PCV ’95 LTT

Allt från knackande motorer till oljeläckage och startproblem, avgassystem, bränslesystem och tank. Naturligtvis passar även trimning, E85-konvertering, motorbyten etc in här.
jonte_malmö
Uppkörning
Inlägg: 491
Blev medlem: 10 sep 2017, 10:28
Kör: Bakhjulsdrivet

PCV ’95 LTT

Inlägg av jonte_malmö »

Tänkte kolla på PCV-systemet på min nya 945 LTT ’95 idag, men det såg lite annorlunda ut mot de 96:or och 97:or jag haft, vet inte om det är årsmodellen eller att det är en gammal polisbil? :roll:

*EDIT* Kollade i dagsljus och slangen från PCV-boxen går som vanligt upp till luftslangen. De extra klockorna har nog med automatlådan att göra, men sitter lite krångligt till ovanpå PCV:n.
Senast redigerad av 1 jonte_malmö, redigerad totalt 2 gånger.
Nuvarande: 945 LTT aut. fd polisbil '95, V70 D5 aut. Polestar R-Line '08
Fd: 740 likbil '88, C70 193hk man. '00, V70R 2.0 '97, 944 GL '92 130hk 5-vxl man. slungdiffad, 142 '73 B20 man, 944 LTT man. '97 trimmad, 744 aut. '92, 945 FTT man. '97, 244 aut. '80, PV 544 '60/'62 B18 dubbla Weber 45 mm, 944 '91, 945 LTT aut. '96 x2, 945 FTT aut. '98, 760 TIC '85, 965 3.0 '96, Volvo 245 '77 med M50B25 och ZF + ca.20st V70 och 240