Problem
Tjena, har försökt fått hjälp tidigare med detta. Men problem kvarstår. Det gäller en B230FK med T3T4 turbo, återcirkulerande dump. Gröna r spridare, bränsle och tänd chip (viking). Ställbart kam drev.
Men vid gaspådrag vid ”lägre varv” 2-3.000 så ”hackar” dumpventil/turbo/bilen. Lika så om jag släpper gasen försiktigt men fortfarande gasar lite.
Tidigare hade även bilen hög tomgång ibland 2000, ibland 3000 varv. Men det fixade jag tillfälligt med att justera spjällhuset, förmodligen inte rätt sätt.
Och när jag kopplar ur dör nästan bilen.
Samt att den ibland ger någon misständning om man står still och håller varv på 2500
Det jag gjort hittills är, satt i original spridare, och original chip. Bytt tomgångsmotor, bytt position på återcirkulerande dumpen. Kommer bild på före och efter där också om det spelar roll. Gjort rentspjällhus, provat byta LMM
Satt i en ställbar BTR och ställt trycket på 3 bar, ställde in på tomgång och utan vacuumslang som man ska. Varvar jag är det kvar på 3 bar. Ingen aning om det är rätt eller fel.
Video 1. Är när jag gasar, släpper gasen försiktigt och sen gasar.
https://youtube.com/shorts/5CVhvO6JEPI? ... G3CuOYYhEV
Video 2 är vid gaspådrag på lägre varv.
Dumpen eller vad man ska säga far ju och fladdrar och vill släppa ut känns de som ljudet kommer ut i öppna filtret hörs lite svagt
https://youtube.com/shorts/Bx82PfGoQCg? ... YH2KzKA93W
Bild 1 är dumpventilens nya placering
Bild 2 är förra placeringen