740 -88 (B230F) som beter sig konstig

Allt från knackande motorer till oljeläckage och startproblem, avgassystem, bränslesystem och tank. Naturligtvis passar även trimning, E85-konvertering, motorbyten etc in här.
Grumat 77
Färsk användare
Inlägg: 1
Blev medlem: 14 apr 2023, 19:16

740 -88 (B230F) som beter sig konstig

Inlägg av Grumat 77 »

Min dotter har en A-traktor som jag inte blir klok på. Den kan starta och gå hur fint som helst, ställer man ner den och ska starta den dagen efter så vill den inte starta (bara kinnar). Kan låta den stå tills nästa dag (utan att göra något) så startar den igen!? Är även opålitlig när man kör stoppar och ibland startar den direkt andra gånger måste den bogseras hem. Det konstiga är när jag ''felsöker'' så är det både gnista och stiften blir blöta.

Har kollat följande: Båda bränslepumparna går (relät ok), relät vid expansionskärlet drar, hallgivaren i fördelaren ok, bytt tändspole, bränsle regulatorn ok, provat att bygla NTC-givaren till kallstarten, kollat över jordpunkter i motorrummet,

Någon som har någon idé om vad det kan vara?

T.Q.M
Forumsnarkoman
Inlägg: 4020
Blev medlem: 07 sep 2004, 19:56
Kör: SAAB

Re: 740 -88 (B230F) som beter sig konstig

Inlägg av T.Q.M »

länge sen denna tråden skrevs men skriver ändå mina tankar. Detta kanske är löst, men skriver ändå ett svar.
Den ända komponenten du inte vart på i tändsystemet är tändmodulen. Den kanske inte lirar helt?
Över and ut!

Skriv svar