va tror ni om o montera Superflex o sen ambulans stag o sånt ?
De blir jättebra det, men dyrt...
Haha, jajo, en rejäl slant blir det.
Garaget http://www.garaget.org/mass Projekttråd http://forum.7900klubben.se/viewtopic.php?f=83&t=46402" onclick="window.open(this.href);return false;
har hört man kan sätta dubbla bakfjädrar...men hur gör man då?skruva ihop 2 st?vilket håll isf?bilder?
MVh marcus
MVh marcus
http://www.facebook.com/pages/Hellfire- ... 4142640574" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hellfireracing.n.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Dags att bli medlem?
- Inlägg: 5828
- Blev medlem: 19 jul 2005, 21:10
- Kör: 740 GLT 16 VALVE
- Ort: Falun
- Kontakt:
batterix skrev:Men varför har inte jag någon då? Så blind kan jag inte vara Någon som kan lägga upp en bild?JE Jr skrev:jo på sedanmodeller, men kombi hade inte det.
Här är en bild av 'Stiger' från tidigare i tråden:
Han har meckat dit dubbla k-hämmare bak, sitter ju skruvade i metallen
under där bakfjädrarna sitter.
Volvo 740 GLT 16V -88 / BMW 323 Ci -00 / BMW 325i -06