Hjälp!!! B230FD får för lite bensin

Allt från knackande motorer till oljeläckage och startproblem, avgassystem, bränslesystem och tank. Naturligtvis passar även trimning, E85-konvertering, motorbyten etc in här.
Maxzweck1
Färsk användare
Inlägg: 5
Blev medlem: 19 dec 2021, 14:38

Hjälp!!! B230FD får för lite bensin

Inlägg av Maxzweck1 »

Hej, bilen började krångla för ett tag sedan. Fick felkod 1-1-3 Bränsletillförsel för svag/kraftig. Bilen började gå sämre och sämre till slut fick den ingen bensin fram till motorn alls. Jag har bytt pump i tanken, amaturen är hel, bytte pump under bilen, bytte filtret, bytt spridare, btr. Jag har kollat jordpunkten till pumpen, reläerna, styrboxen, slangarna fram till motorn. Allting som har med bensin att göra har jag bytt eller kollat. Så körde den ungefär 15 km felfritt. Sen gav den upp helt igen. Ingen bensin fram till motorn. Jag kollade slangen från tanken till pumpen där flyger det ut bensin som det ska. Efter pumpen till filtret totalt stopp. Bytte backventilen från den nya till den gamla så startade bilen igen. Gick felfritt i 10minuter och nu har den gett upp igen. Jag får fortfarande bensin fram till motorn men den vill dö på tomgång och det går inte att köra, den får ingen bensin. Någonting måste jag har gjort fel? All hjälp uppskattas verkligen!! jag kommer bli galen snart.
Mvh Max

thol
Klubbmedlem 2022
Inlägg: 2928
Blev medlem: 20 dec 2011, 19:34
Kör: 740 se
Ort: Bollnäs/Järbo

Re: Hjälp!!! B230FD får för lite bensin

Inlägg av thol »

Du skulle testa att mäta bränsletrycket och se om det är inom riktvärde? Hur ser bränsle ledningarna ut? Tänker på hål eller veck som påverkar flödet.

In The White
Moderator
Inlägg: 20142
Blev medlem: 27 jan 2009, 14:34
Kör: Herrgårdsvagn
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Hjälp!!! B230FD får för lite bensin

Inlägg av In The White »

Jag hade problem med en 945. Där hade det rostat ett litet hål på utgående rör på
armaturen.

Skriv svar