Varför har du VänsterFram högerbak för
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
ThaSaint skrev:Staget under bilen utan namn:
Gör bra skillnad i styvhet av framvagnen.
Monterade det på min vita 940 och nej har inte klockat den bilen på bana, men bilen kändes klart mindre 'svampig' vid rapp kurvtagning, snabba undanmanövrar med ratten, om jag ska uttrycka det så, den dök helt enkelt mindre med det yttre framhjulet om man svängde till kraftigt.
Stag 3526694, kostar 295 kr ca. (gamla priser)
Skruv 967731, åtgår 3 st.
Mutter 971098, åtgår 1 st.
jag TROR det är detta staget som i folkmun kallas ambulansstag (?)
Sen ang. krängningshämmare bak, HAr hört endel som kör utan, baktill, när dom kör på bana t.ex. En bil med grymma hämmare blir ju väldigt 'platt' dvs, det optimala (?) är ju att när man tar en kurva Hårt i hög fart så är nästan ena bakhjulet i luften, men vissa som kör med mycket fart vill ju såklart ha ner bakhjulet i marken..
och hör därför utan hämmare baktill för att just få ner det.. Annars bör man nog ha en redigt hårt spänd lamelldiff.
760's främre krängningshämmare ja, den går ner en tum eller två direkt efter infästnignarna under rambenen, detta pga oljetrågets utformning på V6'orna.. (ser nästan ut att sitta på bredden, framtill.) bra eller anus? Vet ej. 700/900 med B230 går ju dock 'rakt' hela vägen istället, vet inte om de vinklarna på k-hämmaren ger några effekter(förluster) på funktionen..
Den gröve krängningshämmaren som sitter påvolvobilarna (vad jag vet.. som iofs inte vet så mkt) sitter på samtliga 740 Turbo, och samtliga 940 från 1993 och framåt.
rättade jag ut Nått frågetecken, eller svamlade jag bara på nu som vanligt?
//Erik[/img]
Tejptomas skrev:Någon som vet viktförhållandet på en 744/ 745???
Mvh Tomas
|740 GL -88| |745 Turbo -88 USA-import| |760 GLE -83| |760 GLE Executive -90| |780 -87| |780 Turbo -89 USA-import|Hesselgren skrev:Skönt med ordentlig belysning i handskfacket när man käkar mosmeny i bilen nattetid..
Tejptomas skrev:Du kommer nog att uppleva det som att du kan köra snabbare i kurvorna.
Titta på en go-cart t ex. Där sitter ju bakhjulen längre ut än de där fram.
Hade spacers bara bak på en 240 o den låg MKT bättre på vägen. Men det
är ju klart med tanke på att 240´s bakaxel är smalare än framvagnen.
Mvh Tomas
Mockan skrev:okey, nu äre så här, nu vill jag ha lite tips på att styva upp min 740.
har agadiffat den och är och sladdar och burnar så gott det går.
har monterat bakfjädrar från en 745 på den men vill ha den styvare!
det där "ambulansstaget" vad ger det och vart får jag tag på det?
hur mkt kostar det?
vad mer kan jag göra?
har redan krökt länkarmarna och länkarmsstagen.
har riktat dom så gott de gick.
måste förstärka dessa.
ge mig tips nu!
Tejptomas skrev:Vill inte verka besserwisser men har du läst genom hela denna tråden???Mockan skrev:okey, nu äre så här, nu vill jag ha lite tips på att styva upp min 740.
har agadiffat den och är och sladdar och burnar så gott det går.
har monterat bakfjädrar från en 745 på den men vill ha den styvare!
det där "ambulansstaget" vad ger det och vart får jag tag på det?
hur mkt kostar det?
vad mer kan jag göra?
har redan krökt länkarmarna och länkarmsstagen.
har riktat dom så gott de gick.
måste förstärka dessa.
ge mig tips nu!
Det står ju inget annat än hur man gör för att få bilen vridstyvare.
Läs genom alla sidorna o alla inläggen så får säkert svar på dina frågor.
Mvh Tomas